23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 052-134588
Offentliggjort
15.03.2022
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Vejdirektoratet

Høring om udbudsmateriale - Rammeaftale for levering af styreapparater til trafiksignaler


Vejdirektoratet

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse er kun vejledende

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Vejdirektoratet
CVR-nummer: 60729018
Postadresse: Carsten Niebuhrs Gade 43, 5. sal
By: København V
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 1577
Land: Danmark
Kontaktperson: Rune Lyster
E-mail: ruly@vd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://vejdirektoratet.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://vejdirektoratet.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/ongoing
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Planlægning, anlæg og drift af statsvejnettet i Danmark

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Høring om udbudsmateriale - Rammeaftale for levering af styreapparater til trafiksignaler

Sagsnr.: STYR-E22
II.1.2) Hoved-CPV-kode
34996000 Styre-, sikkerheds- eller signaludstyr til veje
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Vejdirektoratet er i gang med at forberede indkøb på signalområdet og har i den forbindelse identificeret nye behov for, hvad signalområdet i fremtiden skal kunne. Det overordnede mål er at sikre maksimal uafhængighed i forhold til det udstyr, som skal indkøbes og drives i fremtiden. Desuden skal det sikres, at hele signalområdet bringes ind i Vejdirektoratets IT-arkitektur.

De nye behov og mål medfører en ændring af den hidtidige praksis for indkøb af styreapparater samt krav til, hvad nyindkøbt udstyr skal kunne.

Denne høring vedrører alene krav til rammeaftalen for levering af styreapparater, inklusive drift og vedligehold. Vejdirektoratet ønsker at skabe åbenhed om udbudsmaterialet og sikre, at der ikke udelukkes gode tilbud på grund af uhensigtsmæssige krav i udbudsmaterialet. Vejdirektoratet opfordrer med denne vejledende forhåndsmeddelelse derfor leverandører i markedet til at indgå i en skriftlig dialog om udbudsmaterialet.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
31200000 Elektriske fordelings- og styreapparater
31230000 Dele til elektrisk fordelings- eller styreudstyr
31620000 Signalapparater, akustiske eller visuelle
31642000 Elektronisk detekteringsapparatur
31711500 Dele til elektroniske enheder
32352100 Dele til radio- og radarudstyr
32352200 Reservedele og tilbehør til radar
34923000 Udstyr til vejtrafikregulering
34970000 Trafikovervågningssystem
34972000 System til måling af trafikstrømmen
34996100 Trafiksignaler
35121900 Radardetektorer
45200000 Hoved- eller fagentrepriser i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder
45262000 Specialiserede bygge- og anlægsarbejder, undtagen tagarbejder
50000000 Reparations- og vedligeholdelsestjenester
50232200 Vedligeholdelse af trafikfyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen består af følgende tre hovedelementer:

1. Levering af styreapparater

2. Levering af detekterings- og lydsignaludstyr, samt

3. Installation, drift og vedligehold, herunder levering af reservedele

Hovedformålet med aftalen er at sikre levering af styreapparater til Vejdirektoratets trafiksignalanlæg. I tilknytning hertil ønsker Vejdirektoratet desuden, at leverandøren skal kunne levere detekterings- og lydsignaludstyr til de leverede styreapparater, samt reservedele til såvel styreapparater som det tilhørende udstyr.

Styreapparaterne samt detekterings- og lydsignaludstyr skal tilknyttes trafiksignalanlæg, der ejes af Vejdirektoratet og forvaltes af Vejdirektoratet eller af en kommune efter en særlig aftale.

Dernæst skal leverandøren sikre installation af alt leveret udstyr samt drift og vedligehold af såvel leveret udstyr som af eksisterende detekterings- og lydsignaludstyr, der skal tilsluttes de styreapparater, som leveres af leverandøren.

Endelig skal leverandøren oplære ressourcer fra en af Vejdirektoratet udpeget tredjepart og/eller interne ressourcer fra Vejdirektoratet i drift og vedligehold af alt udstyr leveret i henhold til rammeaftalen inden aftalens udløb.

II.2.14) Yderligere oplysninger

FRIST FOR HØRINGSSVAR

Høringssvar skal udfylde i "Bilag A Høringssvar" og sendes til udbud@vd.dk.

Senest fredag d. 25. marts 2022, kl. 13:00

Mailen skal i emnefeltet venligst markeres med: ”STYR-E22 – Høringssvar”

II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
07/04/2022

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

SPØRGSMÅL

Der er mulighed for at stille skriftlige spørgsmål til materialet. Spørgsmål skal sendes til udbud@vd.dk og markeres i emnefeltet med: ”STYR-E22 – Høring”. Spørgefristen er:

Senest torsdag d. 17. marts 2022, kl. 13:00

Vejdirektoratet vil besvare eventuelle spørgsmål senest mandag d. 21. marts 2022. Svar vil blive offentliggjort på https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/ongoing.

--

FRIST FOR HØRINGSSVAR

Høringssvar skal udfylde i "Bilag A Høringssvar" og sendes til udbud@vd.dk.

Senest fredag d. 25. marts 2022, kl. 13:00

Mailen skal i emnefeltet venligst markeres med: ”STYR-E22 – Høringssvar”

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10/03/2022

Send til en kollega

0.047