Fakta om udbudet
Udbyder
Danish Defence Acquisition and Logistics Organization
Vindere
Rammeaftale med FLIR UK vedrørende reservedele og services af FLIR systemer
(05.03.2021)
FLIR Systems Limited
2 Kings Hill Avenue,
Kings Hill, West Malling,
Rammeaftale med FLIR UK vedrørende reservedele og services af FLIR systemer
Danish Defence Acquisition and Logistics Organization
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 16-28-71-80
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Jensen
E-mail: fmi-sd-aam04@mil.dk
Telefon: +45 72814225
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale med FLIR UK vedrørende reservedele og services af FLIR systemer
Rammeaftale vedrørende reservedele og service af FLIR optiske sensorsystemer.
Rammeaftale vedrørende reservedele og service af FLIR optiske sensorsystemer:
- Reservedele til FLIR optiske sensorsystemer
- Service (Engineering Change Proposals).
Del IV: Procedure
- Tvingende grunde som følge af begivenheder, som den ordregivende myndighed ikke kunne forudse, og under streng overholdelse af direktivets betingelser
FMI har behov for at indgå en 10-årig rammeaftale med FLIR UK, om anskaffelse af reservedele og service til Forsvarets optiske sensorsystemer.
Efter FMI’s vurdering kan disse ydelser kun anskaffes fra FLIR UK, da rammeaftalen på grund af tekniske årsager/beskyttelse af eksklusive rettigheder kun kan overdrages til denne leverandør. Sensorsystemerne anvendes til militære overvågningsopgaver og hvert enkelt sensorsystem er unikt konfigureret. Et leverandørskifte vil medføre tekniske vanskeligheder i forhold til at sikre sensorsystemernes fulde funktionalitet og anvendelighed i deres resterende levetid. FMI vurderer derudover, at der ikke findes et rimeligt alternativ, og at den manglende konkurrence ikke er et resultat af en kunstig indskrænkning af udbudsvilkårene.
FMI vurderer derfor, at betingelserne i forsvarsdirektivets artikel 28, stk. 1, litra e, for at anvende udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, samt artikel 29, stk. 2, 4 pkt. er opfyldt.
FMI agter på denne baggrund at indgå rammeaftale med FLIR UK. Rammeaftalen vil ikke blive indgået før efter udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor profylaksebekendtgørelsen er offentliggjort.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Rammeaftale med FLIR UK vedrørende reservedele og services af FLIR systemer
Postadresse: 2 Kings Hill Avenue,
By: Kings Hill, West Malling,
NUTS-kode: UK United Kingdom
Postnummer: Kent ME19 4AQ
Land: Det Forenede Kongerige
Del VI: Supplerende oplysninger
Datoen angivet i bekendtgørelsens pkt. V.2.1) er datoen for beslutningen om at tildele rammeaftalen direkte og ikke datoen for rammeaftalens indgåelse. Rammeaftalen vil ikke blive underskrevet, før udløbet af en periode på 10 dage fra offentliggørelse af denne bekendtgørelse, jf. yderligere pkt. VI.4.3).
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
FMI følger proceduren i klagenævnslovens § 4 (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk). Rammeaftalen vil ikke blive indgået før efter udløbet af
10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 4, stk. 1, nr. 2.
I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået en rammeaftale uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, i tilfælde hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en rammeaftale, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at
tildele rammeaftalen uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk