23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 156-448648
Offentliggjort
16.08.2022
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Banedanmark

Ny Kong Frederik IX's bro


Banedanmark

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Banedanmark
CVR-nummer: 18632276
Postadresse: Carsten Niebuhrs Gade 43
By: København V
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 1577
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Koch Sonnenborg
E-mail: mksn@bane.dk
Telefon: +45 25183257
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.bane.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/340853
I.6) Hovedaktivitet
Jernbanetransport

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Ny Kong Frederik IX's bro

Sagsnr.: E3006
II.1.2) Hoved-CPV-kode
45000000 Bygge- og anlægsarbejder
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

I forbindelse med Banedanmarks Ringsted-Femern program igangsættes hermed projektet E3006 Ny Kong Frederik den IX’s bro, der bl.a. omfatter etablering af en ny et-sporet banebro syd for den eksisterende Kong Frederik IX's bro. Kontrakten omfatter i hovedtræk projektering og udførelse af dobbeltspor ved krydsningen af Guldborgsund i Nykøbing Falster med tilhørende tilslutninger på Falster og Lolland. Det ekstra spor placeres på sydsiden af det eksisterende spor.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Værdi eksklusive moms: 509 786 101.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34632300 Elektriske installationer til jernbaner
44212100 Bro
45221000 Bygge- og anlægsarbejde i forbindelse med broer, tunneler, skakte og underføringer
45221100 Arbejder i forbindelse med broer
45221110 Bygge-anlægsarbejde: broer
45221112 Anlægsarbejde: jernbanebroer
45234100 Byggearbejder i forbindelse med jernbaner
45234113 Fjernelse af spor
45234116 Sporlægningsarbejder
45241300 Anlægsarbejde: anlægsbroer
45247112 Anlægsarbejde: afvandingskanaler
45310000 Udførelse af elektriske installationer
71311000 Rådgivning i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Hovedudførelsessted:

Falster og Lolland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Totalentreprisen starter ved overføringen for Østerbrogade i Nykøbing Falster, hvor et gammelt brofundament fjernes. Entreprisen fortsætter til Nystedvejbroen på Lolland.

Ved Prinsholmvej og Kong Frederik IX's bro etableres nye et-sporet jernbanebroer syd for eksisterende. Den nye Kong Frederik IX's bro skal etableres som klapbro, med styresystem, der kan bygges sammen med eksisterende. På Falster og Lolland etableres banedæmninger og der etableres spor på hele strækningen. Under Østerbrogadebroen fjernes et efterladt brofundament. Frem til underføringen for Prinsholmvej udføres jord- og støttekonstruktioner ind mod Nordic Sugars fabrikanlæg. Mellem Prinsholmvej og Kong Frederik IX’s bro udføres jord- og evt. støttekonstruktioner ind mod Nordic Sugars lagerplads, desuden etableres en ny pumpestation som erstatning for en eksisterende. . På Lolland udføres jord- og støttekonstruktioner for det nye spor. Der udføres sporarbejde i hele totalentreprisens længde.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Løsningens kvalitet (udførelse og vedligeholdelse) / Vægtning: 35%
Kvalitetskriterium - Navn: Tid og sikkerhed (Tidsplan og jernbanesikkerhed/CSM- håndtering samt risicihåndtering) / Vægtning: 15%
Kvalitetskriterium - Navn: Projektorganisation / Vægtning: 10%
Omkostningskriterium - Navn: Omkostninger / Vægtning: 40%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: ja
Projektets identifikation:

1111

II.2.14) Yderligere oplysninger

Tilbudslisten, der skal afleveres af tilbudsgiver, indeholder et fast tillæg for tilbud indeholdende en hydraulisk løsning for åbningsmekanismen på Kong Frederiks IX's bro frem for en mekanisk løsning. Det faste tillæg vil blive indregnet i den evalueringstekniske pris for tilbud indeholdende en hydraulisk løsning. Tillægget er fastsat på baggrund en LCC analyse (LifeCycle Calculation).”

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 136-363031
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Ny Kong Frederik IX's bro

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
10/08/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: MT Højgaard Danmark A/S
CVR-nummer: 12562233
Postadresse: Knud Højgaards Vej 7
By: Søborg
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2860
Land: Danmark
E-mail: sas@mth.dk
Telefon: +45 70122400
Internetadresse: http://mth.dk
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 250 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 509 786 101.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Deltagelse i udbuddet sker elektronisk via Banedanmarks udbudssystem jf. punkt I.3). For at få adgang til udbudsmaterialet, skal ansøger være registreret/registrere sig som bruger. Såfremt ansøgningen indeholder flere udgaver af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via udbudssystemmet. Ordregiver ser gerne, at spørgsmål vedrørende prækvalifikationen stilles senest den 02.08.2021, kl. 14.00. Spørgsmål stillet efter denne dato, vil som udgangspunkt alene blive besvaret, såfremt de er modtaget så betids, at Banedanmark kan nå at fremskaffe de nødvendige oplysninger og meddele svarene senest seks dage inden henholdsvis ansøgningsfristen og tilbudsfristernes udløb. Spørgsmål, der modtages senere end seks dage inden udløbet af ansøgningsfristen, kan ikke forventes besvaret, medmindre ansøgningsfristen samtidig udskydes, jf. forsyningsvirksomhedsdirektivet art. 66, stk. 3, litra a). Interesserede bedes holde sig ajour via udbudssystemmet. Såfremt ansøger oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail, dksupport@eu-supply.com, eller telefon, (+45) 70 20 80 14. Ansøger skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold, jf. bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester (herefter ”implementeringsbekendtgørelsen”) § 11. ESPD findes via udbudssystemmet. Det er ikke nødvendigt for Ansøger at underskrive sit ESPD-dokument. Ved en sammenslutning af virksomheder skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt Ansøger er en sammenslutning, skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende Ansøger, der indgiver ansøgningen, at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, og ESPD-dokumentet skal være underskrevet af den støttende enhed.

Ansøgeren kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske- og/eller økonomiske kapacitet for at opfylde de egnethedskrav, der er anført i punkt III.1.2) og III.1.3), herunder til brug for udvælgelsen, jf. punkt II.2.9). Den/de aktør(er), der stiller sin tekniske- og/eller økonomiske kapacitet til rådighed for ansøgeren, skal underskrive en støtteerklæring. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 10, stk. 1, nr. 1, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 10, stk. 1, nr. 2. Benyttelsen af de frivillige udelukkelsesgrunde sker under overholdelse af proportionalitetsprincippet. Bagatelagtige forhold kan således ikke føre til udelukkelse af ansøgeren. Flere tilfælde af forhold, der hver for sig er mindre alvorlige, kan dog give anledning til at udelukke ansøgeren. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151 og 152, stk. 3, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11.

Ved ændringer af tilbudsgivers sammensætning finder reglerne i udbudslovens § 147 i det hele anvendelse.

I relation til punkt II.1.5) og punkt II.2.6) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid. Skønnet er baseret på Banedanmarks forventning til materialepriser og udførelsespriser på tilbudstidspunktet.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgendefrister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevetudvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillage angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/08/2022

Send til en kollega

0.047