23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 107-214727
Offentliggjort
07.06.2017
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Aarhus Universitet

Vindere

Undersøgelseshandsker

(28.10.2017)
Abena A/S
Egelund 35
6200 Aabenraa

Øvrigt sikkerhedsudstyr

(28.10.2017)
ICM A/S
Hammervej 1-3
2910 Hørsholm

Opdateringer

Annullering
(28.10.2017)

Rammeaftaler omhandlende indkøb af beskyttelseshandsker, undersøgelseshandsker samt øvrigt sikkerhedsudstyr


Aarhus Universitet

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Aarhus Universitet
311 19 103
Trøjborgvej 82-84
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Emilie Halvorsen
Telefon: +45 93508661
E-mail: udbud@au.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.au.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://medarbejdere.au.dk/administration/oekonomi/indkoeb/aktuelle-udbud/
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til følgende adresse:
Aarhus Universitet
Trøjborgvej 82-84
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Emilie Halvorsen
Telefon: +45 93508661
E-mail: udbud@au.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://medarbejdere.au.dk/administration/oekonomi/indkoeb/

I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftaler omhandlende indkøb af beskyttelseshandsker, undersøgelseshandsker samt øvrigt sikkerhedsudstyr.

Sagsnr.: 2017-152-000053
II.1.2) Hoved-CPV-kode
35113000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ordregiver ønsker at samle sine indkøb af beskyttelseshandsker, undersøgelseshandsker samt øvrigt sikkerhedsudstyr på en række rammeaftaler. Rammeaftalerne er påtænkt at skulle dække indkøb af produkter til brug i Ordregivers laboratorier og klinikker, hvad enten det omhandler forsknings-, behandlings- eller undervisningsbrug.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 6 800 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Beskyttelseshandsker

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18424300
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Alle Aarhus Universitets adresser i Danmark.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen indeholder 2 engangsnitrilhandsker.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 600 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

To (2) gange tolv (12) måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Ordregiver udvælger fem (5) ansøgere, der inviteres til at afgive indledende tilbud.

Begrænsning af antallet af ansøgere, der udvælges til at afgive tilbud sker efter en vurdering af hvilke ansøgere, der har dokumenteret de mest relevante referencer.

Ordgiver vil her lægge positiv vægt på følgende:

— At de leverede produkter svarer til det der skal leveres på den eller de delaftaler som ansøger søger om prækvalifikation på.

— At det leverede har haft en økonomisk årlig volumen sammenlignelig med den årlige volumen på den eller de delaftaler som ansøger søger om prækvalifikation på.

— At der har været tale om en rammeaftale eller et tilsvarende længerevarende kontraktforhold. Mindre, enkeltstående leverancer til en virksomhed sammenlignelig med Ordregiver vægter ikke positivt.

— At det af referencerne fremgår, at ansøger har kunne imødekomme forskellige behov i en kundes laboratorier og klinikker.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Undersøgelseshandsker

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18424300
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Alle Aarhus Universitets adresser i Danmark.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen indeholder 4 forskellige engangshandsker.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 800 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

To (2) gange tolv (12) måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Ordregiver udvælger fem (5) ansøgere, der inviteres til at afgive indledende tilbud.

Begrænsning af antallet af ansøgere, der udvælges til at afgive tilbud sker efter en vurdering af hvilke ansøgere, der har dokumenteret de mest relevante referencer.

Ordgiver vil her lægge positiv vægt på følgende:

— At de leverede produkter svarer til det der skal leveres på den eller de delaftaler som ansøger søger om prækvalifikation på.

— At det leverede har haft en økonomisk årlig volumen sammenlignelig med den årlige volumen på den eller de delaftaler som ansøger søger om prækvalifikation på.

— At der har været tale om en rammeaftale eller et tilsvarende længerevarende kontraktforhold. Mindre, enkeltstående leverancer til en virksomhed sammenlignelig med Ordregiver vægter ikke positivt.

— At det af referencerne fremgår, at ansøger har kunne imødekomme forskellige behov i en kundes laboratorier og klinikker.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Øvrigt sikkerhedsudstyr

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33735100
35113400
18140000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Alle Aarhus Universitets adresser i Danmark.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen omfatter produkter indenfor følgende kategorier:

Øvrige handsker

Høreværn

Åndedrætsværn

Øjenværn

Øjenskyl

Beklædning.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 400 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 21
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

To (2) gange tolv (12) måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Ordregiver udvælger fem (5) ansøgere, der inviteres til at afgive indledende tilbud.

Begrænsning af antallet af ansøgere, der udvælges til at afgive tilbud sker efter en vurdering af hvilke ansøgere, der har dokumenteret de mest relevante referencer.

Ordgiver vil her lægge positiv vægt på følgende:

— At de leverede produkter svarer til det der skal leveres på den eller de delaftaler som ansøger søger om prækvalifikation på.

— At det leverede har haft en økonomisk årlig volumen sammenlignelig med den årlige volumen på den eller de delaftaler som ansøger søger om prækvalifikation på.

— At der har været tale om en rammeaftale eller et tilsvarende længerevarende kontraktforhold. Mindre, enkeltstående leverancer til en virksomhed sammenlignelig med Ordregiver vægter ikke positivt.

— At det af referencerne fremgår, at ansøger har kunne imødekomme forskellige behov i en kundes laboratorier og klinikker.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 03/07/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 07/07/2017
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk, Engelsk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 4171500
E-mail: kfst@kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/06/2017

Send til en kollega

0.064