Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=379696&B=BANEDANMARK
Udbyder
Banedanmark
Rammeaftale vedrørende registrering og sprøjtning af vegetation i Banedanmarks hovedspor
Banedanmark
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 18632276
Postadresse: Carsten Niebuhrs Gade 43
By: København V
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1577
Land: Danmark
Kontaktperson: Jeppe Jensen
E-mail: JJNS@BANE.dk
Telefon: +45 21329708
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.bane.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/340853
Del II: Genstand
Rammeaftale vedrørende registrering og sprøjtning af vegetation i Banedanmarks hovedspor
Rammeaftalen omfatter detektering, registrering og kemisk sprøjtning af vegetation i Banedanmarks hovedspor og de gennemgående togvejsspor igennem stationer. Leverandøren skal som en del af ydelsen selv levere sprøjtetog inkl. mandskab. Banedanmark leverer trækkraft og kemikalier som en bygherreleverance. Leverandøren har derudover ansvaret for den samlede udførelse og dokumentering af opgaven.
Rammeaftalen kan benyttes af Banedanmark.
Levering i hele Danmark
Rammeaftalen omfatter detektering, registrering og kemisk sprøjtning af vegetation i Banedanmarks hovedspor og de gennemgående togvejsspor igennem stationer. Leverandøren skal som en del af ydelsen selv levere sprøjtetog inkl. mandskab. Banedanmark leverer trækkraft og kemikalier som en bygherreleverance. Leverandøren har derudover ansvaret for den samlede udførelse og dokumentering af opgaven.
Anslået mængde i rammeaftalens løbetid: 15.100 km.
Den anslåede mængde er baseret på ordregivers historiske forbrugsmønster korrigeret for forventninger til ændringer i forbruget i kontraktperioden.
Maksimal mængde i rammeaftalens løbetid: 19.100 km.
Den maksimale mængde er beregnet som ordregivers anslåede mængde + 26,5 %, for at tage højde for den usikkerhed som ligger i at ordregivers fremtidige behov afhænger af vegetationens omfang fra år til år.
Særlige risikofaktorer er følgende:
- Usikkerhed om den nyudviklede trappetrinsmodels indvirkning på sprøjtebehovet de kommende sæsoner, idet trappetrinsmodellen er ny ift. sidste kontraktperiode.
- Usikkerhed om hvorvidt Banedanmark vil/bliver pålagt at afvikle brugen af glyphosat i løbet af aftaleperioden. Hvis det bliver aktuelt, er det forventningen, at det kan medføre behov for flere kørsler i henhold til trappetrinsmodellen, idet der forventes at være en mindre effektivitet ifm. brugen af alternative kemikalier, skulle disse bringes i anvendelse som fuldstændig erstatning for glyphosat.
Banedanmark forpligter sig til et minimumsaftræk på Rammeaftalen. Banedanmark garanterer således Leverandøren at hver sprøjtekampagne som bestilles under nærværende Rammeaftale indeholder strækninger, som sikrer Leverandøren en afregning på en samlet kørsel på minimum 500 km. i en kampagne, jf. nærmere herom i Bilag 3 – Tilbuds- og afregningsgrundlag (TAG).
Rammeaftalen kan af Banedanmark forlænges med yderligere 2 gange 1 år på uændrede vilkår.
Rammeaftalen er ikke opdelt i delkontrakter, udover at trækkraft og kemikalier leveres som en bygherreleverance.
Det er ordregivers vurdering at f.eks. en geografisk opdeling af rammeaftalen ikke er hensigtsmæssig, da opgaveløsningen (særligt den forudgående køreplanlægning) optimeres ved løbende at samle kørselsbehovet i én samlet kampagne hos én leverandør.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Banedanmark skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde.
Banedanmark vil desuden udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af et eller flere af de forhold, som er anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-3 og 5.
Oplysningerne om de obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde anføres i ESPD´et, Del III ”udelukkelsesgrunde” i følgende afsnit:
• Del III.A: ”Grunde vedrørende straffedomme”
• Del III.B: ”Grunde vedrørende betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger”
• Del III.C: ”Grunde, der vedrør insolvens, interessekonflikter eller forsømmelse i forbindelse med udøvelsen af erhvervet”.
Som følge af EU’s femte (5.) sanktionspakke jf. Forordning 2022/576 af 8. april 2022 (om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine), må ordregivere i EU ikke tildele offentlige kontrakter eller koncessionskontrakter til følgende typer af tilbudsgivere:
• russiske statsborgere, virksomheder eller andre juridiske personer, som er etableret i Rusland
• ikke-russiske virksomheder, som (direkte eller indirekte) ejes med mere end 50 % af en russisk statsborger eller virksomhed
• ikke-russiske virksomheder, som handler på vegne af en russisk statsborger eller virksomhed
Russiske underleverandører og støttende enheder er ligeledes omfattet af sanktionerne, hvis deres bidrag udgør 10 % eller mere af kontraktens værdi.
Banedanmark vil forud for tildelingsbeslutningen kræve dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af forbuddet.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk