23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 251-460432
Offentliggjort
29.12.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
01.02.2016 Kl. 12:00

Addresse
http://permalink.mercell.com/55482857.aspx

Udbyder

Københavns Kommune, Koncernservice

Vindere

Delaftale 7, Galaxy anlæg

(28.01.2017)
Certego
Vesterlundvej 20
2730 Herlev

Delaftale 6, ATS anlæg

(28.01.2017)
Certego
Vesterlundvej 20
2730 Herlev

Delaftale 8, S2, S5, S10 anlæg

(28.01.2017)
G4S Security Services A/S
Roskildebej 157
2620 Albertslund

Delaftale 5, S20, S22, S25 anlæg

(28.01.2017)
G4S Security Services A/S
Roskildevej 157
2620 Albertslund

Opdateringer

Rettelse
(30.12.2015)

I stedet for:


III.2.3) Teknisk kapacitet:


Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:


Ansøgningen skal indeholde følgende dokumentation for Ansøgers tekniske og faglige egnethed:


a) Forelæggelse af en liste over de betydeligste leverancer på servicering, reparation og vedligeholdelse af AIA/ADK anlæg på mindst 1, flere eller alle af de 9 anlægstyper som Ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter samt de offentlige eller private modtagere af disse leverancer, bilag E kan anvendes hertil. Ved »betydeligste« leverancer forstås kontrakter eller kundeforhold, hvor leverandøren fra perioden efter 1.1.2014 til dags dato har faktureret en offentlig eller privat kunde for samlet mindst 200 000 DKK for servicering, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype. Listen kan både omfatte henvisning til leverancer i medfør af kontrakter eller kundeforhold der er afsluttet eller for kontrakter eller kundeforhold der fortsat er i kraft.


Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:


Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde Rammeaftalen:


a) Ansøger skal, for at kunne anmode om prækvalifikation på en delaftale (anlægstype) kunne fremlægge referencer fra perioden efter 1.1.2014 og til dagsdato, der viser, at ansøger har faktureret offentlige eller private kunder for samlet mindst 200 000 DKK for servicering, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype.


Læses:


III.2.3) Teknisk kapacitet:


Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:


Ansøgningen skal indeholde følgende dokumentation for Ansøgers tekniske og faglige egnethed:


a) Forelæggelse af en liste over »lignende« leverancer på servicering, reparation og vedligeholdelse af AIA/ADK anlæg på mindst 1, flere eller alle af de 8 delaftaler (anlægstyper) som Ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter samt de offentlige eller private modtagere af disse leverancer, bilag E kan anvendes hertil. Ved »lignende« leverancer forstås kontrakter eller kundeforhold, hvor leverandøren fra perioden efter 1.1.2014 til den 23.12.2015 har udført service, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype for 1 eller flere offentlige kunder eller 1 eller flere private kunder. Listen kan både omfatte henvisning til leverancer i medfør af kontrakter eller kundeforhold der er afsluttet eller for kontrakter eller kundeforhold der fortsat er i kraft.


Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:


Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde Rammeaftalen:


a) Ansøger skal, for at kunne anmode om prækvalifikation på en delaftale (anlægstype) kunne fremlægge referencer fra perioden efter 1.1.2014 og til 23.12.2015, der viser, at Ansøger for 1 eller flere offentlige eller private kunder har udført servicering, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype for samlet mindst 200 000 DKK (ekskl. moms).

Rettelse
(04.01.2016)

I stället för: III.2.3) Teknisk kapacitet: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgningen skal indeholde følgende dokumentation for Ansøgers tekniske og faglige egnethed: a) Forelæggelse af en liste over de betydeligste leverancer på servicering, reparation og vedligeholdelse af AIA/ADK anlæg på mindst 1, flere eller alle af de 9 anlægstyper som Ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter samt de offentlige eller private modtagere af disse leverancer, bilag E kan anvendes hertil. Ved »betydeligste« leverancer forstås kontrakter eller kundeforhold, hvor leverandøren fra perioden efter 1.1.2014 til dags dato har faktureret en offentlig eller privat kunde for samlet mindst 200 000 DKK for servicering, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype. Listen kan både omfatte henvisning til leverancer i medfør af kontrakter eller kundeforhold der er afsluttet eller for kontrakter eller kundeforhold der fortsat er i kraft. Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde Rammeaftalen: a) Ansøger skal, for at kunne anmode om prækvalifikation på en delaftale (anlægstype) kunne fremlægge referencer fra perioden efter 1.1.2014 og til dagsdato, der viser, at ansøger har faktureret offentlige eller private kunder for samlet mindst 200 000 DKK for servicering, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype. Skall det stå: III.2.3) Teknisk kapacitet: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgningen skal indeholde følgende dokumentation for Ansøgers tekniske og faglige egnethed: a) Forelæggelse af en liste over »lignende« leverancer på servicering, reparation og vedligeholdelse af AIA/ADK anlæg på mindst 1, flere eller alle af de 8 delaftaler (anlægstyper) som Ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter samt de offentlige eller private modtagere af disse leverancer, bilag E kan anvendes hertil. Ved »lignende« leverancer forstås kontrakter eller kundeforhold, hvor leverandøren fra perioden efter 1.1.2014 til den 23.12.2015 har udført service, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype for 1 eller flere offentlige kunder eller 1 eller flere private kunder. Listen kan både omfatte henvisning til leverancer i medfør af kontrakter eller kundeforhold der er afsluttet eller for kontrakter eller kundeforhold der fortsat er i kraft. Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde Rammeaftalen: a) Ansøger skal, for at kunne anmode om prækvalifikation på en delaftale (anlægstype) kunne fremlægge referencer fra perioden efter 1.1.2014 og til 23.12.2015, der viser, at Ansøger for 1 eller flere offentlige eller private kunder har udført servicering, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype for samlet mindst 200 000 DKK (ekskl. moms). Övriga ytterligare upplysningar: Teksten i Udbudsbekendtgørelsen III 2.3) og Prækvalifikationsbetingelserne 6.2.3.1 litra a) og 6.2.3.2 litra a) er ændret til følgende tekst: Ansøgningen skal indeholde følgende dokumentation for Ansøgers tekniske og faglige egnethed: Forelæggelse af en liste over »lignende« leverancer på servicering, reparation og vedligeholdelse af AIA/ADK anlæg på mindst 1, flere eller alle af de 8 delaftaler (anlægstyper) som Ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter samt de offentlige eller private modtagere af disse leverancer, bilag E kan anvendes hertil. Ved » lignende« leverancer forstås kontrakter eller kundeforhold, hvor leverandøren fra perioden efter 1.1.2014 til den 23.12.2015 har udført service, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype for 1 eller flere offentlige kunder eller 1 eller flere private kunder. Listen kan både omfatte henvisning til leverancer i medfør af kontrakter eller kundeforhold der er afsluttet eller for kontrakter eller kundeforhold der fortsat er i kraft. Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde Rammeaftalen: Ansøger skal, for at kunne anmode om prækvalifikation på en delaftale (anlægstype) kunne fremlægge referencer fra perioden efter 1.1.2014 og til 23.12.2015, der viser, at Ansøger for 1 eller flere offentlige eller private kunder har udført servicering, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype for samlet mindst 200 000 DKK (ekskl. moms). Der er oploadet ny version af: — Prækval betingelser begrænset udbud på AIA og ADK I Københavns Kommune og af — bilag E Referencer og delaftaler hvor kravet referencer på 200 000 DKK er opfyldt.

Annullering
(03.02.2017)

Annullering af delaftale 1 på ARX, delaftale 2 på APTUS, delaftale 3 på NEDAP og delaftale 4
Det lykkedes ikke, at få indmeldt og få samlet et tilstrækkeligt antal anlæg på delaftalerne. På de 4 delaftaler er der en begrænset forventet omsætning og få anlæg. Der manglede data. Ved afdækningen af ADK anlæggene er KK desuden blevet bekendt med flere forskellige typer af ADK anlæg og dette afstedkommer et behov for en mere samlet strategi for ADK anlæg i kommunen. I forhold til IT infrastrukturen viser erfaringerne, at det kan være uhensigtsmæssigt med flere forskellige leverandører på ADK anlæggene. Der var ikke foretaget en opdeling i delaftaler, som administrativt eller funktionelt / teknisk er hensigtsmæssig. Københavns Kommune annullerede på denne baggrund udbuddet, for delaftalerne ARX, APTUS, NEDAP og NOX.

Annullering
(03.02.2017)

Annullering af delaftale 1 på ARX, delaftale 2 på APTUS, delaftale 3 på NEDAP og delaftale 4
Det lykkedes ikke, at få indmeldt og få samlet et tilstrækkeligt antal anlæg på delaftalerne. På de 4 delaftaler er der en begrænset forventet omsætning og få anlæg. Der manglede data. Ved afdækningen af ADK anlæggene er KK desuden blevet bekendt med flere forskellige typer af ADK anlæg og dette afstedkommer et behov for en mere samlet strategi for ADK anlæg i kommunen. I forhold til IT infrastrukturen viser erfaringerne, at det kan være uhensigtsmæssigt med flere forskellige leverandører på ADK anlæggene. Der var ikke foretaget en opdeling i delaftaler, som administrativt eller funktionelt / teknisk er hensigtsmæssig. Københavns Kommune annullerede på denne baggrund udbuddet, for delaftalerne ARX, APTUS, NEDAP og NOX.

Annullering
(03.02.2017)

Annullering af delaftale 1 på ARX, delaftale 2 på APTUS, delaftale 3 på NEDAP og delaftale 4
Det lykkedes ikke, at få indmeldt og få samlet et tilstrækkeligt antal anlæg på delaftalerne. På de 4 delaftaler er der en begrænset forventet omsætning og få anlæg. Der manglede data. Ved afdækningen af ADK anlæggene er KK desuden blevet bekendt med flere forskellige typer af ADK anlæg og dette afstedkommer et behov for en mere samlet strategi for ADK anlæg i kommunen. I forhold til IT infrastrukturen viser erfaringerne, at det kan være uhensigtsmæssigt med flere forskellige leverandører på ADK anlæggene. Der var ikke foretaget en opdeling i delaftaler, som administrativt eller funktionelt / teknisk er hensigtsmæssig. Københavns Kommune annullerede på denne baggrund udbuddet, for delaftalerne ARX, APTUS, NEDAP og NOX.

Annullering
(03.02.2017)

Annullering af delaftale 1 på ARX, delaftale 2 på APTUS, delaftale 3 på NEDAP og delaftale 4
Det lykkedes ikke, at få indmeldt og få samlet et tilstrækkeligt antal anlæg på delaftalerne. På de 4 delaftaler er der en begrænset forventet omsætning og få anlæg. Der manglede data. Ved afdækningen af ADK anlæggene er KK desuden blevet bekendt med flere forskellige typer af ADK anlæg og dette afstedkommer et behov for en mere samlet strategi for ADK anlæg i kommunen. I forhold til IT infrastrukturen viser erfaringerne, at det kan være uhensigtsmæssigt med flere forskellige leverandører på ADK anlæggene. Der var ikke foretaget en opdeling i delaftaler, som administrativt eller funktionelt / teknisk er hensigtsmæssig. Københavns Kommune annullerede på denne baggrund udbuddet, for delaftalerne ARX, APTUS, NEDAP og NOX.

Begrænset udbud på service, reparation og vedligeholdelse af AIA og ADK anlæg i Københavns Kommune


Københavns Kommune, Koncernservice

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Københavns Kommune, Koncernservice
Borups Alle 177
Att: Ulrik Forsbøl
2400 København NV
DANMARK
Telefon: +45 60377365
Mailadresse: ulrik.forsbol@ks.kk.dk

Internetadresse(r):

Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/55482857.aspx

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/55482857.aspx

Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55482857.aspx

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55482857.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55482857.aspx

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Begrænset udbud på service, reparation og vedligeholdelse af AIA og ADK anlæg i Københavns Kommune.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Københavns Kommune.

NUTS-kode DK01

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 4

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms: 32 000 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Begrænset udbud på service, reperation og vedligeholdelse af AIA anlæg og ADK anlæg i Københavns Kommune
Det vurderes, at der er mellem 800-950 AIA/ADK anlæg i kommunen.
Tallet kan variere og både blive lavere og højere i aftaleperioden.
Der er 8 delaftaler.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.

For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/55482857.aspx

Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.

Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.

II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50710000, 31625300, 35121700, 42961100, 50711000, 50710000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Københavns Kommunes årlige udgift forbundet med de i udbuddet nævnte ydelser andrager ca. 8 000 000 DKK årligt.
Det vurderes, at der er mellem 800-950 AIA/ADK anlæg i kommunen.
Tallet kan variere og både blive lavere og højere i aftaleperioden.
Der er 8 delaftaler og der indgås kontrakt med 1 leverandør pr. delaftale
Rammekontrakten løber i 2 år, men kan forlænges med 2 gange 12 måneder.
Samlet kan Rammekontakten løbe i op til 4 år (inklusiv optioner på forlængelse på op til 2 gange 24 måneder).
Den samlede kontraktværdi over 4 år er 32 000 000 DKK.
Anslået værdi eksklusive moms: 32 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Option på forlængelse af rammeaftale 2 x 12 måneder.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1 Betegnelse: ARX anlæg
1) Kort beskrivelse
Service, reparation og vedligeholdelse af ARX anlæg.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50710000, 31625300, 35121700, 42961100, 50711000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: APTUS anlæg
1) Kort beskrivelse
Service, reparation og vedligeholdelse af APTUS anlæg.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50710000, 31625300, 35121700, 42961100, 50711000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 3 Betegnelse: NEDAP anlæg
1) Kort beskrivelse
Service, reparation og vedligeholdelse af NEDAP anlæg.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50710000, 31625300, 35121700, 42961100, 50711000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 4 Betegnelse: NOX anlæg
1) Kort beskrivelse
Service, reparation og vedligeholdelse af NOX anlæg.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50710000, 31625300, 35121700, 42961100, 50711000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 5 Betegnelse: S20, S22, S25 anlæg
1) Kort beskrivelse
Service, reparation og vedligeholdelse af S20, S22, S25 anlæg.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50710000, 31625300, 35121700, 42961100, 50711000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 6 Betegnelse: ATS anlæg
1) Kort beskrivelse
Service, reparation og vedligeholdelse af ATS anlæg.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50710000, 31625300, 35121700, 42961100, 50711000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 7 Betegnelse: Galaxy anlæg
1) Kort beskrivelse
Service, reparation og vedligeholdelse af Galaxy anlæg.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50710000, 31625300, 35121700, 42961100, 50711000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 8 Betegnelse: S2, S5, S10 anlæg
1) Kort beskrivelse
Service, reparation og vedligeholdelse af S2, S5, S10.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50710000, 31625300, 35121700, 42961100, 50711000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt Ansøgere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudsdirektivets art. 45, stk. 1, og stk. 2, litra a-c, e og f, er udelukket fra at deltage i udbuddet. Ansøgere med forfalden ubetalt gæld til det offentlige i strid med lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 er tillige udelukket fra at deltage i udbuddet. Som dokumentation for, at Ansøger ikke er udelukket efter udbudsdirektivets art. 45, eller lovbekendtgørelse nr. 336 af 13. maj 1997, skal Ansøger med ansøgningen fremsende erklæring herom, hvilket kan ske ved anvendelse af den som bilag B – »II.1.8) Delaftaler« vedlagte formular.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgningen skal indeholde følgende dokumentation for Ansøgers økonomiske egnethed: a) Bevis for gyldig erhvervsansvarsforsikring i form af forsikringscertifikat eller tilsvarende dokument. Erklæring i bilag C kan anvendes hertil b) Erklæring om virksomhedens økonomiske nøgletal, bilag D kan anvendes hertil, der tillige omfatter erklæring fra Ansøger om eventuelle væsentlige forandringer indtruffet efter tidspunktet for aflæggelse af den yngste årsrapport. Sidstnævnte erklæring skal ikke afgives, hvis børsregler forhindrer dette.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at være økonomisk egnet til at opfylde Rammeaftalen:
a) Dækningssummen ifølge erhvervsansvarsforsikringen skal mindst være 5 000 000 DKK pr. skadesår.
b) Ansøgers samlede nettoomsætning (ekskl. moms) i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum (for konsortier summeret) 4 000 000 DKK.
c) Ansøger skal i de seneste 3 disponible regnskabsår have en positiv egenkapital (for konsortier summeret).
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Ansøgningen skal indeholde følgende dokumentation for Ansøgers tekniske og faglige egnethed:
a) Forelæggelse af en liste over de betydeligste leverancer på servicering, reparation og vedligeholdelse af AIA/ADK anlæg på mindst 1, flere eller alle af de 9 anlægstyper som Ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter samt de offentlige eller private modtagere af disse leverancer, bilag E kan anvendes hertil. Ved »betydeligste« leverancer forstås kontrakter eller kundeforhold, hvor leverandøren fra perioden efter 1.1.2014 til dags dato har faktureret en offentlig eller privat kunde for samlet mindst 200 000 DKK for servicering, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype. Listen kan både omfatte henvisning til leverancer i medfør af kontrakter eller kundeforhold der er afsluttet eller for kontrakter eller kundeforhold der fortsat er i kraft.

b) Oplysning og dokumentation af om Ansøger opfylder kravene til/om certificering i Forsikrings & Pensions AIA certificeringsordning og ADK certificeringsordning eller Ansøger op-fylder kravene til/om certificering i SikkerhedsBranchens AIA certificeringsordning og ADK certificeringsordning, bilag F kan anvendes hertil Link til Forsikrings & Pensions certificeringsordning på AIA og certificeringsordning på ADK http://www.forsikringogpension.dk/virksomheder/fpsikring/tyveri/kravspecifikationer/Sider/kravspecifikationer.aspx

Link til SikkerhedsBranchens certificeringsordning på AIA og certificeringsordning på ADK http://www.sikkerhedsbranchen.dk/index.asp?http://www.sikkerhedsbranchen.dk/artikler.asp?mode=vis&artikel=true&kategoriid=12&id=154

c)Oplysninger om evt. underleverandører. Oplysningen kan afgives på den formular, som forefindes som bilag G.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde Rammeaftalen:
a) Ansøger skal, for at kunne anmode om prækvalifikation på en delaftale (anlægstype) kunne fremlægge referencer fra perioden efter 1.1.2014 og til dagsdato, der viser, at ansøger har faktureret offentlige eller private kunder for samlet mindst 200 000 DKK for servicering, reparation eller vedligeholdelse af den pågældende anlægstype.
b) Ansøger skal opfylde kravene til/om certificering i Forsikrings & Pensions AIA certificeringsordning og ADK certificeringsordning eller ansøger skal opfylde kravene til/om certificering i SikkerhedsBranchens AIA certificeringsordning og ADK certificeringsordning.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 40
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Køber vil prækvalificere 5 ansøgere pr. delaftale forudsat Køber modtager et tilstrækkeligt antal egnede ansøgninger.
Køber vil lægge vægt på nedenstående kriterier i forbindelse med vurderingen af Ansøgers egnethed som Ansøger:
Udvælgelsen af de Ansøgere, som opfordres til at afgive tilbud, vil ske blandt de Ansøgere, der lever op til de minimumskrav til økonomisk/finansiel formåen og teknisk/faglig formåen som fremgår af prækvalifikationsmaterialets pkt. 6.2.2.2 og 6.2.3.2.
Køber lægger vægt på hvor mange anlægstyper og dermed delaftaler som Ansøger kan prækvalificeres til i forhold til at opfylde mindstekravene som er oplyst af Ansøgerne ved besvarelsen af pkt. 6.2.3.1. litra a (dvs. ud fra antal delaftaler som Ansøger kan prækvalificeres til ud fra referencerne).
Køber udvælger de 5 Ansøgere på hver delaftale, ud fra hvor mange delaftaler som en leverandør kan prækvalificeres til på baggrund af referencerne. De 5 leverandører som opfylder mindstekravene til at blive prækvalificeret på flest delaftaler bliver derfor prækvalificeret på den pågældende delaftale.
Må flere Ansøgere på grundlag af denne bedømmelse anses for lige kvalificerede, fordi at de opfylder mindstekravene til at blive prækvalificeret til lige mange delaftaler, vælges de Ansøgere, som har den største nettoomsætning i det senest disponible regnskabsår.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
1.2.2016 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23.12.2015

Send til en kollega

0.078