23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 017-041406
Offentliggjort
25.01.2022
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Struer Kommune

Annulleringsbekendtgørelse - EU-Udbud på levering af vask og leje af beklædning og linned til Struer Kommune


Struer Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Struer Kommune
CVR-nummer: 29189951
Postadresse: Østergade 11 -15
By: Struer
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7600
Land: Danmark
Kontaktperson: Asbjørn Kjærgaard.
E-mail: asbjorn@struer.dk
Telefon: +45 23230909
Fax: +45 96848109
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/168798457.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.struer.dk/
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Annulleringsbekendtgørelse - EU-Udbud på levering af vask og leje af beklædning og linned til Struer Kommune

II.1.2) Hoved-CPV-kode
98310000 Vask og rensning
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter levering af leje og vask af beklædning og linned til Struer Kommune.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Hovedudførelsessted:

Struer Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører vask og lejeordning af beklædning og linned til Sundhed og Omsorg, herunder Hjemmeplejen, sygeplejen, kostområdet, aktivitet og Tandplejen/CTN i Struer Kommune.

De omfattede enheder og institutioner fremgår af Bilag 5 - Oversigt over medarbejdere og lokationer.

Udbuddet omfatter ca. 520 medarbejdere. Der tages forbehold for ændringer i antallet af medarbejder omfattet af udbuddet, antallet af leveringssteder og adresser, f.eks. som følge af omstrukturering, udlicitering, kapacitetsændringer eller tilsvarende.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den udbudte aftale indgås på de vilkår, der fremgår af den vedlagte kontrakt jf. bilag 4. Til tilbuddet skal vedlægges en "designguide" på samtlige tilbudte modeller med henvisning til positionsnummer for beklædningsdelen i bilag 2 tilbudsliste. F.eks. En Pdf fil med billede/præsentation af tøjet.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 248-656923
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

EU-Udbud på levering af vask og leje af beklædning og linned til Struer Kommune

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske

udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit

"Udelukkelse").

Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige

udelukkelsesgrunde, i udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: "Udelukkelse"):

- Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller

likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.

- Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf.

udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4.

Den tilbudsgiver, som ifølge ordregiver har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud,

skal dokumentere de oplysninger, som er afgivet i ESPD i forbindelse med

tilbudsafgivning, bl.a. ved at indhente en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen.

For danske virksomheders vedkommende vil der blive anmodet om en serviceattest fra

Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at den vindende tilbudsgiver ikke er omfattet af

en udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § 153, og denne serviceattest må maksimalt

være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.

Er tilbudsgiver ikke fra Danmark, og udsteder tilbudsgivers hjemland ikke de relevante

certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de

erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land,

kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love afgivet over for en offentlig

myndighed i det pågældende land.

Ordregiver opfordrer tilbudsgiver til at stille afklarende spørgsmål, såfremt tilbudsgiver er i

tvivl om forståelsen af krav i kravspecifikationen, vilkår i kontrakten eller

udbudsmaterialet i øvrigt. Tilbudsgiver opfordres desuden til at gøre ordregiver

opmærksom på eventuelle forhold i udbudsmaterialet, der giver anledning til tvivl om,

hvorvidt tilbudsgiver kan/vil afgive tilbud. På baggrund af indkomne spørgsmål kan der

ske efterfølgende ændringer eller præciseringer i det offentliggjorte udbudsmateriale,

herunder kravspecifikationen, og tilbudsgiver bør således holde sig orienteret om

eventuelle ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale.

Referencelisten fra ESPD'et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens §

155, nr. 2.

Den maksimale værdi og dermed det maksimale træk på kontrakten kan max være DKK 15.000.000. Såfremt dette beløb skulle overstiges i kontraktperioden, vil kontrakten have udtømt sin virkning.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/01/2022

Send til en kollega

0.047