Fakta om udbudet
Udbyder
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Bekendtgørelse om indgåelse af rammeaftale om personalesikringsalarmer
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Anders Jul Zibrandtsen
E-mail: im51@kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/162459551.aspx
Del II: Genstand
Bekendtgørelse om indgåelse af rammeaftale om personalesikringsalarmer
Københavns Kommune ønsker en rammeaftale der muliggør anskaffelse af personalesikringsalarmudstyr til kommunens lokationer.
Der er på kommunens lokationer flere forskellige behov og dette afspejles i bredden af det sortiment som efterspørges ved udbud af nærværende rammeaftale. Det efterspurgte sortiment skal således både muliggøre løbende anskaffelser af helstøbte personalesikringsløsninger som kan understøtte behovet for personalesikring på de enkelte lokationer, samt løbende tilkøb af reservedele, komponenter og serviceydelser, og andre ydelser der står i naturlig forbindelse hermed.
Københavns Kommune ønsker en rammeaftale der muliggør anskaffelse af personalesikringsalarmudstyr til kommunens lokationer.
Der er på kommunens lokationer flere forskellige behov og dette afspejles i bredden af det sortiment som efterspørges ved udbud af nærværende rammeaftale. Det efterspurgte sortiment skal således både muliggøre løbende anskaffelser af helstøbte personalesikringsløsninger som kan understøtte behovet for personalesikring på de enkelte lokationer, samt løbende tilkøb af reservedele, komponenter og serviceydelser, og andre ydelser der står i naturlig forbindelse hermed.
I de vedlagte konfigurationseksempler jf. bilag 1a, 1b, og 1c, er Ordregivers behov for helstøbte personalesikringsløsninger på udvalgte lokationer søgt nærmere konkretiseret.
Sortimentet skal endvidere indeholde en fælles central personalesikringsløsning, der f.eks. varetager positionering, administrations- og vedligeholdelsesmoduler og udtræk af ledelsesinformation, mens der decentralt på de enkelte lokationer er behov for personalesikring via alarmtryk.
Udover ønsket til et fælles anlæg for hver lokation, ønsker Kommunen mulighed for i højere grad at anvende mobiltelefoner i forlængelse af at Kommunen ser ind i en større transformation mod mere mobilitet. Dette gælder både intern og ekstern telefoni, samt som outputenhed for personalesikringsalarmer via apps.
Til at understøtte mobiltelefoni har (vil) Kommunen tilsikre, at mobildækningen på matriklerne er tilfredsstillende. Dette sker via etablering af en indendørs mobildækningsinfrastruktur.
Der efterspørges et sortiment der kan understøtte at lokale decentrale lokationer kan overgå til Ø-drift dvs. at det i tilfælde af nedbrud på den centrale personalesikringsløsning understøttes, at den enkelte lokation decentralt kan udføre de kritiske funktioner som ellers normalt ville blive varetaget af den centrale personalesikringsløsning. I daglig drift ønskes den centrale alarmserver at varetage positionering, logning, rapportering, administration og vedligeholdelse.
Københavns Kommune ønsker med en fælles Personalesikringsløsning at øge fleksibiliteten og mobiliteten på Ordregivers matrikler. Således at medarbejdere på tværs af flere lokationer kan indgå i fælles Alarmgrupper, samt bevæge sig på tværs af lokationer med de samme modelklienter. Samtidigt forventes det, at størstedelen af Inputenhederne til de lokale personalesikringsløsninger er baseret på trådløse enheder, f.eks. alarmtryk til personale.
Af hensyn til de høje krav til tilgængelighed lokalt på decentrale lokationer, ønskes etableret en særskilt infrastruktur til disse medarbejdere, herunder til positionering indenfor lokationers bygninger og når kommunens personale bevæger udenfor kommunens bygninger og matrikler. Denne løsning ønskes etableret af Tilbudsgiveren og skal inkludere GPS positionering. Derimod vil det ikke være muligt at benytte kommunens eksisterende Wi-Fi netværk til alarmkritiske komponenter vedrørende positionering.
Den i pkt. II.2.6 anførte anslåede værdi (DKK 61.000.000,00), og den i pkt. II.1.5 anførte anslåede samlede værdi (DKK 61.000.000,00) er også udtryk for rammeaftalens maksimale værdi. Rammeaftalens maksimale værdi er således DKK 61.000.000,00.
Den i pkt. II.1.7 og V.2.4 anførte værdi (DKK 34.065.034,00), er udtryk for den evalueringstekniske pris af vindende tilbud.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Tilbudsfase: Udbud af rammeaftale om personalesikringsalarmer (genudbud efter annullation)
CVR-nummer: 12852681
Postadresse: Niels Bohrs Vej 42, Stilling
By: Skanderborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8660
Land: Danmark
E-mail: dk.bid@tunstall.com
Telefon: +45 87935000
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://klfu.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk