Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/ongoing?showDetails=b515c61d-420e-46af-9700-30e7654a3d3e
Udbyder
Vejdirektoratet
Vindere
Delkontrakt 1: Gedser
(01.09.2023)
EV Infra Denmark ApS
2860 Søborg
Delkontrakt 1: Gedser
(01.09.2023)
EDF Danmark A/S
2650 Hvidovre
Delkontrakt 1: Gedser
(01.09.2023)
Fastned B.V.
James Wattstraat 77R
1097 Amsterdam
Delkontrakt 1: Gedser
(01.09.2023)
Fastned B.V
DL Amsterdam
Delkontrakt 1: Gedser
(01.09.2023)
TotalEnergies Marketing Denmark A/S
2100 København Ø
Delkontrakt 1: Gedser
(01.09.2023)
EV Infra Denmark ApS
Generatorvej 15, 1.
2860 Søborg
Delkontrakt 1: Gedser
(01.09.2023)
Fastned B.V.
1097 DL Amsterdam
Delkontrakt 1: Gedser
(01.09.2023)
PowerGo B.V.
Veerdijk 40-D
1531 MS Wormer
Udbud af Koncessioner vedr. etablering og drift af el-ladeparker langs det øvrige statsvejnet, 2023
Vejdirektoratet
Koncessionsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 60729018
Postadresse: Carsten Niebuhrs Gade 43, 5. sal
By: København V
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 1577
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Kaae
E-mail: Jeka@vd.dk
Telefon: +45 72443671
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://vejdirektoratet.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://vejdirektoratet.dk
Del II: Genstand
Udbud af Koncessioner vedr. etablering og drift af el-ladeparker langs det øvrige statsvejnet, 2023
Vejdirektoratet udbyder 9 koncessioner vedrørende etablering og drift af offentligt tilgængelige ladeparker på følgende lokationer:
Delkontrakt 1: Gedser
Delkontrakt 2: Grevinge
Delkontrakt 3: Haderup
Delkontrakt 4: Helsingør
Delkontrakt 5: Nørre Snede
Delkontrakt 6: Ribe
Delkontrakt 7: Thisted
Delkontrakt 8: Langeskov N
Delkontrakt 9: Langeskov S
Se yderligere beskrivelse i udbudsmaterialet, herunder særligt Bilag 1: Kravspecifikation.
Delkontrakt 1: Gedser
Se Bilag 1.a
Etablering og drift af offentligt tilgængelig ladepark ved Gedser (Væggerløse).
Beløbet anført i II.2.6) er Vejdirektoratets skøn over koncessionens omsætning i koncessionens varighed
Delkontrakt 2: Grevinge
Se Bilag 1.a
Etablering og drift af offentligt tilgængelig ladepark på ved Grevinge.
Beløbet anført i II.2.6) er Vejdirektoratets skøn over koncessionens omsætning i koncessionens varighed.
Delkontrakt 3: Haderup
Se Bilag 1.a.
Etablering og drift af offentligt tilgængelig ladepark ved Haderup
Beløbet anført i II.2.6) er Vejdirektoratets skøn over koncessionens omsætning i koncessionens varighed.
Delkontrakt 4: Helsingør
Se Bilag 1.a.
Etablering og drift af offentligt tilgængelig ladepark ved Helsingør
Beløbet anført i II.2.6) er Vejdirektoratets skøn over koncessionens omsætning i koncessionens varighed.
Delkontrakt 5: Nørre Snede
Se Bilag 1.a
Etablering og drift af offentligt tilgængelig ladepark ved Nørre Snede
Beløbet anført i II.2.6) er Vejdirektoratets skøn over koncessionens omsætning i koncessionens varighed.
Delkontrakt 6: Ribe
Se Bilag 1.a
Etablering og drift af offentligt tilgængelig ladepark ved Ribe
Beløbet anført i II.2.6) er Vejdirektoratets skøn over koncessionens omsætning i koncessionens varighed.
Delkontrakt 7: Thisted
Se Bilag 1.a.
Etablering og drift af offentligt tilgængelig ladepark ved Thisted
Beløbet anført i II.2.6) er Vejdirektoratets skøn over koncessionens omsætning i koncessionens varighed.
Delkontrakt 8: Langeskov N
Se Bilag 1.a.
Etablering og drift af offentligt tilgængelig ladepark ved Langeskov
Beløbet anført i II.2.6) er Vejdirektoratets skøn over koncessionens omsætning i koncessionens varighed
Delkontrakt 9: Langeskov S
Se Bilag 1.a.
Etablering og drift af offentligt tilgængelig ladepark ved Langeskov.
Beløbet anført i II.2.6) er Vejdirektoratets skøn over koncessionens omsætning i koncessionens varighed.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier, angivelse af oplysninger og den krævede dokumentation:
Tilbudsgiver skal i ESPD eller i et særskilt bilag beskrive referencer, der dokumenterer, at minimumskravene under nærværende punkt er opfyldt.
Beskrivelsen skal omfatte:
- Projektnavn,
- Udførelsesperiode samt
- Beskrivelse af projektet.
Ved igangværende referencer skal det beskrives, hvor stor en del af arbejdet, der er gennemført. Der ønskes ikke referencer på fremtidige arbejder.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der afleveres en referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder.
Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende. Tilsagn kan gives ved enhedens udfyldelse af felt hertil i ESPD og underskrift af ESPD.
Der ønskes ikke tekniske og faglige oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet.
Erfaring indenfor de seneste 3 år med etablering og drift af:
- Minimum 4 offentligt tilgængelig lynladestander med ladeeffekt på min. 300 kW
Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. ILO-konvention nr. 94.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ved koncessionens udløb.
Tilbud skal afgives på dansk eller engelsk, men bilag vedr. betingelser for deltagelse accepteres på dansk, engelsk, norsk og svensk.
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudsloven §§ 135 - 136, er udelukkelsesgrundene anført i udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2-6, gældende for udbuddet, jf. § 5-9 i bekendtgørelse nr. 1080 af 29. juni 2022 om tildeling af koncessionskontrakter.
Udbuddet gennemføres ved anvendelse af et to-kuvertsystem. Proceduren er beskrevet i detaljer i udbudsmaterialet. Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet (BUT, afsnit 4) Spørgsmål kan stilles på dansk eller engelsk. Vejdirektoratet vil svare på dansk, men samtidig
offentliggøre en engelsk serviceoversættelse af svaret (der dog ikke er juridisk bindende).
Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængelige på internetadressen anført i I.3), under Aktuelle udbud.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: DK-8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk
By: N/A
Land: Danmark
Frister for og procedurer for klager fremgår af "Lov om Klagenævnet for Udbud", lov nr. 492 af 12.5.2010, medefterfølgende ændringer, sidst lovbekendtgørelse nr. 593 af 02.06.2016.
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kortredegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået. Det er en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 2, stk.2.
4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning om kontraktens videreførelse, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underretteordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: DK-2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk