23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 156-323285
Offentliggjort
17.08.2017
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
15.09.2017 Kl. 12:00

Udbyder

Viborg Kommune

Vindere

N - Broentreprisen

(02.02.2018)
Murer- og Entreprenørfirmaet Kaj Bech a/s
Mads Bjerresvej 7
7500 Holstebro

Opdateringer

Annullering
(07.11.2017)

Viborg Kommune skal hermed meddele, at prækvalifikation på Entreprise P til Viborg Banebro UDB III, er annulleret. Bygherre har gennemgået materialet og har på baggrund af det begrænsede antal ansøgninger vurderet at udbuddet ikke har medført et tilstrækkeligt bredt konkurrencefelt og udbuddet på entreprise P annulleres hermed.
Viborg Kommune skal hermed meddele, at prækvalifikation på Entreprise R til Viborg Banebro UDB III, er annulleret. Der er ikke modtaget nogle ansøgninger til entreprise R og Bygherre har derfor vurderet at udbuddet ikke har medført et tilstrækkeligt bredt konkurrencefelt og udbuddet på entreprise R annulleres hermed.

Annullering
(07.11.2017)

Viborg Kommune skal hermed meddele, at prækvalifikation på Entreprise P til Viborg Banebro UDB III, er annulleret. Bygherre har gennemgået materialet og har på baggrund af det begrænsede antal ansøgninger vurderet at udbuddet ikke har medført et tilstrækkeligt bredt konkurrencefelt og udbuddet på entreprise P annulleres hermed.
Viborg Kommune skal hermed meddele, at prækvalifikation på Entreprise R til Viborg Banebro UDB III, er annulleret. Der er ikke modtaget nogle ansøgninger til entreprise R og Bygherre har derfor vurderet at udbuddet ikke har medført et tilstrækkeligt bredt konkurrencefelt og udbuddet på entreprise R annulleres hermed.

Viborg Banebro


Viborg Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Bygge- og anlægsarbejder

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Viborg Kommune
Prinsens Allé 5
Viborg
8800
Danmark
Kontaktperson: Tue Bisgaard
Telefon: +45 23408562
E-mail: tue@bisgaardejsing.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.kommune.viborg.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.rib-software.dk/udbudsportal/
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Cubo Arkitekter a/s
Frederiksgade 72b
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Morten Birk nielsen
Telefon: +45 29220811
E-mail: mbn@cubo.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://cubo.dk/

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Viborg Banebro.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45000000
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbudsmaterialet kan tilgås via Byggeweb — https://www.rib-software.dk/udbudsportal/ — TN972006A

Viborg Banebro består af 2 nybyggede broer der skal forbinde området syd for banen i Viborg med byen nord for. Broerne skal hhv. spænde over jernbanen og Banegårdsalle.

Projektet består overordnet set af stiforbindelse på tværs af banen fra Viborg Bibliotek over Banegårdsallé, gennem Gymnasiet til Hærvejspladsen på niveau 2. Herfra fortsætter stiforbindelsen over Hærvejsbroen, hvorfra der er trappe og elevatoradgang til terrænniveau og til baneperronen. Mod syd afsluttes broforbindelsen på en rampe, der ender ved den nye Baneby.

Broen over banen udføres som en stålbro kontinuerligt over 3 fag, 14 m, 30 m og 30 m. Broen understøttes på kvadratiske/firkantede betonsøjler.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på samtlige delkontrakter
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

N — Broentreprisen

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45221110
45221115
45221113
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Broen udføres over jernbanen i centrum af Viborg.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Hærvejsbroen over banen udføres som en stålbro kontinuerligt over 3 fag, 14 m, 30 m og 30 m. Broen understøttes på kvadratiske/firkantede betonsøjler. Broens underside fremstår som en facetteret stålkasse. Broens mellemunderstøtninger består af 1 hhv. 2 søjler for hver mellemunderstøtning. I den nordlige ende af broen understøttes broen af 2 søjler. Broen udføres som en selvstændig konstruktion adskilt fra Hærvejspladsens konstruktion. Den sydlige ende understøttes broen af en støttevæg, der samtidig danner afslutning for den rampe der fører op hertil.

Fundamenter funderes på borede pæle i den nordlige broende, på rammede pæle mellem eksisterende jernbanespor på Banedanmarks areal

Broen er her monteret på glidelejer. Ståldækket for Hærvejsbroen påføres en fugtisolering og en mastiksbelægning, hvorover der etableres en flisebelægning lagt i et drænende lag skærver. Belægninger udføres under anden entreprise.

I forbindelse med broen etableres trappe og elevator til eksisterende perron etableres en gangforbindelse til perron perronniveau. I forbindelse med Hærvejspladsen, som ikke er en del af nærværende entreprise etableres Hærvejstrappe og elevatorforbindelse til Hærvejsbroen som en del af nærværende entreprise. På Hærvejstrappen etableres opholdsarealer og siddeplinte i midten. Ved kantbjælker monteres cykelslisker. Ved Hærvejsbroens sydlige ende etableres trappe og elevatorforbindelse til Hærvejsbroen som en del af nærværende entreprise.

Elevatortårne udføres i en stålkonstruktion beklædt med glasfacader.

Trapper udføres i stål med præfabrikerede betontrin. Trapperne forsynes med reposer.

Værn bliver som på broen og med belysning i håndlisterne. I forbindelse med værn skal der leveres og monteres ca. 230 m værn på svalegang og Hærvejsplads, som er tilstødende konstruktioner til nærværende entreprise.

Broen over Banegårds Allé udføres som en stålbro kontinuert over 3 fag, 20 + 19 + 15 m. Broen under støttes på rektangulære indspændte betonsøjler. Broen er forsynet med en dilatationsfuge mellem brodækket og passagen til Hærvejspladsen.

Ståldækket påføres en kunststofbelægning. Brodækket udføres med tvær- og længdefald der udnyttes afvandingsmæssigt. For enden af broen placeres i hver side af tværsnittet nedløbsbrønde.

Broens endeunderstøtning mod Mercantec udføres på armerede indspændte beton-søjler på eget fundament (udført i anden entreprise), ligeledes af armeret beton. Der funderes direkte på intakt morænesand/smeltevandssand. Broens 2 mellemunderstøtninger består af enkeltstående betonsøjler, som funderes direkte på intakt smeltevandssand. Broens nordlige endevederlag består af en støttemur af armeret beton, som funderes direkte på intakt smeltevandssand/morænesand. Understøtningen fungerer som længdefastholdelse for hele broen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 10
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Fremgår af udbudsbetingelserne for hhv. prækvalifikation og udbud.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

O — Rampeentreprisen

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45221110
45221113
45223000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Rampen udføres i forbindelse med bro over jernbanen i centrum af Viborg.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Hærvejsrampen udføres som en jordkonstruktion med flisebelægning. Rampen opbygges på en dæmning med stejle sider. Dæmningen opbygges med stålnet på siderne og lagdelt opbygning med tværgående geonet, der holder sammen på konstruktionen. Siderne hælder 8:1 og er yderst beklædt med et galvaniseret stålnet med bagvedliggende store granit-skærver.

Belægningen udføres i udbudsområde P Belægning. Der monteres værn og stålkanter på rampen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 10
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Fremgår af udbudsbetingelserne for hhv. prækvalifikation og udbud.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

P — Belægningsentreprisen

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45221110
45221113
45233200
44113120
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Belægningsarbejder på bro og rampe, der udføres som forbindelse over jernbanen i centrum af Viborg.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Entreprisen omfatter belægningsarbejder på Hærvejspladsen, broer, ramper og terræn samt udstyr og plantekasser og beplantning. Belægninger består af betonfliser, betontrin, mindre in-situ-støbte betonarealer og terrænsti med asfaltbelægning. Dertil kommer kunststofbelægninger på den nordligste bro mod Biblioteket. Afvandingsrender og ledelinjer skal indarbejdes.

Belægningen på Hærvejsbroen og -rampen opdeles på langs, så den ene halvdel udformes som en rampe og den anden halvdel med trin og plateauer. Imellem etableres plantebede, siddemuligheder mv.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 10
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Fremgår af udbudsbetingelserne for hhv. prækvalifikation og udbud.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

R — EL-entreprisen

 

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45221110
45221113
45221115
45310000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Installationsarbejder på bro og rampe, der udføres som forbindelse over jernbanen i centrum af Viborg.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

El-entreprisen omfatter elforsyning og belysning på Hærvejsbroen, omfattende Hærvejsrampen, Hærvejsbroen, de 3 trapper: til P-areal, perronforlængelse og Hærvejstrappen, samt Perronforlængelsen, Hærvejspladsen og Biblioteksbroen.

Der udføres stålskab indeholdende måler og tavle til Hærvejsbroen, samt bimåler til de 3 elevatorer. Fra skabet udføres gruppeledninger til elevatorerne (der leveres og monteres under anden entreprise) samt belysning.

Belysningen af Hærvejsbroen består primært af håndlister med undermonteret LED-bånd, sekundært af master på rampen, pladsen og for enden af biblioteksbroen, tertiært af LED-armaturer i betonplinte på Hærvejsbroen og LED-bånd under siddetrin på Hærvejstrappen.

Belysning af perronforlængelsen udføres som på den eksisterende perron, men fuldstændig elektrisk adskilt herfra.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 10
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Fremgår af udbudsbetingelserne for hhv. prækvalifikation og udbud.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Udfyldelse af det fælles europæiske udbudsdokument ESPD:

Det fælles europæiske udbudsdokument skal udfyldes elektronisk på hjemmesiden: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome Der henvises til udbudsmaterialet.

Formularen (xlm filen) som skal anvendes til før nævnte udfyldelse findes byggeweb sammen med det øvrige udbudsmateriale.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 15/09/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 29/09/2017
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der er intet organ med ansvar for mæglings procedurer i Danmark
Der er intet organ med ansvar for mæglings procedurer i Danmark
Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klager over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet inden 20 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. lovens § 7, stk. 1. Andre klager skal indgives inden 45 dage

Klage over udbuddet skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om at ordregiver har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Se i øvrigt på https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14/08/2017

Send til en kollega

0.078