Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Vindere
(25.05.2022)
Pro-Safe A/S
Møllevangen 60
4220 Korsør
Udnyttelse af option på indkøb af MTJ 740 Rigid Hull inflatable Boat
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 16287180
Postadresse: Lautrupbjerg 1
By: Ballerup
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: KAPS - Mathias Vorm
E-mail: MVOR@KAMMERADVOKATEN.DK
Telefon: +45 53898994
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.fmi.dk/
Del II: Genstand
Udnyttelse af option på indkøb af MTJ 740 Rigid Hull inflatable Boat
I forbindelse med udnyttelse af en option i Kontrakt nr. 4600004811 med Pro-Safe A/S, vedr. indkøb af seks RHIB med option på indkøb af yderligere to RHIB inkl. vedligeholdelse, ønsker FMI at aftale en ændring på den sidste RHIB. Kontrakten tilpasses, således at den RHIB, der indkøbes på den sidste uudnyttede option, forsynes med Waterjet drev i stedet for kontraktens Z-drev. Formålet hermed er at gøre RHIB'en bedre egnet som sikkerhedsbåd for dykning. Det er FMI’s vurdering, at tillægget ikke udgør en væsentlig ændring af Kontrakten, jf. udbudslovens §§ 178-180, idet ændringen alene vedrører et bådsdrev på én RHIB; idet ændringen kun har en økonomisk værdi på DKK 150.000-500.000, og idet der i øvrigt ikke ændres i grundlæggende bestemmelser eller vilkår i Kontrakten.
Ballerup
Kontrakt om indkøb af seks RHIB med option på indkøb af yderligere to RHIB inkl. vedligeholdelse.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
I forbindelse med udnyttelse af en option i Kontrakt nr. 4600004811 med Pro-Safe A/S, vedr. indkøb af seks RHIB med option på indkøb af yderligere to RHIB inkl. vedligeholdelse, har FMI foretaget følgende ændring af kontrakten. Kontrakten tilpasses, således at den RHIB, der indkøbes på den sidste uudnyttede option, forsynes med Waterjet drev i stedet for kontraktens Z-drev. FMI vurderer, at ændringens værdi ikke overskrider grænseværdierne i udbudslovens § 180, eller at ændringen, havde den været en del af det oprindelige udbud, ville have påvirket potentielle ansøgeres eller tilbudsgiveres deltagelse i udbudsproceduren eller har fordrejet konkurrencen. FMI vurderer derfor, at ændringen ikke udgør en ændring af grundlæggende elementer og dermed er i overensstemmelse med udbudslovens regler, jf. udbudslovens §§ 178-180.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 25 66 22 02
Postadresse: Møllevangen 60
By: Korsør
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 4220
Land: Danmark
E-mail: info@pro-safe.dk
Telefon: +45 32952878
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds-givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk