23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 116-206025
Offentliggjort
17.06.2016
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Anmodning om deltagelse

Til
28.07.2016 Kl. 12:00

Addresse
http://permalink.mercell.com/58710732.aspx

Udbyder

SamAqua

Opdateringer

Annullering
(21.10.2017)

Ordregiver er blevet opmærksom på, at løsning af opgaven kan udføres efter an anden international standard, end den der oprindelig var valgt i det nuværende udbud.
Ordregiver har derfor besluttet at aflyse det nuværende udbud for at gennemføre et nyt udbud med en kravspecifikation, der tager udgangspunkt i en anden international standard, og som afspejler de ændrede krav til de ønskede produkter.

Annullering
(23.10.2017)

Komponenter til etablering af profylaktisk UV-behandling i ledningsnettet hos VandCenter


SamAqua

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Varer

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
SamAqua
34216169
Vandværksvej 7
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Anton Wilkens
E-mail: anw@samaqua.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/58710732.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://www.samaqua.dk/

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://permalink.mercell.com/58710732.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://permalink.mercell.com/58710732.aspx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Vand

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Udbud Komponenter til etablering af profylaktisk UV-behandling i ledningsnettet hos VandCenter.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45232430
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

VandCenter Syd har fået tilladelse til etablering af profylaktisk UV-behandling i ledningsnettet.

Udbuddet omfatter komponentleverance på UV-anlæg til fremskudt mikrobiel barriere i Odenses ledningsnet for drikkevand. Opgaven indebærer således levering og installation af UV-anlæg samt mulighed for indgåelse af serviceaftaler til de installerede UV-anlæg til Vandcenter Syd (VCS).

Udbuddet er et rammeudbud, idet tilbud skal indeholde pris og specifikationer for en række anlægsstørrelser, hvoraf det forventes — men ikke garanteres — at der vil blive indkøbt ca. 28 anlæg af varierende størrelse i løbet af perioden 2016 — 2021.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 7 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
31515000
42912330
45351000
51514110
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

VandCenter Syd har fået tilladelse til etablering af profylaktisk UV-behandling i ledningsnettet.

Udbuddet omfatter komponentleverance på UV-anlæg til fremskudt mikrobiel barriere i Odenses ledningsnet for drikkevand. Opgaven indebærer således levering og installation af UV-anlæg samt mulighed for indgåelse af serviceaftaler til de installerede UV-anlæg til Vandcenter Syd (VCS).

Udbuddet er et rammeudbud, idet tilbud skal indeholde pris og specifikationer for en række anlægsstørrelser, hvoraf det forventes — men ikke garanteres — at der vil blive indkøbt ca. 28 anlæg af varierende størrelse i løbet af perioden 2016 — 2021.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Omkostningskriterium - Navn: LCC / Vægtning: 100
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 3
Største antal: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Ud af de tilbudsgivere, som opfylder mindstekravene vedrørende økonomisk og finansiel formåen, udvælges 3-5 leverandører, som ud fra ordregivers vurdering har de bedste og mest relevante referencer samt serviceorganisation ud fra beskrivelsen af tilbudsgivers support- og serviceafdeling.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Mulighed for indgåelse af serviceaftaler på vedligeholdelse af de installerede anlæg.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal oplyse følgende i del IV afsnit B i ESPD: Økonomisk og Finansiel formåen

— IV B — 1a) Den økonomiske aktørs årsomsætning for de seneste 3 år.

— IV B — 4) Oplysninger om følgende nøgletal

— Dækningsbidrag i %

Overskudsgrad i %

Soliditetsgrad i %

Egenkapital

— IV B — 5) Den økonomiske aktørs erhvervsansvarsforsikring med oplysning om det forsikrede beløb.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Ordregiver stiller følgende mindstekrav vedrørende tilbudsgivers Økonomiske og finansielle formåen:

Der må ikke være en efter ordregivers vurdering nævneværdig risiko for at tilbudsgivers eksistens ophører i kontraktens løbetid.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal oplyse følgende i del IV afsnit C i ESPD: Teknisk og Faglig formåen

— IV C — 1b) Oplysning om minimum 3 og maksimum 6 referencer, der påviser tilbudsgivers erfaringer fra tilsvarende leverancer af UV-anlæg inden for de sidste 3 år med angivelse af årstal, kunde- og kontaktoplysninger og leverancens omfang, jf. afsnit 3.16.2.

— IV C — 3) Beskrivelse af tilbudsgivers support- og serviceafdeling, jf. afsnit 3.16.2.

— IV C — 12) Fremlæggelse af godkendelse efter DVGW 294: UV-Geräte zur Desinfektion in der Wasserversorgung med en behandlingsintensitet på mindst 400 J/m⊃2;. Godkendelsen skal være verificeret via ekstern tredjepart.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Tilbudsgiver skal oplyse følgende i del IV afsnit D: Kvalitetssikringsstandarder og Miljøledelsesstandarder

— IV D) Fremlæggelse af certifikat for godkendelse efter kvalitetssikringsstandarden ISO 9001 eller tilsvarende.

Ordregiver stiller følgende mindstekrav vedrørende tilbudsgivers Kvalitetssikringsstandarder og Miljøledelsesstandarder:

Det er et mindstekrav for at deltage i udbuddet, at tilbudsgiver har et kvalitetsledelsessystem enten ved at være certificeret efter ISO 9001 eller dokumentere at have kvalitetsledelses-system, der svarer til principperne for ISO 9001. Tilbudsgiver kan blive afvist, hvis ordregiver vurderer, at besvarelserne ikke kan dokumentere at tilbudsgiver har et kvalitetsledelsessystem, der svarer til principperne for ISO 9001.

 

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Kontraktvilkår fremgår af udbudsmaterialet.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 28/07/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 08/08/2016
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Ved et udbud med prækvalifikation, et udbud med forhandling, konkurrencepræget dialog eller innovationspartnerskab efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. —Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14/06/2016

Send til en kollega

0.063