23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 105-327993
Offentliggjort
02.06.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Vestegnens Kraftvarmeselskab I/S

Service/revision af dampturbine inkl. generator


Vestegnens Kraftvarmeselskab I/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Vestegnens Kraftvarmeselskab I/S
CVR-nummer: 69330428
Postadresse: Roskildevej 175
By: Albertslund
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 2620
Land: Danmark
Kontaktperson: Christian Holler Pedersen
E-mail: cnp@siriusadvokater.dk
Telefon: +45 88888549
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.veks.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/436165
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Service/revision af dampturbine inkl. generator

Sagsnr.: 23171-0038
II.1.2) Hoved-CPV-kode
50530000 Reparation og vedligeholdelse af maskiner
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

EU udbud for Vestegnens Kraftvarmeselskab I/S (”VEKS”) vedrørende udførelse af Major Overhaul-vedligeholdsydelser for VEKS' dampturbine inkl. generator placeret hos Køge Kraftvarmeværk.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Værdi eksklusive moms: 10 328 952.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
42110000 Turbiner og motorer
42112100 Vanddampturbiner
42112400 Turbineudstyr
42113100 Dele til vanddampturbiner
51130000 Installation af dampgeneratorer, turbiner, kompressorer og brændere
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Hovedudførelsessted:

Sjælland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Vestegnens Kraftvarmeselskab I/S (”VEKS”) udbyder en kontrakt om udførelse af service/revision af dampturbine inkl. generator placeret hos Køge Kraftvarmeværk. Turbinen og generatoren er bygget i 1997 og der foretages årligt mindre planlagte og havaribaserede vedligehold heraf. For at sikre en fortsat pålidelig, sikker og effektiv drift af turbinen og generatoren, skal der foretages et Major Overhaul, som er det største enkeltstående vedligehold, som udføres på turbiner. Ved nærværende udbud ønsker VEKS at få foretaget et Major Overhaul på både turbinedelen og generatordelen.

I grove træk udføres der følgende ved et Major Overhaul, for så vidt angår begge dele:

- Adskillelse af turbine, generator og hjælpeudstyr

- Evt. forsendelse af dele til værksted hos leverandør

- Gennemførsel af inspektion og foretagelse af tests i uren tilstand og herefter igen efter rengøring af dele

- Tilstandskontrol af turbinen i forhold til at kunne bestemme den fremtidige levetid

- Afbalancering af turbinerotor

- Skift af evt. slidte reservedele

- Evt. forsendelse af dele til Køge Kraftvarmeværk

- Samling af alle dele, foretagelse af relevante målinger og idriftsættelse

For en mere detaljeret beskrivelse af omfanget af de efterspurgte ydelser i dette udbud henvises der til udbudsmaterialets Bilag 1 "Behovsopgørelse".

For en detaljeret beskrivelse af betingelserne vedrørende nærværende udbud henvises der til udbudsbetingelserne, inklusiv bilag.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Løsningsbeskrivelse / Vægtning: 25 %
Kvalitetskriterium - Navn: Tidsplan / Vægtning: 25 %
Kvalitetskriterium - Navn: Kontraktvilkår / Vægtning: 15 %
Kvalitetskriterium - Navn: Organisering / Vægtning: 15 %
Pris - Vægtning: 20 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2023/S 030-086270
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Service/revision af dampturbine inkl. generator

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
17/05/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 1
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Siemens Energy A/S
CVR-nummer: 40664904
Postadresse: Borupvang 9
By: Ballerup
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 2750
Land: Danmark
E-mail: knud.brandelev@siemens-energy.com
Telefon: +45 44774477
Internetadresse: http://www.siemens-energy.com
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 10 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 10 328 952.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Deltagelse kan kun ske elektronisk via det anvendte elektroniske udbudssystem jf. punkt I.3). For at få adgang til udbudsmaterialet, skal ansøger registrere sig som bruger.

Såfremt ansøgningen indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende.

Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via systemet.

Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem.

Ansøger skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på.

Ansøgeren kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske- og/eller økonomiske kapacitet for at opfylde de egnethedskrav, der er anført i punkt III.1.2) og III.1.3), herunder til brug for udvælgelsen, jf. punkt II.2.9). Den/de aktør(er), der stiller sin tekniske- og/eller økonomiske kapacitet til rådighed for ansøgeren, skal underskrive en støtteerklæring. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne.

Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 og 2, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.

Yderligere oplysninger:

Der afholdes et besigtigelsesmøde den 14. februar 2023 kl. 13-14. Af hensyn til den praktiske planlægning af mødet bedes interesserede senest den 10. februar 2023 kl. 17:00 tilmelde sig med angivelse af antal deltagere, navne og titler.

Ordregiver forventer at afholde forhandlingsmøderne på de dage, som er angivet i udbudsbetingelserne, afsnit 7. Formålet med forhandlingerne er at præcisere og forhandle de indledende tilbud, så de optimeres i forhold til Ordregivers behov. Endvidere er det formålet at forøge alle parters forståelse for den udbudte opgaves omfang, udfordringer og vilkår.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30/05/2023

Send til en kollega

0.063