23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 074-190049
Offentliggjort
16.04.2021
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Banedanmark

Regionalt sporvedligehold, Vestjylland


Banedanmark

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Banedanmark
CVR-nummer: 18632276
Postadresse: Carsten Niebuhrs Gade 43
By: København V
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1577
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Nyrup Stilling
E-mail: JNSG@BANE.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.bane.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/340853
I.6) Hovedaktivitet
Jernbanetransport

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Regionalt sporvedligehold, Vestjylland

Sagsnr.: 2019-450
II.1.2) Hoved-CPV-kode
50225000 Vedligeholdelse af jernbanespor
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Banedanmark besluttede på baggrund af en teknikanalyse i 2016 at outsource vedligehold. Nærværende udbud er 1. etape af i alt 3 etaper, og omhandler outsourcing af regionalt sporvedligehold i region Vestjylland.

Rammeaftalen omfatter kalenderårene 2022-2026 med option på forlængelse. Opgaven omfatter eftersyn og periodisk vedligeholdelse i henhold til gældende normer (normbaseret vedligeholdelse), reparationsarbejder (tilstandsbaseret vedligeholdelse) samt akut fejlretning.

Der henvises til yderligere beskrivelse i pkt. II.2.4).

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Værdi eksklusive moms: 204 561 707.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50000000 Reparations- og vedligeholdelsestjenester
50200000 Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende luftfartøjer, jernbaner, køretøjer og søfartøjer
50220000 Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende jernbaner og andet udstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK041 Vestjylland
Hovedudførelsessted:

Vestjylland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den udbudte rammeaftale omfatter vedligeholdelse af Banedanmarks jernbaneanlæg inden for fagområdet spor.

Nærværende kontrakt omfatter følgende hovedstrækninger:

- 29 Lunderskov – Esbjerg (ekskl. Lunderskov station)

- 30 Bramminge – Tønder

- 31 Esbjerg – Struer

- 32 Langå – Struer (ekskl. Langå station)

- 33 Holstebro – Vejle (ekskl. Vejle station)

- 34 Struer – Thisted

- 35 Skanderborg – Skjern (ekskl. Skanderborg station).

I alt ca. 750 km banestrækning svarende til ca. 800 km spor.

Aftalen omfatter 3 typer arbejder:

- Eftersyn og periodisk vedligeholdelse af sporkomponenter i henhold til gældende normer (normbaseret vedligeholdelse), der skal udføres efter de i rammeaftalen faste frekvenser.

- Planlagte reparationsarbejder (tilstandsbaseret vedligeholdelse) eksempelvis svejsearbejde, udveksling af skinner, sveller og større jerndele i sporskifter. Reparationsarbejder ordres af Banedanmark efter behov.

- Akut fejlretning/afhjælpende vedligeholdelse, herunder etablering af et døgnberedskab.

Aftalen omfatter desuden forberedende aktiviteter, afrapporteringsforpligtelser samt øvrige aktiviteter, som skal udføres i forbindelse med opgaverne.

Optioner fremgår af pkt. II.2.11).

Som led i udbuddet af vedligeholdelsesopgaven virksomhedsoverdrager Banedanmark nærmere angivne medarbejdere inklusiv tjenestemænd på udlånsvilkår, som den vindende leverandør er forpligtet til at overtage pr. 1. januar 2022.

Der indgås en ikke-eksklusiv rammeaftale med én leverandør. Estimerede mængder i udbudsmaterialet er baseret på Banedanmarks bedste skøn ud fra tidligere og fremtidige vedligeholdelsesbehov på tidspunktet for offentliggørelse.

Der gøres opmærksom på, at der er tale om vejledende mængder, der kan ændre sig i kontraktperioden. Leverandøren er dog garanteret en minimumsomsætning pr. år.

Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet, bilag 4 (SAB) for yderligere information om de af udbuddet omfattede opgaver samt optioner.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 30
Pris - Vægtning: 70
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Nedenstående opgaver indgår som option:

- Smøring af sporskifter

- Sikkerhedsmæssigt eftersyn type 1 af sporskifter.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Pkt. II.1.7) & V.2.4)

Den samlede værdi er beregnet på baggrund af den samlede evalueringssum tillagt forlængelsesperioder (i alt 7 år). Optioner indgår heri med 50 %. Af hensyn til konkurrencen mellem de økonomiske aktører i et efterfølgende udbud ang. en tilsvarende kontrakt, oplyses den samlede værdi, hvori optioner indgår med 100 %, ikke.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 100-242730
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Regionalt sporvedligehold, Vestjylland

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
07/04/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 4
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 4
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Aarsleff Rail A/S
CVR-nummer: 32282296
Postadresse: Hasselager allé 5
By: Viby J
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8260
Land: Danmark
Telefon: +45 87343000
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 204 561 707.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbudsbekendtgørelsens pkt. II.2.7) Varighed af rammeaftalen er angivet for udførelsesperiode/driftsperiode. Forud herfor vil der være en mobiliseringsperiode.

Udbudsbekendtgørelsen pkt. II.1.5) og II.2.6): Anslået samlet værdi er angivet for hele rammeaftalens løbetid inklusiv optioner og forlængelsesperioder.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillage angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/04/2021

Send til en kollega

0.062