23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 045-115999
Offentliggjort
04.03.2022
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Halsnæs Kommune på vegne af Frederikssund Kommune og Halsnæs Kommune

Vindere

Tilbudsfase til EU-udbud vedr. drift, vedligehold og modernisering af vejbelysnings- og trafiksignalanlæg i Frederikssund og Halsnæs Kommune

(02.09.2022)
Verdo Teknik A/S
Agerskellet 7
8900 Randers

Opdateringer

Rettelse
(30.03.2022)

IV.2.2
I stedet for:
Dato: 31-03-2022
Time: 10:00
Læses:
Dato: 01-04-2022
Time: 10:00

EU-udbud vedr. drift, vedligehold og modernisering af vejbelysnings- og trafiksignalanlæg i Frederikssund Kommune og Halsnæs Kommune


Halsnæs Kommune på vegne af Frederikssund Kommune og Halsnæs Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Halsnæs Kommune på vegne af Frederikssund Kommune og Halsnæs Kommune
CVR-nummer: 29188416
Postadresse: Rådhuspladsen 1
By: Frederiksværk
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3300
Land: Danmark
Kontaktperson: Julie Østby-Svanholm
E-mail: juhos@halsnaes.dk
Telefon: +45 24475095
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/174216579.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.halsnaes.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Halsnæs Kommune
CVR-nummer: 29188416
By: Frederiksværk
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3300
Land: Danmark
Kontaktperson: Julie Østby-Svanholm
E-mail: juhos@halsnaes.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.halsnaes.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Frederikssund Kommune
CVR-nummer: 29189129
By: Frederikssund
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3600
Land: Danmark
E-mail: juhos@halsnaes.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.frederikssund.dk/
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/174216579.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/174216579.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU-udbud vedr. drift, vedligehold og modernisering af vejbelysnings- og trafiksignalanlæg i Frederikssund Kommune og Halsnæs Kommune

II.1.2) Hoved-CPV-kode
50232000 Vedligeholdelse af vejbelysning og trafikfyr
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Frederikssund Kommune og Halsnæs Kommune udbyder i fællesskab drift, vedligehold og modernisering af vejbelysnings- og trafiksignalanlæg. Udbuddet gennemføres som følge af, at kommunernes eksisterende kontrakter udløber. Kontrakterne forventes at træde i kraft enten d. 1. juli eller d. 1. september 2022, afhængigt af, hvor længe udbudsprocessen varer.

Udbuddet omfatter drift og vedligeholdelse af vejbelysnings- og trafiksignalanlæg i Frederikssund Kommune samt drift, vedligeholdelse og modernisering af vejbelysnings- og trafiksignalanlæg i Halsnæs Kommune.

Anlæggene i Frederikssund Kommune består af 11.460 lyspunkter/master, 199 belysningsskabe, 10 trafiksignalanlæg og 8 fartvisere.

Anlæggene i Halsnæs Kommune 5905 armaturer og tilhørende master, 127 belysningsskabe, 6 trafiksignalanlæg og 6 fartvisere.

Tryk her https://permalink.mercell.com/174216579.aspx

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 40 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
31500000 Belysningsudstyr og elektriske lamper
31527200 Udendørsbelysning
34928430 Trafikfyr
34928500 Udstyr til gadebelysning
34993000 Vejbelysning
34996000 Styre-, sikkerheds- eller signaludstyr til veje
45316110 Installation af gadebelysningsudstyr
50232100 Vedligeholdelse af vejbelysning
50232200 Vedligeholdelse af trafikfyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter drift og vedligeholdelse af vejbelysnings- og trafiksignalanlæg i Frederikssund Kommune samt drift, vedligeholdelse og modernisering af vejbelysnings- og trafiksignalanlæg i Halsnæs Kommune.

Arbejdet omfatter fast definerede almindelige eftersyn, hovedeftersyn og udvidede hovedeftersyn samt driftsmøder og afhjælpningsopgaver i forbindelse med konstaterede fejl, skadevoldersager, kabelanvisninger og lignende.

Ordregivers anlæg fordeler sig på:

Vejbelysningsmaster inkl. armaturarme, masteindsatse og fundamenter

Vejbelysningsarmaturer

Torontoanlæg

Belyste fodgængerovergange

Kabler

Luftledninger (i Frederikssund Kommune)

Forsynings- og styreskabe (vejbelysningsskabe) inkl. styringskomponenter og eventuelle målerskabe.

Trafiksignalanlæg

Fartvisere

Anlæggene i Frederikssund Kommune består af 11.460 lyspunkter/master, 199 belysningsskabe, 10 trafiksignalanlæg og 8 fartvisere.

Anlæggene i Halsnæs Kommune består af 5905 armaturer og tilhørende master, 127 belysningsskabe, 6 trafiksignalanlæg og 6 fartvisere.

Der vil blive indgået enslydende drift- og vedligeholdelseskontrakter for hhv. Halsnæs Kommune og Frederikssund Kommune. Herudover vil der blive indgået en særskilt moderniseringskontrakt udelukkende for Halsnæs Kommune.

Baseret på historisk forbrug anslås den økonomiske værdi for udbuddet til ca. 7 mio. kr. pr. år, fordelt på hhv. 1,2 mio. kr. på drift og vedligehold (Frederikssund), 0,8 mio. kr. på drift og vedligehold (Halsnæs) og 5 mio. kr. på modernisering. Moderniseringskontrakten omfatter forventet modernisering af vejbelysningen i Halsnæs Kommune. Moderniseringen udføres på baggrund af Kommunens moderniseringsplan, som udarbejdes én gang årligt på baggrund af den bevilgede finansiering. Modernisering af vejbelysningsanlæggene gennemføres med henblik på energioptimering samt fornyelse af forældede og udtjente vejbelysningsanlæg.

Det er udelukkende muligt for Tilbudsgiver at afgive tilbud til begge kommuner.

Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling. Den forventede proces for forhandlingsforløbet er som følger:

Alle prækvalificerede ansøgere inviteres til at afgive indledende tilbud på baggrund af det vedlagte udbudsmateriale. I henhold til udbudslovens § 66, stk. 1 forbeholder Ordregiver sig ret til at tildele kontrakten på baggrund af det indledende tilbud. Hvis ikke Ordregiver gør brug af denne ret, vil det indledende tilbud vil danne grundlag for første forhandlingsrunde.

Alle prækvalificerede ansøgere inviteres til at afgive et revideret tilbud på baggrund af første forhandlingsrunde. Det reviderede tilbud vil være at betragte som tilbudsgivers endelige tilbud, medmindre Ordregiver vurderer, at der er behov for en mere forhandlingsrunde.

Hvis Ordregiver mod forventning efter modtagelse af Tilbudsgivernes endelige tilbud vurderer, at der ikke er tilstrækkeligt grundlag for at tildele kontrakten, kan Ordregiver i stedet betragte de endelige tilbud som reviderede tilbud og initiere en ny forhandlingsrunde. I så fald vil forhandlingsprocessen fortsætte på følgende måde:

Alle Tilbudsgivere inviteres til et nyt forhandlingsmøde, eller

Den eller de Tilbudsgivere, der umiddelbart anses for at have afgivet de bedste tilbud, inviteres til et nyt forhandlingsmøde.

Der ydes ikke vederlag for Tilbudsgivers deltagelse i forhandlingerne.

Ordregiver har valgt ikke at udbyde særskilte delaftaler med baggrund i økonomiske- og markedsmæssige hensyn (jf. udbudslovens § 49, stk. 2). Ordregiver har konkret vurderet, at det ikke er den kommercielt bedste løsning eller anbefalelsesværdigt at adskille og opdele opgaven i særskilte delaftaler, idet det blandt andet ikke vurderes at give et større antal virksomheder mulighed for at afgive tilbud.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Design / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 40 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2022
Slut: 31/08/2027
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har option på at forlænge drift og vedligeholdelseskontrakten med 2 x 12 måneder. I det tilfælde drift- og vedligeholdelseskontrakten forlænges kan Ordregiver vælge også at lade moderniseringskontrakten forlænge.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Ordregivers udvælgelse af ansøgere til prækvalifikation foretages efter en vurdering af ansøgers forhold vedr. udelukkelsesgrunde, minimumskrav til egnethed samt udvælgelseskriterierne. Vurderingen og udvælgelsen vil foregå således, at Ansøgeren først bliver kontrolleret i forhold til de gældende udelukkelsesgrunde. Herefter gennemgås Ansøgerens anmodning på basis af minimumskrav til egnethed, som Ansøgeren skal opfylde for overhovedet at være egnet til at blive prækvalificeret. Hvis der herefter er flere end 3 egnede ansøgere, vil Ordregiver på baggrund af de angivne referencer foretage en udvælgelse af de 3 bedst egnede. Der vil i den forbindelse blive lagt særlig vægt på beskrivelsen af opgaven samt på om den angivne kunde vurderes at have haft behov, som er sammenlignelige med Ordregivers.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver har option på at forlænge drift og vedligeholdelseskontrakten med 2 x 12 måneder. I det tilfælde drift- og vedligeholdelseskontrakten forlænges kan Ordregiver vælge også at lade moderniseringskontrakten forlænge.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal give oplysninger om følgende:

- Ansøgers samlede årsomsætning i de 3 seneste godkendte regnskabsår.

- Ansøgers soliditetsgrad i % i de 3 seneste godkendte regnskabsår.

Under fanen "Udvælgelseskriterier" i Mercell angives henholdsvis omsætning og soliditetsgrad for de seneste 3 års godkendte regnskaber. Ansøgeren skal dokumentere opfyldelsen af kravet ved at fremlægge godkendt årsregnskab fra de seneste 3 regnskabsår, eller lignende dokumentation. Dokumentationen uploades i Mercell.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et mindstekrav, at Ansøger i henhold til dennes 3 senest godkendte regnskabsår har haft:

Omsætning på minimum 20 mio. kr. for hvert af de seneste 3 år.

Soliditetsgrad på minimum 15 % for hvert af de seneste 3 år.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal give oplysninger om følgende:

- Referencer for udførelse af tilsvarende opgaver.

Med "tilsvarende referencer" forstås referencer vedr. kommunalt udbudte kontrakter om drift, vedligeholdelse og/eller modernisering af vejbelysnings- og/eller trafiksignalanlæg.

Under fanen "Udvælgelseskriterier" i Mercell angives følgende oplysninger for hver reference:

En beskrivelse af opgaven

Beløb/opgavens værdi i DKK

Datoer for udførsel

Kundenavn, inkl. kontaktperson og telefonnummer på denne

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et mindstekrav, at Ansøger kan dokumentere 3-5 relevante tilsvarende referencer udført inden for de seneste 3 år (regnet fra ansøgningsfrist). Angives der mere end 5 referencer, vil kun de 5 første på listen blive tillagt vægt ved en evt. udvælgelse, jf. punkt 5.4.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Både drift og vedligeholdelseskontrakten og moderniseringskontrakten indeholder etik, socialt ansvar og arbejds- og socialklausuler. Sikkerhedsstillelse: der stilles krav om sikkerhedsstillelse for moderniseringskontrakten i hele kontraktens løbetid.

Der vil for begge kontrakter blive stillet krav om elektronisk fakturering.

Der indgår desuden bodsbestemmelse i kontrakterne.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 31/03/2022
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 06/04/2022
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: 2029

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver vil udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136 blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt tilbudsgiver er omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i § 137, stk. 1, nr. 2.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28/02/2022

Send til en kollega

0.079