Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Vejdirektoratet
Høring om udbudsmateriale - Rammeaftale for levering af styreapparater til trafiksignaler
Vejdirektoratet
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse er kun vejledende
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 60729018
Postadresse: Carsten Niebuhrs Gade 43, 5. sal
By: København V
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 1577
Land: Danmark
Kontaktperson: Rune Lyster
E-mail: ruly@vd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://vejdirektoratet.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://vejdirektoratet.dk
Del II: Genstand
Høring om udbudsmateriale - Rammeaftale for levering af styreapparater til trafiksignaler
Vejdirektoratet er i gang med at forberede indkøb på signalområdet og har i den forbindelse identificeret nye behov for, hvad signalområdet i fremtiden skal kunne. Det overordnede mål er at sikre maksimal uafhængighed i forhold til det udstyr, som skal indkøbes og drives i fremtiden. Desuden skal det sikres, at hele signalområdet bringes ind i Vejdirektoratets IT-arkitektur.
De nye behov og mål medfører en ændring af den hidtidige praksis for indkøb af styreapparater samt krav til, hvad nyindkøbt udstyr skal kunne.
Denne høring vedrører alene krav til rammeaftalen for levering af styreapparater, inklusive drift og vedligehold. Vejdirektoratet ønsker at skabe åbenhed om udbudsmaterialet og sikre, at der ikke udelukkes gode tilbud på grund af uhensigtsmæssige krav i udbudsmaterialet. Vejdirektoratet opfordrer med denne vejledende forhåndsmeddelelse derfor leverandører i markedet til at indgå i en skriftlig dialog om udbudsmaterialet.
Rammeaftalen består af følgende tre hovedelementer:
1. Levering af styreapparater
2. Levering af detekterings- og lydsignaludstyr, samt
3. Installation, drift og vedligehold, herunder levering af reservedele
Hovedformålet med aftalen er at sikre levering af styreapparater til Vejdirektoratets trafiksignalanlæg. I tilknytning hertil ønsker Vejdirektoratet desuden, at leverandøren skal kunne levere detekterings- og lydsignaludstyr til de leverede styreapparater, samt reservedele til såvel styreapparater som det tilhørende udstyr.
Styreapparaterne samt detekterings- og lydsignaludstyr skal tilknyttes trafiksignalanlæg, der ejes af Vejdirektoratet og forvaltes af Vejdirektoratet eller af en kommune efter en særlig aftale.
Dernæst skal leverandøren sikre installation af alt leveret udstyr samt drift og vedligehold af såvel leveret udstyr som af eksisterende detekterings- og lydsignaludstyr, der skal tilsluttes de styreapparater, som leveres af leverandøren.
Endelig skal leverandøren oplære ressourcer fra en af Vejdirektoratet udpeget tredjepart og/eller interne ressourcer fra Vejdirektoratet i drift og vedligehold af alt udstyr leveret i henhold til rammeaftalen inden aftalens udløb.
FRIST FOR HØRINGSSVAR
Høringssvar skal udfylde i "Bilag A Høringssvar" og sendes til udbud@vd.dk.
Senest fredag d. 25. marts 2022, kl. 13:00
Mailen skal i emnefeltet venligst markeres med: ”STYR-E22 – Høringssvar”
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
SPØRGSMÅL
Der er mulighed for at stille skriftlige spørgsmål til materialet. Spørgsmål skal sendes til udbud@vd.dk og markeres i emnefeltet med: ”STYR-E22 – Høring”. Spørgefristen er:
Senest torsdag d. 17. marts 2022, kl. 13:00
Vejdirektoratet vil besvare eventuelle spørgsmål senest mandag d. 21. marts 2022. Svar vil blive offentliggjort på https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/ongoing.
--
FRIST FOR HØRINGSSVAR
Høringssvar skal udfylde i "Bilag A Høringssvar" og sendes til udbud@vd.dk.
Senest fredag d. 25. marts 2022, kl. 13:00
Mailen skal i emnefeltet venligst markeres med: ”STYR-E22 – Høringssvar”