23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 245-647036
Offentliggjort
17.12.2021
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Høje-Taastrup Kommune

Høje-Taastrup Kommune, Eftersyn og service på ABA- og AIA-anlæg, Nød og panikbelysning, slangevinder samt inspektion af ABA-anlæg - Bekendtgørelse alene vedr. delaftale 1


Høje-Taastrup Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Høje-Taastrup Kommune
CVR-nummer: 19501817
Postadresse: Rådhuset, Bygaden 2
By: Høje-Taastrup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2630
Land: Danmark
Kontaktperson: Jeannette Lindorff Pedersen
E-mail: JeannettePe@htk.dk
Telefon: +45 43591000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/169209820.aspx
Internetadresse for køberprofilen: https://www.htk.dk/
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Høje-Taastrup Kommune, Eftersyn og service på ABA- og AIA-anlæg, Nød og panikbelysning, slangevinder samt inspektion af ABA-anlæg - Bekendtgørelse alene vedr. delaftale 1

II.1.2) Hoved-CPV-kode
71000000 Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter en rammeaftale om levering, af eftersyn og vedligeholdelse af Høje-Taastrup Kommunes ABA- og AIA-anlæg, nød og panik belysning, slangevinder samt inspektion af ABA-anlæg. Udbuddet er opdelt i 5 delkontrakter.Der henvises til punkt II.2.4) for en nærmere beskrivelse af kontrakten.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rammeaftale om levering af eftersyn og vedligehold af ABA-anlæg

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45312100 Installation af brandalarmsystem
50413200 Reparation og vedligeholdelse af brandslukningsanlæg
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Høje-Taastrup Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Denne delkontrakt angår rammeaftale, der omfatter eftersyn og vedligeholdelse af Høje-Taastrup Kommunes automatisk brandalarmeringsanlæg (ABA), herunder også kommunens Automatisk Branddørlukning (ABDL), Rammeaftalen omfatter øvrige tilknyttede serviceydelser såsom fejl retning, komponentudskiftning, tilretning af O-planer m.v.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 199-519550
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Rammeaftale om levering af eftersyn og vedligehold af ABA-anlæg

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Der blev ikke modtaget nogen bud eller anmodninger om deltagelse eller de blev alle afvist

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Vi har desværre måtte konstatere, at tilbudslisten har været indrettet på en sådan måde, at den ikke var egnet til at finde den billigste tilbudsgiver.

Dette beror mere konkret på, at den angivne kvantitet i kolonne A af tilbudslisten ikke har været retvisende for det forventede forbrug af ydelser i kontraktperioden. Dette har skabt en situation, hvor tilbudslisten ikke har været gennemskuelig, og ikke været egnet til at finde det billigste tilbud.

Henset hertil må vi annullere delaftale 1.

Delaftalen vil blive udsendt i et nyt udbud snarest.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14/12/2021

Send til en kollega

0.047