Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=333600&B=LEJRE
Udbyder
Lejre Kommune
Vindere
Udbud af kontrakt vedrørende drift og vedligehold af belysningsanlæg i Lejre Kommune
(29.08.2022)
Verdo Teknik A/S
Agerskellet 7
8920 Randers NV
Udbud af kontrakt vedrørende drift og vedligehold af belysningsanlæg i Lejre Kommune
Lejre Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29 18 85 48
Postadresse: Møllebjergvej 4
By: Hvalsø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4330
Land: Danmark
Kontaktperson: Kresten Gørtz
E-mail: krng@lejre.dk
Telefon: +45 92430408
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.lejre.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/194457
Del II: Genstand
Udbud af kontrakt vedrørende drift og vedligehold af belysningsanlæg i Lejre Kommune
Lejre Kommune udbyder drift og vedligehold af kommunens udendørs belysningsanlæg. Driftsopgaven drejer sig om ca. 5.800 lyspunkter.
Belysningsanlægget er blevet moderniseret i løbet af de sidste par år, således at alt kommunal belysning er LED. Der er dog stadig ca. 800 konventionelle lyspunkter på private fællesveje og i boligforeninger.
Kontrakten starter 1. oktober 2022 og løber i 5 år med option på yderligere 2 år. For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de krav ydelserne skal opfylde, henvises til de Særlige Arbejdsbeskrivelser (bilag 2) og Tilbudslisten (bilag 4), samt eventuelle senere rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Lejre Kommune
Lejre Kommune udbyder drift og vedligehold af kommunens udendørs belysningsanlæg. Driftsopgaven drejer sig om ca. 5.800 lyspunkter. Belysningsanlægget er blevet moderniseret i løbet af de sidste par år, således at alt kommunal belysning er LED. Der er dog stadig ca. 800 konventionelle lyspunkter på private fællesveje og i boligforeninger. Kontrakten starter 1. oktober 2022 og løber i 5 år med option på yderligere 2 år. For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de krav ydelserne skal opfylde, henvises til de Særlige Arbejdsbeskrivelser (bilag 2) og Tilbudslisten (bilag 4), samt eventuelle senere rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Kommunen har option på forlængelse af kontrakten, 2 gange af 1 år, første fra 1. oktober 2027 til og med 30. september 2028. Kommunen giver senest 3 måneder før Driftskontraktens udløb skriftligt meddelelse til Leverandøren, såfremt Kommunen ønsker at gøre brug af option på forlængelse.
Lejre Kommunes sociale klausuler er gældende.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til udøvelse af det pågældende erhverv, jf. udbudslovens § 141:
- Tilbudsgiver skal være autoriseret i henhold til Elinstallatørloven.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
- Omsætning relateret til drift og vedligehold, samt modernisering af vejbelysning for de tre seneste regnskabsår skal samlet minimum være 10 mio. DKK.
Soliditetsgrad i% (egenkapital/aktiver) skal være minimum 20% i det seneste regnskabsår.
Skal fra pengeinstitut, forsikringsselskab, kautionsselskab eller lignende, kunne få stillet en anfordringsgaranti på 0,3 mio. kroner.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”.
- Omsætning relateret til drift og vedligehold, samt modernisering af vejbelysning for de tre seneste regnskabsår skal samlet minimum være 10 mio. DKK.
- Soliditetsgrad i% (egenkapital/aktiver) skal være minimum 20% i det seneste regnskabsår.
- Skal fra pengeinstitut, forsikringsselskab, kautionsselskab eller lignende, kunne få stillet en anfordringsgaranti på 0,3 mio. kroner.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
- Tilbudsgiver skal som et minimum have været ansvarlig for drift og vedligehold af belysningsanlæg i tre kommuner (Vejdirektoratet regnes også som en kommune) som kontraktholder efter 2018.
- Tilbudsgiver skal udpege mindst én projektleder eller arbejdsleder (som Tilbudsgiver forventer skal udføre opgaven), med følgende kompetencer:
o Være elektriker, elinstallatør eller el ingeniør.
o Minimum 5 års erfaring.
o Have gennemført kurset "Vejen som arbejdsplads, Trin II".
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”.
- Tilbudsgiver skal som et minimum have været ansvarlig for drift og vedligehold af belysningsanlæg i tre kommuner (Vejdirektoratet regnes også som en kommune) som kontraktholder efter 2018.
- Tilbudsgiver skal udpege mindst én projektleder eller arbejdsleder (som Tilbudsgiver forventer skal udføre opgaven), med følgende kompetencer:
o Være elektriker, elinstallatør eller el ingeniør.
o Minimum 5 års erfaring.
o Have gennemført kurset "Vejen som arbejdsplads, Trin II".
Lejre Kommunes sociale klausuler er gældende
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af bud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
By: Organet findes ikke i danmark
Land: Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk