23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 253-463639
Offentliggjort
04.01.2016

Udbyder

Danish Defence Acqusition and Logistic Organization (DALO)

Vindere

(04.01.2016)
Viking Life-Saving Equipment A/S
Sædding Ringvej 13
6710 Esbjerg

Rammeaftale vedr. drift og vedligeholdelse af redningsflåder og evakueringssystemer


Danish Defence Acqusition and Logistic Organization (DALO)

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Danish Defence Acqusition and Logistic Organization (DALO)
Lautrupbjerg 1-5
Att: Thomas Impgaard Sørensen
2750 Ballerup
DANMARK
Telefon: +45 72307262
Mailadresse: imp@kammeradvokaten.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: http://www.FMI.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Forsvar
1.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne
Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Rammeaftale vedr. drift og vedligeholdelse af redningsflåder og evakueringssystemer.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation
II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Alle redningsflåder og evakueringsystemer i Forsvaret er godkendt i henhold til international og national lovgivning samt regler for skibe og fartøjers sikkerhed til søs. Leverandøren skal udføre certificeret service og vedligeholdelse af disse redningsflåder og evakueringssystemer i henhold til gældende nationale og internationale regler samt godkendt servicemanual fra producenten.
Rammeaftalen omfatter således vedligeholdelse og reparation af flåder og evakueringssystemer, herunder levering af nødvendige reservedele, samt kassation ved defekt udstyr.
Aftalen vedrører drift og vedligeholdelse af VIKING redningsflåder og »chute System«.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

35112000, 34522200, 34515200

II.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (jf. del 2 i bilag D1, D2 eller D3)
Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF
Ingen (antagelige) bud i forbindelse med: offentligt udbud
Efter offentligt udbud, begrænset udbud eller konkurrencepræget dialog er der kun afgivet uantagelige bud. I forhandlingerne deltog der kun tilbudsgivere, som levede op til de kvalitative udvælgelseskriterier: ja

For så vidt angår udbud offentliggjort ved bekendtgørelse 2015/S 138-254769 af 21.7.2015 modtog ordregiver ikke nogen konditionsmæssige tilbud i relation til delaftale 1, hvorfor deltale 1 blev annulleret ved bekendtgørelse 2015/S 217-395952 med henblik på at overgå til udbud med forhandling efter udbudsdirektivets artikel 30, stk. 1, litra a. Efter forhandling med den i pkt. V.3) anførte leverandør, der var eneste deltager i udbuddet for så vidt angår delaftale 1, er kontrakten tildelt denne efter mindre justeringer i forhold til de ukonditionsmæssige forhold.

IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Udbudsbekendtgørelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 138-254769 af 21.7.2015

Andre forudgående offentliggørelser

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 217-395952 af 10.11.2015

Del V: Kontrakttildeling

V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
V.2) Oplysninger om tilbud
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Viking Life-Saving Equipment A/S
Sædding Ringvej 13
6710 Esbjerg
DANMARK

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:

For så vidt angår udbud offentliggjort ved bekendtgørelse 2015/S 138-254769 af 21.7.2015 modtog ordregiver ikke nogen konditionsmæssige tilbud i relation til delaftale 1, hvorfor deltale 1 blev annulleret ved bekendtgørelse 2015/S 217-395952 med henblik på at overgå til udbud med forhandling efter udbudsdirektivets artikel 30, stk. 1, litra a. Efter forhandling med den i pkt. V.3) anførte leverandør, der var eneste deltager i udbuddet for så vidt angår delaftale 1, er kontrakten tildelt denne efter mindre justeringer i forhold til de ukonditionsmæssige forhold.

VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk

VI.3.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er) I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk

VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
29.12.2015

Send til en kollega

0.047