23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 213-389608
Offentliggjort
04.11.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

http://www.kk.dk/udbud

Indlevering af tilbud

Til
16.12.2015 Kl. 12:00

Addresse
Københavns Kommune, Teknik og Miljøforvaltningen
Islands Brygge 37, Receptionen
2300 København S

Mærke
»Drift og vedligehold af oplukkelige broer i København, delaftale xxx — Må ikke åbnes i poståbningen«

Udbyder

Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen

Rammeaftaler om drift og vedligehold af oplukkelige broer i København (el-, maskin- og hydraulikinstallationer)


Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen
Islands Brygge 37, Stuen (Receptionen)
Att: Carsten Bigum
2300 København S
DANMARK
Mailadresse: carham@tmf.kk.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.kk.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Rammeaftaler om drift og vedligehold af oplukkelige broer i København (el-, maskin- og hydraulikinstallationer).
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Københavns Kommune.

NUTS-kode DK011

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 1

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 3 000 000 og 4 500 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
De udbudte opgaver omfatter løbende eftersyn og nødvendig vedligeholdelse på Københavns Kommunes oplukkelige broer Nyhavnsbroen, Knippelsbro, Bryghusbroen, Langebro, Bryggebroen og Teglværksbroen. Opgaverne er opdelt på 3 delaftaler, henholdsvis fagområderne elinstallationer, maskininstallationer og hydrauliske installationer.

Udbudsmaterialet kan findes på og downloades fra www.kk.dk/udbud

II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

63712310, 50711000, 50712000, 50510000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Forlængelse med 3 gange 1 år.
Foreløbig tidsplan for anvendelse af disse optioner:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 3
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Rammeaftale om drift og vedligeholdelse af oplukkelige broer — elinstallationer
1) Kort beskrivelse
Løbende eftersyn af elinstallationer iht. eftersynsspecifikationer samt nødvendige reparationer efter aftale med Ordregiver på de i udbudsmaterialet angivne broer.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

63712310, 50711000, 50712000, 50510000

3) Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 1 250 000 og 1 750 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Det formodes, at de løbende, skemalagte eftersyn vil udgøre ca. 33,3 % af opgaverne, og at nødvendige reparationer (regningsarbejder) vil udgøre ca. 66,6 % af opgaverne.
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Rammeaftale om drift og vedligeholdelse af oplukkelige broer — maskininstallationer
1) Kort beskrivelse
Løbende eftersyn af maskininstallationer iht. eftersynsspecifikationer samt nødvendige reparationer efter aftale med Ordregiver på de i udbudsmaterialet angivne broer.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

63712310, 50711000, 50712000, 50510000

3) Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 125 000 og 1 750 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Det formodes, at de løbende, skemalagte eftersyn vil udgøre ca. 33,3 % af opgaverne, og at nødvendige reparationer (regningsarbejder) vil udgøre ca. 66,6 % af opgaverne.
Delaftale nr.: 3 Betegnelse: Rammeaftale om drift og vedligeholdelse af oplukkelige broer — hydraulikinstallationer
1) Kort beskrivelse
Løbende eftersyn af hydraulikinstallationer iht. eftersynsspecifikationer samt nødvendige reparationer efter aftale med Ordregiver på de i udbudsmaterialet angivne broer.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

63712310, 50711000, 50712000, 50510000

3) Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 500 000 og 1 000 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Det formodes, at de løbende, skemalagte eftersyn vil udgøre ca. 33,3 % af opgaverne, og at nødvendige reparationer (regningsarbejder) vil udgøre ca. 66,6 % af opgaverne.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Hvis flere i forening afgiver tilbud er det bindende en for alle og alle for en. Ét af sammenslutningens medlemmer skal have fuld prokura over for Ordregiver. Ved en eventuel kontraktindgåelse skal hvert medlem af sammenslutningen af tilbudsgivere afgive erklæring om solidarisk og direkte ansvar/hæftelse for kontrakten.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Fremgår af udbudsmaterialet.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgiver skal klart og entydigt i tilbuddet angive hvilken juridisk person, der er tilbudsgiver og dermed ansvarlig over for Ordregiver.
Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i Udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1, og stk. 2, litra a-c, e og f, er udelukket fra at deltage i udbuddet.
Tilbudsgivere med forfalden ubetalt gæld til det offentlige i strid med lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 er tillige udelukket fra at deltage i udbuddet.
Som dokumentation for at tilbudsgiver ikke er udelukket efter Udbudsdirektivets artikel 45 eller lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997, skal tilbudsgiver med tilbuddet fremsende erklæring herom, hvilket kan ske ved anvendelse af den som bilag B vedlagte formular.
Hvis tilbuddet afgives af et konsortium omfattende flere ansvarlige tilbudsgivere, skal de i konsortiet deltagende juridiske personer hver især angives klart og entydigt, og der skal derudover angives en fælles befuldmægtiget, som Ordregiver med bindende virkning for konsortiet kan indgå aftaler med. En juridisk person kan alene være deltager i ét konsortium, men samme juridiske person kan godt være deltager i ét konsortium og samtidig være underleverandør til andre tilbudsgivere. Deltagere i konsortiet hæfter direkte, solidarisk og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelsen af en eventuel kontrakt.
Når tilbud afgives af et konsortium, skal følgende fremsendes:
Erklæring om fælles befuldmægtiget på særligt bilag (del af udbudsmaterialet), med klar og entydig angivelse af de i konsortiet deltagende juridiske personer og den fælles befuldmægtigede, som Ordregiver med bindende virkning for konsortiet kan indgå aftaler med.
For hver deltager i konsortiet skal endvidere fremsendes dokumentation for tilbudsgivers personlige forhold som ovenfor anført.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Erklæring om virksomhedens økonomiske nøgletal på særligt bilag (del af udbudsmaterialet), der tillige omfatter erklæring fra tilbudsgiver om eventuelle væsentlige forandringer indtruffet efter tidspunktet for aflæggelse af den yngste årsrapport. Sidstnævnte erklæring skal ikke afgives, hvis børsregler forhindrer dette.
Såfremt tilbudsgiver som følge af gyldig grund ikke kan fremlægge dokumentationen, kan tilbudsgiver dokumentere sin økonomiske egnethed på anden måde, jf. Udbudsdirektivets artikel 47, stk. 5.
Hvis tilbuddet afgives af et konsortium omfattende flere ansvarlige tilbudsgivere, skal der for hver deltager i konsortiet fremsendes ovennævnte dokumentation om tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen. Konsortiedeltagerne skal tilsammen leve op til nedennævnte mindstekrav, hvorfor det er ikke et krav, at hver deltager i konsortiet lever op til mindstekravet.
Hvis tilbudsgiver i relation til egnethed baserer sig på andre økonomiske aktørers (underleverandørers) økonomiske og finansielle formåen skal tilbudsgiver også fremsende dokumentation for den pågældende tredjemands økonomiske/finansielle formåen. der skal afgives samme erklæring om virksomhedens økonomiske nøgletal på særligt bilag (del af udbudsmaterialet), som tilbudsgiver afgiver. Erklæringen skal tillige omfatte erklæring om eventuelle væsentlige forandringer hos underleverandøren indtruffet efter tidspunktet for aflæggelse af den yngste årsrapport. Sidstnævnte erklæring skal ikke afgives, hvis børsregler forhindrer dette.
Det er alene et krav, at tilbudsgiver og tredjemand tilsammen skal opfylde nedenstående mindstekrav.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Tilbudsgiver skal i de seneste 3 år have haft en gennemsnitlig årlig omsætning (ekskl. moms) på minimum 1 gange størrelsen af den samlede tilbudssum. Såfremt tilbudsgiver samtidigt byder på flere/alle delaftaler overholdes nærværende minimumskrav, såfremt tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning minimum modsvarer 1 gange størrelsen af tilbudssummen på den dyreste delaftale.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Tilbudsgivers referencer for drift og vedligehold af henholdsvis elektriske installationer, maskininstallationer og/eller hydrauliske installationer på broer eller sammenlignelige anlæg. I referencelisten (særlig bilag, del af udbudsmaterialet) skal angives beløb og tidspunkter samt om opgaven er udført for offentlig eller privat modtager.
Referenceoplysninger skal omfatte kontaktperson inklusive kontaktoplysninger hos de pågældende offentlige eller private modtagere. Ordregiver forbeholder sig at kontakte de pågældende med henblik på at opnå bekræftelse af tilbudsgivers oplysninger.
Hvis tilbuddet afgives af et konsortium omfattende flere ansvarlige tilbudsgivere, skal der for hver deltager i konsortiet (på særligt bilag, del af udbudsmaterialet) fremsendes dokumentation om tilbudsgivers tekniske og/eller faglige formåen. Konsortiedeltagerne skal tilsammen leve op til nedennævnte mindstekrav, hvorfor det er ikke et krav, at hver deltager i konsortiet lever op til mindstekravet.
Hvis tilbudsgiver i relation til egnethed baserer sig på andre økonomiske aktørers (underleverandørers) tekniske og/eller faglige formåen, skal tilbudsgiver også fremsende den pågældende tredjemands referencer for drift og vedligehold af henholdsvis elektriske installationer, maskininstallationer og/eller hydrauliske installationer på broer eller sammenlignelige anlæg. I referencelisten (særlig bilag, del af udbudsmaterialet) skal angives beløb og tidspunkter samt om opgaven er udført for offentlig eller privat modtager.
Referenceoplysninger skal omfatte kontaktperson inklusive kontaktoplysninger hos de pågældende offentlige eller private modtagere. Ordregiver forbeholder sig at kontakte de pågældende med henblik på at opnå bekræftelse af tilbudsgivers oplysninger.
Det er alene et krav, at tilbudsgiver og tredjemand tilsammen skal opfylde nedenstående mindstekrav.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Tilbudsgiver skal fremlægge referencer omfattende mindst 3 fagligt sammenlignelige arbejdsopgaver/kontrakter, der er udført i løbet af de sidste 3 år. Referencerne kan omfatte arbejdsopgaver, der fortsat er i kraft og ikke er fuldt ud gennemført.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: ja
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse: Arbejde med elinstallationer (delaftale el-installationer) kræver autorisation.
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: ja

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier

1. Pris. Vægtning 30

2. Tekniske/faglige kvalifikationer hos arbejdsleder. Vægtning 35

3. Tekniske/faglige kvalifikationer hos nøglemedarbejdere. Vægtning 35

IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
2015-0198257
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
16.12.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger

Udbudsmaterialet kan findes på og downloades fra www.kk.dk/udbud

Tilbuddet skal sendes eller afleveres til:
Københavns Kommune, Teknik og Miljøforvaltningen, Islands Brygge 37, Receptionen, 2300 København S.
Tilbudsgiver vil efter anmodning få en kvittering udvisende dato og klokkeslæt for afleveringen.
Tilbud bedes sendt eller afleveret i en lukket kuvert mærket: »Drift og vedligehold af oplukkelige broer i København, delaftale xxx — Må ikke åbnes i poståbningen«
Tilbuddet bedes afgivet på papir i 1 original eksemplar. Det originale eksemplar skal være underskrevet. Tilbudsgiverne bedes derudover samtidigt aflevere 1 elektronisk eksemplar på USB-stik.
Afgives samtidigt tilbud på flere delaftaler skal samtlige tilbudsdokumenter medfølge hvert tilbud.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Offentlig Konkurrence
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
2.11.2015

Send til en kollega

0.063