Fakta om udbudet
Udbyder
Banedanmark
Vindere
(28.04.2023)
Swietelsky Rail Danmark ApS
Ørestads Boulevard 73
2300 København S
Landsdækkende sporjustering
Banedanmark
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 18632276
Postadresse: Carsten Niebuhrs Gade 43
By: København V
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1577
Land: Danmark
Kontaktperson: Abbas Saeed
E-mail: ABSA@BANE.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.bane.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/340853
Del II: Genstand
Landsdækkende sporjustering
Banedanmark udbyder en rammeaftale om sporjustering på S-banen og fjernbanen for kalenderårene 2022-2026 med option på forlængelse. Opgaven omfatter justering af spor og sporskifter på strækninger og stationer, ballastsupplering, ballastprofilering samt assistancearbejder i tilknytning hertil.
Der henvises til yderligere beskrivelse i pkt. II.2.4).
Hele Danmark
Den udbudte rammeaftale angår maskinel sporjustering af Banedanmarks spor på både S-banen og fjernbanen i hele Danmark med tilhørende ydelser. Arbejdet omfatter justering af spor og sporskifter samt hertil nødvendig ballastsupplering og ballastprofilering. Rammeaftalen omfatter følgende typer af justeringsopgaver:
— Vedligeholdelsesjustering:
- Strækning
- Station
- Sporskifter
— Klasse 4-fejlsjustering med henholdsvis 3, 6 og 12 måneders udbedringsfrist
— Justering efter mindre vedligeholdelsesopgaver, eksempelvis svelleudveksling
— 1 års justeringer
- Spor
- Sporskifter
— Beredskab til og justering af akutte justeringsopgaver
— Assistancearbejde til af- og genmontering af sikringskomponenter på ERTMS-strækninger (option).
Dertil kommer forberedende aktiviteter, nødvendige assistancearbejder, afrapporteringsforpligtelser samt øvrige aktiviteter, som skal udføres i forbindelse med justeringsopgaven.
Justeringsopgaven skal udføres på strækninger med forskellige signalanlæg, hvorfor der i udbudsmaterialet stilles krav om nødvendigt udstyr, herunder udstyr til kørsel på ERTMS- og CBTC-strækninger.
Som led i udbuddet af justeringsopgaven virksomhedsoverdrager Banedanmark nærmere angivne medarbejdere inklusiv tjenestemænd på udlånsvilkår, som den vindende leverandør er forpligtet til at overtage pr. 1. januar 2022.
Estimerede justeringsmængder i udbudsmaterialet er baseret på Banedanmarks bedste skøn ud fra tidligere og fremtidige justeringsbehov på tidspunktet for offentliggørelse. De vejledende mængder udgør ca. 280 km sporjustering, ca. 280 stk. sporskiftejustering og ca. 520 klasse 4-fejlsjusteringer og justeringer efter mindre vedligeholdelsesopgaver pr. år fordelt over samtlige justeringsopgaver. Hertil ca. 50 skift til justering af akutte justeringsopgaver.
Der gøres opmærksom på, at aftalen indgås som en rammeaftale, hvorfor der udelukkende er tale om vejledende mængder, der kan ændre sig i kontraktperioden. Leverandøren er dog garanteret en minimumsmængde pr. år.
Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet, bilag 2 (SAB) for yderligere information om de af udbuddet omfattede opgaver samt optioner.
Nedenstående opgave indgår som option:
- Assistancearbejde til af- og genmontering af sikringskomponenter på ERTMS-strækninger.
Vedr. Pkt. II.1.7) og V.2.4).
Den samlede værdi er beregnet på baggrund af den samlede evalueringssum, hvor optionerne er medtaget med 100 %, samt tillagt forlængelsesperioder (i alt 7 år).
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Landsdækkende sporjustering
CVR-nummer: 39087502
Postadresse: Ørestads Boulevard 73
By: København S
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Der forventes anvendt underleverandører
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsbekendtgørelsens pkt. II.2.7) Varighed af rammeaftalen er angivet for udførelsesperiode/driftsperiode. Forud herfor vil der være en mobiliseringsperiode.
Udbudsbekendtgørelsen pkt. II.1.5) og II.2.6): Anslået samlet værdi er angivet for hele rammeaftalens løbetid inklusiv optioner og forlængelsesperioder.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
— Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1.
— I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillage angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk