Fakta om udbudet
Udbyder
Banedanmark
Udbud vedr. manuelle sporydelser
Banedanmark
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 18632276
Postadresse: Carsten Niebuhrs Gade 43
By: København V
NUTS-kode: DK0 DANMARK
Postnummer: 1577
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Nyrup Stilling
E-mail: jnsg@BANE.dk
Telefon: +45 30321299
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.bane.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/340853
Del II: Genstand
Udbud vedr. manuelle sporydelser
Nærværende udbud består af 3 delkontrakter, hvoraf den ene vedrører årlig svelleudveksling i spor indenfor et nærmere specificeret geografiske område. De 2 andre vedrører årlig skinneudveksling i spor indenfor nærmere specificerede geografiske områder.
Delkontrakterne er rammeaftaler i kalenderårene 2021 og 2022 med option på forlængelse på i alt 4 år.
Der henvises til yderligere beskrivelse i pkt. II.2.4).
Delkontrakt 2: Øst (Sjælland ekskl. S-banen)
Delkontrakten omfatter udveksling af sveller på Sjælland, eksklusiv S-banen.
Aftalen omfatter følgende arbejder:
— Stationering af sporanlæg
— Levering af materiale
— Udveksling af træsveller
— Udveksling af betonsveller
— Ballastsupplering ved svelleudveksling
— Kontrol af sporarbejder.
Der indgås en ikke eksklusiv rammeaftale med én leverandør. Estimerede mængder i udbudsmaterialet er baseret på Banedanmarks bedste skøn ud fra tidligere og fremtidige vedligeholdelsesbehov på tidspunktet for offentliggørelse. Der gøres opmærksom på, at der er tale om vejledende mængder, der kan ændre sig i kontraktperioden.
Der henvises i øvrigt til bilag 3 (kravspecifikation) for yderligere information om de af udbuddet omfattede opgaver.
Delkontrakt 4: Sydjylland og Fyn
Delkontrakten omfatter udveksling af skinner i Sydjylland og på Fyn.
Aftalen omfatter følgende arbejder:
— Stationering af sporanlæg
— Levering af materiale
— Udførelse af skinneudveksling
— Aluminotermisksvejsning, spændingsudligning, pålægssvejsning, afslibning, isoleredeklæbestød og vedligeholdelse af skinnestød
— Kontrol af sporarbejder.
Der indgås en ikke eksklusiv rammeaftale med én leverandør. Estimerede mængder i udbudsmaterialet er baseret på Banedanmarks bedste skøn ud fra tidligere og fremtidige vedligeholdelsesbehov på tidspunktet for offentliggørelse. Der gøres opmærksom på, at der er tale om vejledende mængder, der kan ændre sig i kontraktperioden.
Der henvises i øvrigt til bilag 4 (kravspecifikation) for yderligere information om de af udbuddet omfattede opgaver.
Delkontrakt 5: Sjælland ekskl. S-banen
Delkontrakten omfatter udveksling af skinner på Sjælland ekskl. S-banen.
Aftalen omfatter følgende arbejder:
— Stationering af sporanlæg
— Levering af materiale
— Udførelse af skinneudveksling
— Aluminotermisksvejsning, spændingsudligning, pålægssvejsning, afslibning, isoleredeklæbestød og vedligeholdelse af skinnestød
— Kontrol af sporarbejder.
Der indgås en ikke eksklusiv rammeaftale med én leverandør. Estimerede mængder i udbudsmaterialet er baseret på Banedanmarks bedste skøn ud fra tidligere og fremtidige vedligeholdelsesbehov på tidspunktet for offentliggørelse. Der gøres opmærksom på, at der er tale om vejledende mængder, der kan ændre sig i kontraktperioden.
Der henvises i øvrigt til bilag 4 (kravspecifikation) for yderligere information om de af udbuddet omfattede opgaver.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Delkontrakt 2: Øst (Sjælland ekskl. S-banen)
Del V: Kontrakttildeling
Delkontrakt 4: Sydjylland og Fyn
Del V: Kontrakttildeling
Delkontrakt 5: Sjælland ekskl. S-banen
Del VI: Supplerende oplysninger
Banedanmark aflyser nærværende udbud af alle 3 delkontrakter, da Banedanmark er blevet opmærksom på nogle uklarheder i udbudsmaterialet vedrørende kravene til onboard-udstyr, jf. kravspecifikationen, bilag 3 og 4 pkt. 6. Dette har bevirket, at tilbudsgiverne har haft forskellig opfattelse af, hvorledes kravene kan opfyldes, og derfor ikke afgivet tilbud på et ensartet grundlag.
Banedanmark vil hurtigst muligt revidere udbudsmaterialet og offentliggøre et genudbud af manuelle sporydelser.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillage angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk