23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 131-346156
Offentliggjort
09.07.2021
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Danish Defence Acquisition and Logistics Organizations

FRB Kraner (Genudbud)


Danish Defence Acquisition and Logistics Organizations

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Danish Defence Acquisition and Logistics Organizations
CVR-nummer: 16-28-71-80
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Thomas Bertelsen
E-mail: FMI-SD-ALJ15@mil.dk
Telefon: +45 72814265
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5623c3f6-4ef9-4d7c-ac1f-b982508ebc77/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

FRB Kraner (Genudbud)

Sagsnr.: FRB kraner - VLL 8.tons til Forsvarets fregatter og støtteskibe
II.1.2) Hoved-CPV-kode
42414100 Kraner
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Til brug for Forsvarets Fast Rescue Boat (FRB) ønskede FMI at anskaffe 8 stk. FRB Kraner (FRBK) samt initial reservedels pakke. Kranerne skulle anvendes på Forsvarets støtteskibe (ABSL-KL) og fregatter af (IVER-KL). Kranerne skulle være tophængt grundet begrænsede plads til montering, samt operativ anvendelse. FRBK skulle opfylde SOLAS reglerne og godkendes af DNVGL. Idriftsættelse skulle være inklusiv kursus samt overlevering til besætningen, når kranerne var installeret via 3. part idet at Forsvaret/FMI skulle forestå installationen via Forsvarets egne aftaler. FRBK skulle være godkendt til VLL. 8. tons samt egnede til operativ anvendelse i alt slags vejr. Levering af FRBK samt dertilhørende reservedels pakke var påtænkt til Q2, i år 2021. Test, undervisning mv. skulle finde sted frem til år 2024, da installation via øvrige aftaler skulle ske løbende. Tidsplan for test og undervisning var tentativ. Besigtigelse og informationsmøde var muligt.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
42414100 Kraner
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
Hovedudførelsessted:

Leveringsadresse fremgår af kontrakten.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se afsnit II.1.4).

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Nærværende anskaffelse er ikke opdelt. Dette skyldes, at opdeling af kontrakten vil eleminere de stordriftsfordele, der kan opnås ved én kontrakt.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 232-568651
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

FRB kraner (genudbud)

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Forsvarsministeriet, Materiel- og Indkøbsstyrelsen (FMI) har besluttet at annullere udbuddet vedrørende FRB-kraner uden kontrakttildeling.

Begrundelsen for annullationen er navnlig, at FMI er blevet opmærksom på en række krav og vilkår i udbudsmaterialet, som FMI anser det nødvendigt at ændre. FMI anser det for tvivlsomt, at disse ændringer kan foretages inden for de udbudsretlige rammer i det igangværende udbud. Blandt de påtænkte ændringer kan særligt nævnes ændring af leveringsfristen og sprogkrav samt diverse ændringer/tilretninger af krav i kravspecifikationen.

FMI finder det derfor nødvendigt at annullere udbuddet for at kunne foretage disse rettelser og opdateringer.

FMI påtænker at gennemføre et nyt udbud af FRB-kraner efter sommerferien 2021.

Igangsætningen af et eventuelt nyt udbud vil blive meddelt via ny udbudsbekendtgørelse offentliggjort i TED-databasen.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk skal klage indgives for Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: En ansøgers klage over ikke at være blevet udvalgt til prækvalifikation skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. § 7, stk. 1, i lov om Klagenævnet for Udbud, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

Øvrige klager skal ifølge § 7, stk. 2, i lov om Klagenævnet for Udbud indgives til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor be-kendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere og tilbudsgivere om, at ordregiver har indgået en rammeaftale, jf. udbudslovens § 2, stk. 2, eller § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning om at videreføre kontrakten, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klages indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6, stk. 4. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klager endvidere anføre, om der er begæret opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1.

Kontaktoplysninger til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Carl Jacobsens Vej 35 DK-2500 Valby E-mail: kfst@kfst.dk Tlf.: +45 41715000 Internetadresse: www.kfst.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/07/2021

Send til en kollega

0.048