23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 210-435531
Offentliggjort
02.11.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Aalborg Renseanlæg Vest, Forbedring af bundfældningsegenskaber

Opdateringer

Annullering
(21.02.2018)

Som grundlag for at begrænse antallet af virksomheder, der skal prækvalificeres til 3, vil der blive lagt vægt på følgende to forhold:
Ad. III.1.2, pkt. 1: Tilbudsgivere med bedre økonomiske nøgletal på tilsvarende opgaver, vil blive valgt frem for tilbudsgivere med en mindre gode økonomiske nøgletal.
Ad. III.1.3, pkt. 1: Tilbudsgivere med flest relevante referencer vil blive valgt frem for tilbudsgivere med færre referencer.
Det fulde udbudsmaterialet er tilgængeligt på http://www.aalborgforsyning.dk/digitaludbud.
Eventuelle spørgsmål kan stilles på ovenstående link. Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængeligt samme sted som det øvrige udbudsmaterialet.
Ansøgerne skal aflevere en udfyldt ESPD.
Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning ”ESPD - Dokumentation og e-Certis” der i ord og billeder beskriver, hvordan ansøgere og tilbudsgivere udfylder et ESPD i Europa-Kommissionens ESPD-tjeneste.

Aalborg Renseanlæg Vest, Forbedring af bundfældningsegenskaber


Aalborg Renseanlæg Vest, Forbedring af bundfældningsegenskaber

Udbudsbekendtgørelse

Bygge- og anlægsarbejder

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Aalborg Renseanlæg Vest, Forbedring af bundfældningsegenskaber
Aalborg Kloak A/S, Sønderbro 53
Aalborg
9000
Danmark
Kontaktperson: Anne Holm Jensen
Telefon: +45 77439217
E-mail: anne.holm@aalborg.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.aalborgkloak.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.aalborgforsyning.dk/digitaludbud
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Krüger A/S
57446412
Indkildevej 6C
Aalborg SØ
9210
Danmark
Kontaktperson: Morten Bech
Telefon: +45 96346698
E-mail: mob@kruger.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.kruger.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til følgende adresse:
Krüger A/S
Indkildevej 6C
Aalborg SØ
9210
Danmark
Kontaktperson: Morten Bech
Telefon: +45 96346698
E-mail: mob@kruger.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.kruger.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Aalborg Renseanlæg Vest, Forbedring af bundfældningsegenskaber.

Sagsnr.: 28008-16
II.1.2) Hoved-CPV-kode
51514110
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

Entreprisen omfatter komplet løsning, der kan øge bundfældningshastigheden for det biologiske slam fra de nuværende ca. 0,5 — 1 m/h til minimum 3 m/h.

Et eventuelt tilsat medie til forøgelse af bundfældningshastigheden (sand, lerpartikler eller andet) skal tilbageholdes fuldstændigt så der ikke sker udslip til recipienten eller unødigt tab af medie til overskudsslammet.

Bundfældningshastigheden på minimum 3 m/h skal kunne opnås uafhængigt af årstidsvariationer på slammet.

Udgifterne til slamafvanding (forafvanding og slutafvanding) må ikke øges.

Udgifterne til fældningskemikalier og polymer til renseprocessen må ikke øges.

Under normaldrift må det daglige tilsyn/pasning af den tilbudte løsning ikke overstige ½ time.

Der henvises til udbudsmaterialet på www.aalborgforsyning.dk/digitaludbud for yderligere oplysninger.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
Hovedudførelsessted:

Aalborg Renseanlæg Vest,

Mølholmsvej 30,

9000 Aalborg,

Danmark.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Aalborg Renseanlæg Vest er et 2-trins biologisk kemisk renseanlæg, udlagt til en stofmæssig belastning på ca. 235 000 PE (60 %-fraktil) samt nedenstående maksimale hydrauliske belastninger:

Rensetrin: Dimensioneret max.

hydraulisk kapacitet

Mekanisk 15 000 m³/h

Biologisk 11 200 m³/h

Den biologiske spildevandsrensning på Renseanlæg Vest foregår efter aktiv-slam-metoden, med en slamkoncentration i luftningstankene på 3-5 kg slam (SS) pr. m3 luftningstank. Det aktive slam bundfældes som sidste trin i rensningen i efterklaringstankene og pumpes retur til luftningstankene, mens det rensede og slamfri spildevand ledes til Limfjorden.

Procesdata for Renseanlæg Vest

Luftningstanke: 3 linier á 2 x 6 560 m³ = 39 400 m³

Efterklaringstanke:

21 stk. rektangulære efterklaringstanke á 8 x 40 = 320 m² med en vanddybde på 3 m.

Samlet efterklaringsareal ≈ 6 700 m²

Samlet efterklaringsvolumen ≈ 20 000 m³

De hydrauliske kapacitet på 11 200 m³/h har været dimensionsgivende for rør og kanaler mellem renseanlæggets procesafsnit.

Den bundfældningsmæssige kapacitet af efterklaringstankene er imidlertid lavere og afhænger af slammets bundfældningsegenskaber (SVI) samt slamkoncentrationen.

På Renseanlæg Vest er slammets bundfældningsegenskaber specielt i vinterhalvåret ringe, og bundfældningsegenskaberne bliver derved afgørende for den efterklaringsmæssige kapacitet på renseanlægget.

Renseanlæggets efterklaringsmæssige kapacitet ønskes forøget indenfor de nuværende tankvoluminer, og det er begrundelsen for at der indhentes tilbud på et tiltag, der kan øge bundfældningshastigheden af det aktive slam til min 3 m/h

Der henvises til udbudsmaterialet for yderligere oplysninger.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 4
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Ved udvælgelsen blandt de konditionsmæssige samt økonomiske og tekniske egnede ansøgere vil ordregiver vælge de ansøgere, der i lyset af den udbudte opgave samlet set vurderes, at have den bedste økonomiske kapacitet og den bedste relevante tekniske erfaring og kapacitet i forhold til ansøgernes fremsendte materiale.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

De krævede oplysninger afleveres for alle firmaer (evt. for konsortium).

1) Firmaets fulde navn, CVR nr. (hvis haves), adresse, telefonnummer og e-mail samt sagsansvarlige med dennes kontaktoplysninger. Ved konsortium oplyses endvidere, hvem der har bemyndigelse til at tegne konsortiet.

2) Entreprenøren skal afgive en tro og love erklæring om, at han ikke har ubetalt gæld til det offentlige (i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997) eller at gælden ikke overstiger 100 000 DKK.

3) Aalborg Kloak A/S vil udelukke ansøgere, som befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 135 og 136. Ansøgerne skal som en del af ansøgningen aflevere en ESPD, hvori disse oplysninger skal gives, se afsnit VI.3.

Er ansøger et konsortium skal hver konsortiedeltager aflevere en ESPD indeholdende de efterspurgte oplysninger, se afsnit VI.3.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

De krævede oplysninger afleveres for alle firmaer i evt. konsortie.

1) Erklæring fra revisor, firmaets ledelse eller firmaets bank med økonomiske nøgletal til brug i VI.3 for det seneste regnskabsår som eksempelvis firmaets årsregnskab, soliditet eller udtræk fra privat eller offentlig handelsregister.

2) Oplysninger om bankforbindelse samt tilkendegivelse fra banken om, at tilbudsgiver på forlangende kan stille en anfordringsgaranti på 100 % af det samlede kontraktbeløb.

Ansøgerne skal som en del af ansøgningen aflevere en ESPD, hvori disse oplysninger skal gives, se afsnit VI.3.

Er ansøger et konsortium skal hver konsortiedeltager aflevere en ESPD indeholdende de efterspurgte oplysninger, se afsnit VI.3.

De fremsendte oplysninger skal dokumentere, at tilbudgiverne har den fornødne økonomiske og finansielle kapacitet til at gennemføre kontrakten.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

De krævede oplysninger afleveres for alle firmaer i evt. konsortie. Såfremt firmaet ikke har eksisteret i 3 år leveres oplysningerne for den givne periode.

1) Referenceliste for udførte entrepriser i gennem de seneste 3 år, som er relevante i forhold til udbudte entreprise.

Referencelisten skal indeholde oplysninger om bygherrens navn, udførelsessted/anlægsnavn og årstal for udførelse.

2) Organisationsdiagram for projektet med beskrivelse af nøglepersoner (CV), der forventes at udføre opgaven.

Ansøgerne skal som en del af ansøgningen aflevere en ESPD, hvori disse oplysninger skal gives, se afsnit VI.3.

Er ansøger et konsortium skal hver konsortiedeltager aflevere en ESPD indeholdende de efterspurgte oplysninger, se afsnit VI.3.

De fremsendte oplysninger skal dokumenterer, at tilbudsgiverne har grundig erfaring med opgaver som er relevante i forhold til udbudte entreprise og dermed har den fornødne tekniske kapacitet og de tekniske kvlifikationer til at gennemføre kontrakten.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

1) Tilbudsgiver skal aflevere referenceliste med mindst 3 referencer udført indenfor de seneste 3 år.

2) Ved rekvirering af servicepersonel, må der maksimalt gå 3 arbejdsdage inden disse er på renseanlægget.

3) Kritiske reservedele skal leveres indenfor maksimalt 5 arbejdsdage.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Jf. udbudsmaterialet.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 30/11/2017
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 07/12/2017
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Som grundlag for at begrænse antallet af virksomheder, der skal prækvalificeres til 3, vil der blive lagt vægt på følgende to forhold:

Ad. III.1.2, pkt. 1: Tilbudsgivere med bedre økonomiske nøgletal på tilsvarende opgaver, vil blive valgt frem for tilbudsgivere med en mindre gode økonomiske nøgletal.

Ad. III.1.3, pkt. 1: Tilbudsgivere med flest relevante referencer vil blive valgt frem for tilbudsgivere med færre referencer.

Det fulde udbudsmaterialet er tilgængeligt på http://www.aalborgforsyning.dk/digitaludbud.

Eventuelle spørgsmål kan stilles på ovenstående link. Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængeligt samme sted som det øvrige udbudsmaterialet.

Ansøgerne skal aflevere en udfyldt ESPD.

Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning »ESPD — Dokumentation og e-Certis« der i ord og billeder beskriver, hvordan ansøgere og tilbudsgivere udfylder et ESPD i Europa-Kommissionens ESPD-tjeneste.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevnenes.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klagefristen i forhold til prækvalifikation er 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Klagefristen i forhold til tildeling af opgaven er 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30/10/2017

Send til en kollega

0.078