Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=dblmxehjkd
Udbyder
Projektafdelingen, Nyt Aalborg Universitetshospital Hospitalsbyen
Nyt Aalborg Universitetshospital - E979 EU-udbud af vaskeanlæg for transportvogne
Projektafdelingen, Nyt Aalborg Universitetshospital Hospitalsbyen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Gistrup
By: Gistrup
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 9260
Land: Danmark
Kontaktperson: Niels Corneliussen
E-mail: n.corneliussen@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.rn.dk
Del II: Genstand
Nyt Aalborg Universitetshospital - E979 EU-udbud af vaskeanlæg for transportvogne
Udbuddet vedrører E979 vaskeanlæg til transportvogne til Nyt Aalborg Universitetshospital. Projektafdelingen Nyt Aalborg Universitetshospital er Bygherre for opførelse af Nyt Aalborg Universitetshospital (herefter betegnet Bygherre).
Udbuddet omfatter et anlæg til at vaske 289 transportvogne i døgnet, med en peak-kapacitet på 32 vogne i timen, fordelt på 2 vaskelinjer.
Udbuddet omfatter yderligere produktion, levering, installering og idriftsætning af et fuldautomatisk vaskeanlæg til transportvogne. Løsningen skal omfatte automatisk modtagelse/indlastning af transportvogne, automatisk udlastning af de vaskede og tørre transportvogne, samt relevant udveksling af signal mellem vognvaskemaskiner og vognbuffer, inkl. signal for om den enkelte vognvaskemaskine er i drift eller ude af drift.
Det udbudte arbejde er beskrevet yderligere i udbudsmaterialet.
Udbuddet vedrører E979 vaskeanlæg til transportvogne til Nyt Aalborg Universitetshospital. Projektafdelingen Nyt Aalborg Universitetshospital er Bygherre for opførelse af Nyt Aalborg Universitetshospital (herefter betegnet Bygherre).
Udbuddet omfatter et anlæg til at vaske 289 transportvogne i døgnet, med en peak-kapacitet på 32 vogne i timen, fordelt på 2 vaskelinjer.
Udbuddet omfatter yderligere produktion, levering, installering og idriftsætning af et fuldautomatisk vaskeanlæg til transportvogne. Løsningen skal omfatte automatisk modtagelse/indlastning af transportvogne, automatisk udlastning af de vaskede og tørre transportvogne, samt relevant udveksling af signal mellem vognvaskemaskiner og vognbuffer, inkl. signal for om den enkelte vognvaskemaskine er i drift eller ude af drift.
Løsningen skal fysisk integreres/sammenbygges med allerede etablerede banesystemer for transportvogne (se bilag NAU_ K12_LA_EK2_H01_T979_N001-Vognvasker_skitse). Vognvaskeren skal ”kobles” direkte på baner, der fører vognene til/fra vognbufferanlæg i det tilstødende rum. Banerne skal fysisk passe sammen med vognbufferens baner.
Derudover skal der ske en simpel integration mellem vognvaskeanlægget og vognbufferanlægget: Når banesystemet placerer en vogn på en indgående bane til en vognvaskelinje, skal der aktiveres et signal til vognvaskeren, om at den skal trække vognen ind i maskinen (fotocelle, mikroswitch e.l.). Tilsvarende på ren side af vognvaskemaskinen, skal der aktiveres et signal til vognbufferen, når vaskemaskinen sætter en ren vogn på en udadgående bane, så vognbufferen kan modtage denne.
Endelig skal hver af de 2 vognvaskelinjer sende signal til vognbufferen, om vognvaskelinjerne er tændte eller slukkede.
Det udbudte arbejde er beskrevet yderligere i udbudsmaterialet.
Tilbudsgiver skal afgive pris på optionerne angivet på tilbudslisten.
Pris på serviceaftale skal stilles på tilbudsgivers standardvilkår.
Yderligere skal tilbydes som option en timepris for supplerende ydelser, der ligger uden for den faste serviceaftale, og/eller som kan tages i brug særskilt efter behov for drift og vedligehold.
Optionerne er frivillige for Bygherre at tilvælge i kontraktperioden. Optionerne indgår ikke i tilbudsevalueringen.
Det er obligatorisk for tilbudsgiver at afgive pris på optionerne.
I forhold til de frivillige udelukkelsesgrunde stilles der krav om at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundende i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1, 2, 3, 4, og 6.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal afgive følgende oplysninger:
Egenkapital.
Soliditetsgrad.
• Egenkapital:
o Mindstekrav: Tilbudsgivers egenkapital skal være positiv i det seneste afsluttede regnskabsår.
• Soliditetsgrad:
o Mindstekrav: Tilbudsgivers soliditetsgrad skal være på mindst 20% i det seneste afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal afgive følgende oplysninger:
Referenceliste.
• Tilbudsgiver skal vedlægge mindst to referencer fra de seneste tre år, hvor tilbudsgiver har leveret et vognvaskeranlæg.
• Tilbudsgiver skal levere mindst én reference, der påviser erfaring med et af et vognvaskeranlæg, der integrer med løsninger fra andre leverandører.
• Referencerne skal være afsluttet, dvs. afleveringsforretningen af hele vognvaskeranlægget er gennemført, og eventuelle mangler i forbindelse med aflevering er afhjulpet.
Grundet ESPD’ets tekniske opbygning og deraf følgende begrænsede rammer for levering af billeddokumentation, kan ansøger supplere oplysninger vedr. de udvalgte referencer i et selvstændigt bilag, der vil blive taget i betragtning. Referencer i ESPD og i bilag skal være de samme og så vidt muligt være enslydende i tekstens indhold. Ved eventuelle modstridende oplysninger i hhv. ESPD og bilag er ESPD gældende.
Kontrakten indeholder sociale klausuler, herunder uddannelsesklausul og arbejdsklausul, der er oplyst nærmere i udkast til kontrakt.
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til at være til stede under åbning af tilbud.
Der er ikke adgang til at være til stede under åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: § 7, stk. 1, og stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171,stk.4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens §185,stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk. § 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk