Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Halsnæs Kommune på vegne af Frederikssund Kommune og Halsnæs Kommune
Vindere
Tilbudsfase til EU-udbud vedr. drift, vedligehold og modernisering af vejbelysnings- og trafiksignalanlæg i Frederikssund og Halsnæs Kommune
(02.09.2022)
Verdo Teknik A/S
Agerskellet 7
8900 Randers
Opdateringer
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 31-03-2022
Time: 10:00
Læses:
Dato: 01-04-2022
Time: 10:00
EU-udbud vedr. drift, vedligehold og modernisering af vejbelysnings- og trafiksignalanlæg i Frederikssund Kommune og Halsnæs Kommune
Halsnæs Kommune på vegne af Frederikssund Kommune og Halsnæs Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188416
Postadresse: Rådhuspladsen 1
By: Frederiksværk
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3300
Land: Danmark
Kontaktperson: Julie Østby-Svanholm
E-mail: juhos@halsnaes.dk
Telefon: +45 24475095
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/174216579.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.halsnaes.dk/
CVR-nummer: 29188416
By: Frederiksværk
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3300
Land: Danmark
Kontaktperson: Julie Østby-Svanholm
E-mail: juhos@halsnaes.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.halsnaes.dk/
CVR-nummer: 29189129
By: Frederikssund
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3600
Land: Danmark
E-mail: juhos@halsnaes.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.frederikssund.dk/
Del II: Genstand
EU-udbud vedr. drift, vedligehold og modernisering af vejbelysnings- og trafiksignalanlæg i Frederikssund Kommune og Halsnæs Kommune
Frederikssund Kommune og Halsnæs Kommune udbyder i fællesskab drift, vedligehold og modernisering af vejbelysnings- og trafiksignalanlæg. Udbuddet gennemføres som følge af, at kommunernes eksisterende kontrakter udløber. Kontrakterne forventes at træde i kraft enten d. 1. juli eller d. 1. september 2022, afhængigt af, hvor længe udbudsprocessen varer.
Udbuddet omfatter drift og vedligeholdelse af vejbelysnings- og trafiksignalanlæg i Frederikssund Kommune samt drift, vedligeholdelse og modernisering af vejbelysnings- og trafiksignalanlæg i Halsnæs Kommune.
Anlæggene i Frederikssund Kommune består af 11.460 lyspunkter/master, 199 belysningsskabe, 10 trafiksignalanlæg og 8 fartvisere.
Anlæggene i Halsnæs Kommune 5905 armaturer og tilhørende master, 127 belysningsskabe, 6 trafiksignalanlæg og 6 fartvisere.
Udbuddet omfatter drift og vedligeholdelse af vejbelysnings- og trafiksignalanlæg i Frederikssund Kommune samt drift, vedligeholdelse og modernisering af vejbelysnings- og trafiksignalanlæg i Halsnæs Kommune.
Arbejdet omfatter fast definerede almindelige eftersyn, hovedeftersyn og udvidede hovedeftersyn samt driftsmøder og afhjælpningsopgaver i forbindelse med konstaterede fejl, skadevoldersager, kabelanvisninger og lignende.
Ordregivers anlæg fordeler sig på:
Vejbelysningsmaster inkl. armaturarme, masteindsatse og fundamenter
Vejbelysningsarmaturer
Torontoanlæg
Belyste fodgængerovergange
Kabler
Luftledninger (i Frederikssund Kommune)
Forsynings- og styreskabe (vejbelysningsskabe) inkl. styringskomponenter og eventuelle målerskabe.
Trafiksignalanlæg
Fartvisere
Anlæggene i Frederikssund Kommune består af 11.460 lyspunkter/master, 199 belysningsskabe, 10 trafiksignalanlæg og 8 fartvisere.
Anlæggene i Halsnæs Kommune består af 5905 armaturer og tilhørende master, 127 belysningsskabe, 6 trafiksignalanlæg og 6 fartvisere.
Der vil blive indgået enslydende drift- og vedligeholdelseskontrakter for hhv. Halsnæs Kommune og Frederikssund Kommune. Herudover vil der blive indgået en særskilt moderniseringskontrakt udelukkende for Halsnæs Kommune.
Baseret på historisk forbrug anslås den økonomiske værdi for udbuddet til ca. 7 mio. kr. pr. år, fordelt på hhv. 1,2 mio. kr. på drift og vedligehold (Frederikssund), 0,8 mio. kr. på drift og vedligehold (Halsnæs) og 5 mio. kr. på modernisering. Moderniseringskontrakten omfatter forventet modernisering af vejbelysningen i Halsnæs Kommune. Moderniseringen udføres på baggrund af Kommunens moderniseringsplan, som udarbejdes én gang årligt på baggrund af den bevilgede finansiering. Modernisering af vejbelysningsanlæggene gennemføres med henblik på energioptimering samt fornyelse af forældede og udtjente vejbelysningsanlæg.
Det er udelukkende muligt for Tilbudsgiver at afgive tilbud til begge kommuner.
Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling. Den forventede proces for forhandlingsforløbet er som følger:
Alle prækvalificerede ansøgere inviteres til at afgive indledende tilbud på baggrund af det vedlagte udbudsmateriale. I henhold til udbudslovens § 66, stk. 1 forbeholder Ordregiver sig ret til at tildele kontrakten på baggrund af det indledende tilbud. Hvis ikke Ordregiver gør brug af denne ret, vil det indledende tilbud vil danne grundlag for første forhandlingsrunde.
Alle prækvalificerede ansøgere inviteres til at afgive et revideret tilbud på baggrund af første forhandlingsrunde. Det reviderede tilbud vil være at betragte som tilbudsgivers endelige tilbud, medmindre Ordregiver vurderer, at der er behov for en mere forhandlingsrunde.
Hvis Ordregiver mod forventning efter modtagelse af Tilbudsgivernes endelige tilbud vurderer, at der ikke er tilstrækkeligt grundlag for at tildele kontrakten, kan Ordregiver i stedet betragte de endelige tilbud som reviderede tilbud og initiere en ny forhandlingsrunde. I så fald vil forhandlingsprocessen fortsætte på følgende måde:
Alle Tilbudsgivere inviteres til et nyt forhandlingsmøde, eller
Den eller de Tilbudsgivere, der umiddelbart anses for at have afgivet de bedste tilbud, inviteres til et nyt forhandlingsmøde.
Der ydes ikke vederlag for Tilbudsgivers deltagelse i forhandlingerne.
Ordregiver har valgt ikke at udbyde særskilte delaftaler med baggrund i økonomiske- og markedsmæssige hensyn (jf. udbudslovens § 49, stk. 2). Ordregiver har konkret vurderet, at det ikke er den kommercielt bedste løsning eller anbefalelsesværdigt at adskille og opdele opgaven i særskilte delaftaler, idet det blandt andet ikke vurderes at give et større antal virksomheder mulighed for at afgive tilbud.
Ordregiver har option på at forlænge drift og vedligeholdelseskontrakten med 2 x 12 måneder. I det tilfælde drift- og vedligeholdelseskontrakten forlænges kan Ordregiver vælge også at lade moderniseringskontrakten forlænge.
Ordregivers udvælgelse af ansøgere til prækvalifikation foretages efter en vurdering af ansøgers forhold vedr. udelukkelsesgrunde, minimumskrav til egnethed samt udvælgelseskriterierne. Vurderingen og udvælgelsen vil foregå således, at Ansøgeren først bliver kontrolleret i forhold til de gældende udelukkelsesgrunde. Herefter gennemgås Ansøgerens anmodning på basis af minimumskrav til egnethed, som Ansøgeren skal opfylde for overhovedet at være egnet til at blive prækvalificeret. Hvis der herefter er flere end 3 egnede ansøgere, vil Ordregiver på baggrund af de angivne referencer foretage en udvælgelse af de 3 bedst egnede. Der vil i den forbindelse blive lagt særlig vægt på beskrivelsen af opgaven samt på om den angivne kunde vurderes at have haft behov, som er sammenlignelige med Ordregivers.
Ordregiver har option på at forlænge drift og vedligeholdelseskontrakten med 2 x 12 måneder. I det tilfælde drift- og vedligeholdelseskontrakten forlænges kan Ordregiver vælge også at lade moderniseringskontrakten forlænge.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal give oplysninger om følgende:
- Ansøgers samlede årsomsætning i de 3 seneste godkendte regnskabsår.
- Ansøgers soliditetsgrad i % i de 3 seneste godkendte regnskabsår.
Under fanen "Udvælgelseskriterier" i Mercell angives henholdsvis omsætning og soliditetsgrad for de seneste 3 års godkendte regnskaber. Ansøgeren skal dokumentere opfyldelsen af kravet ved at fremlægge godkendt årsregnskab fra de seneste 3 regnskabsår, eller lignende dokumentation. Dokumentationen uploades i Mercell.
Det er et mindstekrav, at Ansøger i henhold til dennes 3 senest godkendte regnskabsår har haft:
Omsætning på minimum 20 mio. kr. for hvert af de seneste 3 år.
Soliditetsgrad på minimum 15 % for hvert af de seneste 3 år.
Ansøger skal give oplysninger om følgende:
- Referencer for udførelse af tilsvarende opgaver.
Med "tilsvarende referencer" forstås referencer vedr. kommunalt udbudte kontrakter om drift, vedligeholdelse og/eller modernisering af vejbelysnings- og/eller trafiksignalanlæg.
Under fanen "Udvælgelseskriterier" i Mercell angives følgende oplysninger for hver reference:
En beskrivelse af opgaven
Beløb/opgavens værdi i DKK
Datoer for udførsel
Kundenavn, inkl. kontaktperson og telefonnummer på denne
Det er et mindstekrav, at Ansøger kan dokumentere 3-5 relevante tilsvarende referencer udført inden for de seneste 3 år (regnet fra ansøgningsfrist). Angives der mere end 5 referencer, vil kun de 5 første på listen blive tillagt vægt ved en evt. udvælgelse, jf. punkt 5.4.
Både drift og vedligeholdelseskontrakten og moderniseringskontrakten indeholder etik, socialt ansvar og arbejds- og socialklausuler. Sikkerhedsstillelse: der stilles krav om sikkerhedsstillelse for moderniseringskontrakten i hele kontraktens løbetid.
Der vil for begge kontrakter blive stillet krav om elektronisk fakturering.
Der indgår desuden bodsbestemmelse i kontrakterne.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: 2029
Tilbudsgiver vil udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136 blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt tilbudsgiver er omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i § 137, stk. 1, nr. 2.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk