Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Hjørring Kommune
Vindere
Vask og leje af beklædning til medarbejdere i plejesektoren
(10.03.2018)
Vrå dampvaskeri A/S
Frilandsvej 8
9760 Vrå
Vask og leje af beklædning til medarbejdere i plejesektoren
Hjørring Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
29189382
Springvandspladsen 5
Hjørring
9800
Danmark
Kontaktperson: Karsten Behrentzs
Telefon: +45 72333226
E-mail: karsten.behrentzs@hjoerring.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/77280461.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.hjoerring.dk/
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/77280461.aspx
Del II: Genstand
Vask og leje af beklædning til medarbejdere i plejesektoren.
Udbuddet omfatter den komplette opgave af vaskeriydelsen, dvs. leje og vask af beklædningen på leverandørens vaskeri, afhentning og tilbagelevering af beklædningen, samt håndtering af logistikken mellem vaskeriet og de forskellige leveringsadresser og lokaliteter.
Herudover, et webbaseret ressourcestyringssystem der effektiviserer og forenkler daglig drift mht. styring, kontrol og løbende tilpasning af beholdningen.
Målgruppen er: Social- og Sundhedsassistenter, Social- og Sundhedshjælpere, Sygeplejersker, Øvrige faggrupper. Herudover elever og studerende.
Beskrivelse af målgruppen: Der er cirka 1450 medarbejdere, fordelt på cirka 1200 fastansatte og cirka 250 afløsere inkl. elever og midlertidigt ansatte. Heraf cirka 90 % kvinder og 10 % mænd. Alle medarbejdere har skiftende arbejdstider. Størstedelen af medarbejderne har skiftevis dag-, aften-, og nattevagter. Kun et fåtal har enten faste aften- eller nattevagter.
Hjørring Kommune.
Den enkelte medarbejder vælger selv hvilke beklædningsdele, der skal være indeholdt i deres beklædnings-sortiment, indenfor de angivne rammer og krav. Alle medarbejdere skal have rent tøj til rådighed ved hver arbejdsdags begyndelse, hele året rundt, på alle tidspunkter af døgnet.
Beholdning til fastansatte: Skal kunne skifte tøj hver dag (overdel og benklæder). Der skal tages hensyn til forskellige vagtordninger. De fleste medarbejdere har 5 sammenhængende arbejdsdage, dog kan der være medarbejdere der har op til 7 sammenhængende arbejdsdage. Efter individuel vurdering og behov skal der være mulighed for at få en ren trøje stillet til rådighed jf. ovenstående vagter. Medarbejdere i hjemmeplejen og aktivitetscentre samt primærplejen skal månedligt have stillet ren jakke til rådighed efter individuelt behov. Medarbejdere i hjemmeplejen og primærplejen der cykler, skal månedligt have stillet rene overtræksbukser til rådighed efter individuelt behov.
Beholdning til afløsere: Et rent sæt tøj, bestående af tunika og benklæder, stillet til rådighed pr. arbejdsdag. Efter individuelt behov skal der være mulighed for at få en ren trøje stillet til rådighed pr. arbejdsdag. Medarbejdere i hjemmeplejen og aktivitetscentre samt primærplejen skal efter individuelt behov have mulighed for at få en jakke. Medarbejdere i hjemmeplejen og aktivitetscentre samt primærplejen skal efter individuelt behov have mulighed for at få overtræksbukser.
Øvrig beklædning: Etniske tørklæder skal kunne stilles til rådighed for såvel fastansatte som afløsere. Beklædning til gravide skal stilles til rådighed efter behov.
Logo: Der skal logo på udvalgte beklædningsdele.
Ordregiver har ret til at forlænge kontraktperioden 2 gange, hver gang med op til 12 måneder. Ordregiver skal senest tage initiativ til eventuel forlængelse 3 måneder før Kontraktens udløb.
Kontraktperioden og en eventuel forlængelse begrundes med produkternes levetid og afskrivningsperioden kombineret med en lang opstartsperiode for udbudsproces og implementeringsperioden.
Kontrakten kan forlænges af Ordregiver i overensstemmelse med punkt II.2.7.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Jf. udbudsbetingelserne punkt 12.7 er der særlige vilkår: Menneskerettigheder, Databehandlerafale, Udfasningsperiode, Sikkerhedsstillelse, Sociale klausuler, Arbejdsklausuler.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne.
m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at.
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette.
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, Jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk