Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://permalink.mercell.com/134511133.aspx
Udbyder
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Vindere
Valgt firma
(10.05.2021)
Bravida Danmark A/S
Park Allé 373
2605 Brøndby
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 22-03-2021
Time: 12:00
Læses:
Dato: 26-03-2021
Time: 12:00
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 22-03-2021
Time: 12:00
Læses:
Dato: 26-03-2021
Time: 12:00
Brandsikringsanlæg - vedligehold, serviceeftersyn, installation og udskiftning
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Rawand Sabir
E-mail: l80j@kk.dk
Telefon: +45 33663366
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.kk.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://www.kk.dk/udbud
Del II: Genstand
Brandsikringsanlæg - vedligehold, serviceeftersyn, installation og udskiftning
Ved nærværende udbud ønsker ordregiver at indgå rammeaftale vedrørende løbende vedligehold, lovpligtigt serviceeftersyn og udskiftning af eksisterende brandtekniske installationer samt indkøb af nye brandtekniske installationer.
Københavns Kommune søger en entreprenør til indgåelse af rammeaftale om vedligehold, serviceeftersyn, installation og udskiftning af brandtekniske anlæg.
Pr. 1. januar 2021 er ansvaret for samtlige af ordregivers brandsikringsanlæg centraliseret i Københavns ejendomme og indkøb, som er en afdeling under Økonomiforvaltningen. Tidligere har ansvaret for hvert brandsikringsanlæg været placeret i forskellige forvaltninger og afdelinger. Derfor søger ordregiver en entreprenør som både kan varetage ovenfor nævnte opgaver og derudover bidrage med indsamling og registrering af anlægsdata for løbende at ensrette og optimere anlægsporteføljen.
Der skal afgives tilbud på følgende:
1) Serviceeftersyn på lokationer hvor areal, anlægstype og/ eller centraltype er kendt på forhånd.
2) Serviceeftersyn på øvrige lokationer som tilsluttes aftalen på et senere tidspunkt. Prisen baseres på m2 basis.
3) Vedligehold og reparationer herunder komponenter.
4)Udskiftning og nye installationer af flere forskellige typer af brandsikringsanlæg.
Dog er følgende undtaget fra aftalen:
- Service og vedligehold på ABDL
- Samt nye installationer ved nybyggeri og hovedentrepriser, hvor brandsikring er omfattet af en samlet entrepriseløsning.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Omsætning
- Erhvervsansvarsforsikring.
Tilbudsgivers gennemsnitlige årlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 20 mio. DKK (ekskl. moms).
Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum 10 mio. DKK.
- Krav om referencer
- Krav om teknikkere
- Krav om kvalitetssikringsstandard.
— Tilbudsgiver skal have gennemført lovpligtigt serviceeftersyn på minimum 100 ABA centraler i de seneste 3 år. De seneste 3 år regnes tilbage fra tilbudsfristens dato. Tilbudsgiver skal indsende referencer på kunder som tilbudsgiver har foretaget lovpligtigt serviceeftersyn af ABA centraler for. Listen skal indeholde navn på kunden, kontaktperson og antal ABA centraler, som har fået foretaget serviceeftersyn af tilbudsgiver.
— Tilbudsgiver skal have præsteret at installere minimum 20 nyinstallationer eller totalrenoveringer af ABA anlæg i en periode af 12 sammenhængende måneder inden for de seneste 3 år. De seneste 3 år regnes tilbage fra tilbudsfristens dato. Tilbudsgiver skal indsende referencer på 20 ABA installationer, herunder navn, kontaktperson og adresse for de pågældende ABA installationer.
— ABA tekniker med certifikat for installation af de 3 tilbudte ABA centraler i bilag 1 - tekniske specifikationer afsnit 5 krav 5.10.1.
— ABA tekniker med certifikat til udførsel af serviceeftersyn på følgende ABA centraltyper som beskrevet i bilag 1 - -ekniske specifikationer afsnit 4 krav 4.1.7:
O 232.185 Esser 8000
O 232.218 MX-4000
O 232.234 FX-system.
Tilbudsgiver skal være ISO 9001 certificeret.
Kontrakten indeholder en arbejdsklausul om løn- og arbejdstagerforhold. Kontrakten indeholder et CSR-bilag.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2025
Udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135 og 136 finder anvendelse. Derudover benyttes § 137 stk. 1 nr. 1, 2, 3 og 7.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk