23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 191-392257
Offentliggjort
05.10.2017
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Vindere

Rammeaftale vedrørende systemunderstøttelse af DALO GAVIA STT

(05.10.2017)
Teledyne GAVIA, Autonomous Underwarter Vehicles
Vesturvör 29
200 Kópavogur

Anskaffelse af reservedele samt softwaresupport til GAVIA Sonarmål


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2009/81/EF

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
16287180
Lautrupbjerg 1-5
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: Susanne Hensch
Telefon: +45 72814287
E-mail: fmi-ja-s207@mil.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.fmi.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Anskaffelse af reservedele samt softwaresupport til GAVIA Sonarmål.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
35512400
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Anskaffelsen omfatter en rammeaftale vedrørende systemunderstøttelse af GAVIA Sonarmål i form af levering af nye hardware moduler og komponenter til udskiftning af de eksisterende samt løbende softwaresupport i form af fejlretning og softwareopdatering i systemernes restlevetid, der i henhold til anskaffelseskontrakten er 7 år. Anskaffelsen er nødvendigt for, at systemerne vil kunne være funktionsdygtige i restlevetiden. Rammeaftalen tildeles den oprindelige leverandør af systemerne, Teledyne GAVIA, som har enerettigheder til alle hardwarekomponenter samt software i systemerne, der er specialudviklet til det pågældende system. Teledyne GAVIA er dermed den eneste, der vil kunne levere den pågældende systemunderstøttelse.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 7 450 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der henvises til beskrivelsen i del II.1.4).

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • årsager, der vedrører beskyttelse af enerettigheder, herunder intellektuelle ejendomsrettigheder
Forklaring:

Den direkte tildeling af rammeaftalen vedr. systemunderstøttelse er tildelt Teledyne GAVIA, som er leverandør af GAVIA Sonarmål systemerne, er begrundet med, at Teledyne GAVIA har enerettigheder til alt hardware og software i systemerne, der er specialudviklet til GAVIA Sonarmål systemerne, og at ingen dele heraf derfor vil kunne anskaffes af andre leverandører i markedet. Det er af Teledyne GAVIA oplyst, at virksomheden ikke har givet andre virksomheder agenturer eller koncernforbundne selskaber adgang til de tekniske oplysninger eller adgang til at yde den efterspurgte support. Idet viden om hardware og software i systemet samt lovlig adkomst til rettighederne hertil er en nødvendig forudsætning for udførelse af systemunderstøttelse af systemerne i restlevetid, er det vurderet at bestemmelsen i Forsvars- og Sikkerhedsdirektivets artikel 28, stk. 1, litra e, er opfyldt.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: 4600004546
Betegnelse:

Rammeaftale vedrørende systemunderstøttelse af DALO GAVIA STT

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
22/03/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Teledyne GAVIA, Autonomous Underwarter Vehicles
kt. 481099-2189
Vesturvör 29
Kópavogur
200
Island
Telefon: +35 45112990
E-mail: gaviasales@teledyne.com
NUTS-kode: IS0

Internetadresse:www.teledynemarine.com/gavia

Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 7 450 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Beløbet på 7 450 000 DKK, jf. del II.1.7) og del V.2.4) er den samlede kontraktsum for systemsupport i rammeaftalens løbetid på 7 år. Kontraktens værdi forinden ændringerne udgør 5 000 000 DKK.

Dato for beslutning om indgåelse af kontrakt, jf. pkt. V.2.1), er dato for beslutning om indgåelse af aftale om ændringer af den oprindelige kontrakten, jf. pkt. II.1.4). Underskrift af kontrakt om de pågældende ændringer vil dog først finde sted efter 10 kalenderdage fra offentliggørelse af nærværende bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, regnet fra dagen efter den dag, hvor nærværende bekendtgørelse er offentliggjort, jf. lov om Klagenævnet for Udbud, § 4, stk. 1, nr. 2.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnte for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:www.erhvervsstyrelsen.dk/klageneavnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelse ønsker at indgå aftale om ændringer af kontrakten med den i pkt. V.2.3) nævnte leverandør. Underskrift af kontrakt om de pågældende ændringer vil dog først finde sted efter 10 kalenderdage fra offentliggørelse af nærværende bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, regnet fra dagen efter den dag, hvor nærværende bekendtgørelse er offentliggjort, jf. lov om Klagenævnet for Udbud, § 4,stk. 1, nr. 2.

For klagefrister henvises til Lov om Klagenævnet for Udbud, § 7, stk. 3, hvoraf det fremgår, at klager over, at ordregiver har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder en begrundelse for ordregivers beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Klager skal skriftligt informere ordregivende myndighed om indgivet klagesenest senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/10/2017

Send til en kollega

0.047