Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarsministeriets Indkøbsstyrelse (FMI)
Forlængelse af rammeaftale, vedrørende klasning af Søværnets skibe samt rådgivningsydelser
Forsvarsministeriets Indkøbsstyrelse (FMI)
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 16287180
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Dominique Simon
E-mail: fmi-sd-aam11@mil.dk
Telefon: +45 72814229
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Forlængelse af rammeaftale, vedrørende klasning af Søværnets skibe samt rådgivningsydelser
FMI har til hensigt at forlænge sin nuværende rammeaftale med DNV vedrørende klasning og syn af Forsvarets fartøjer. Forlængelsen vil være gældende for perioden 1. juni 2023 til 31. august 2023. Forlængelsen sker med hjemmel i forsvars-og sikkerhedsdirektivets art. 28, stk. 1, litra e, henset til at det ikke er muligt at anvende flere forskellige leverandørers regelsæt samtidig, samt at det vil være forbundet med eksorbitante omstillingsomkostninger, både økonomiske og ressourcemæssigt at foretage et leverandørskifte på samtlige af forsvarets fartøjer samtidig.
FMI har til hensigt at forlænge sin nuværende rammeaftale med DNV vedrørende klasning og syn af Forsvarets fartøjer. Forlængelsen vil være gældende for perioden 1. juni 2023 til 31. august 2023. Forlængelsen sker med hjemmel i forsvars-og sikkerhedsdirektivets art. 28, stk. 1, litra e, henset til at det ikke er muligt at anvende flere forskellige leverandørers regelsæt samtidig, samt at det vil være forbundet med eksorbitante omstillingsomkostninger, både økonomiske og ressourcemæssigt at foretage et leverandørskifte på samtlige af forsvarets fartøjer samtidig.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
FMI har til hensigt at forlænge sin nuværende rammeaftale med DNV vedrørende klasning og syn af Forsvarets fartøjer. Forlængelsen vil være gældende for perioden 1. juni 2023 til 31. august 2023. Forlængelsen sker med hjemmel i forsvars-og sikkerhedsdirektivet art. 28, stk. 1, litra e, henset til at det er ikke muligt at anvende flere forskellige leverandørers regelsæt samtidig, samt at det vil være forbundet med eksorbitante omstillingsomkostninger, både økonomiske og ressourcemæssigt at foretage et leverandørskifte på samtlige af forsvarets fartøjer samtidig.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 89832314
Postadresse: Tuborg Parkvej 8, 2
By: Hellerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2900
Land: Danmark
Telefon: +45 39454800
Del VI: Supplerende oplysninger
Datoen angivet i bekendtgørelsen pkt. V.2.1) er datoen for beslutningen om at forlænge rammeaftalen direkte og ikke datoen for rammeaftalens indgåelse. Rammeaftalens forlængelse vil ikke blive indgået/underskrevet, før udløbet af en periode på 10 dage fra offentliggørelse af denne bekendtgørelse, jf. yderligere pkt. VI.4.3). Værdien angivet i pkt. II.1.7) og V.2.4) er værdien af tillægget til rammeaftalen, og er således ikke et udtryk for rammeaftalens samlede værdi.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Præcise oplysninger om klagefrist(er): FMI følger proceduren i klagenævnslovens § 4 (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk).Tillægget vil ikke blive indgået før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 4, stk. 1, nr. 2. I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået et tillæg om ændring af en rammeaftale uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, i tilfælde hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet
til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået et tillæg om
ændring af en rammeaftale, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at indgå tillægget uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions
Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsensvej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk