Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=204206&B=BANEDANMARK
Indlevering af tilbud
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=204206&B=BANEDANMARK
Udbyder
Banedanmark
Vindere
Delkontrakt 2: Sveller, Øst (Sjælland ekskl. S-banen)
(13.10.2018)
Forstas A/S
Karetmagervej 23
7100 Vejle
Delkontrakt 3: Skinner, Nord- og Midtjylland
(13.10.2018)
Aarsleff Rail A/S
Hasselager Allé 5
8260 Viby J
Delkontrakt 1: Sveller, Vest (Jylland og Fyn)
(13.10.2018)
Nordic Maskin & Rail P/S
Ballegårdsvej, 24
6580 Vamdrup
Delkontrakter på Manuelle Sporydelser
Banedanmark
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
18632276
Amerika Plads 15
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Henrik Hastrup Madsen
Telefon: +45 82340000
E-mail: UBmanuelSPOR@BANE.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.bane.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/340853
Del II: Genstand
Delkontrakter på Manuelle Sporydelser
Banedanmark ønsker at indgå 6 delkontrakter for køb af diverse sporydelser af overvejende manuel karakter. Delkontakterne er inddelt som følgende: Kategori A: Sveller Delkontrakt 1: Vest (Jylland og Fyn). Delkontrakt 2: Øst (Sjælland ekskl. S-banen). Kategori B: Skinner Delkontrakt 3: Nord- og Midtjylland. Delkontrakt 4: Sydjylland og Fyn. Delkontrakt 5: Sjælland ekskl. S-banen. Kategori C: Sveller og skinner på S-banen Delkontrakt 6: S-banen. Delkontrakterne indgås som rammeaftaler, og de estimerede mængder i udbudsmaterialet kan ændre sig i kontraktperioden.
Banedanmark har for kategorierne A og B fastlagt begrænsning på antallet af delkontrakter, som kan tildeles samme leverandør. Begrænsningen samt beskrivelse af retningslinjerne herfor fremgår af Udbudsbetingelserne punkt 6.2.
Delkontrakt 1: Sveller, Vest (Jylland og Fyn)
Delkontrakten omfatter udveksling af sveller samt tilknyttede ydelser i det geografiske område Jylland og Fyn.
Ydelserne fremgår af udbudsmaterialet og er af varierende omfang.
Delkontrakten udgør en rammeaftale med én leverandør.
Delkontrakten kan forlænges med et (1) års varighed 4 gange.
Ad pkt. II.2.7) Delkontraktens varighed er angivet for udførelsesperioden/driftsperioden. Forud herfor vil være en implementeringsperiode (også benævnt forberedelsesperiode i udbudsmaterialet). Der henvises til udbudsmaterialet.
Delkontrakt 2: Sveller, Øst (Sjælland ekskl. S-banen)
Delkontrakten omfatter udveksling af sveller samt tilknyttede ydelser i det geografiske område Sjælland
(eksklusiv S-banen).
Ydelserne fremgår af udbudsmaterialet og er af varierende omfang.
Delkontrakten udgør en rammeaftale med én leverandør.
Delkontrakten kan forlænges med et (1) års varighed 4 gange.
Ad pkt. II.2.7) Delkontraktens varighed er angivet for udførelsesperioden/driftsperioden. Forud herfor vil være en implementeringsperiode (også benævnt forberedelsesperiode i udbudsmaterialet). Der henvises til udbudsmaterialet.
Delkontrakt 3: Skinner, Nord- og Midtjylland
Delkontrakten omfatter udveksling af skinner samt tilknyttede ydelser, herunder svejseydelser, i det geografiske område Nord- og Midtjylland.
Ydelserne fremgår af udbudsmaterialet og er af varierende omfang.
Delkontrakten udgør en rammeaftale med én leverandør.
Delkontrakten kan forlænges med et (1) års varighed 4 gange.
Ad pkt. II.2.7) Delkontraktens varighed er angivet for udførelsesperioden/driftsperioden. Forud herfor vil være en implementeringsperiode (også benævnt forberedelsesperiode i udbudsmaterialet). Der henvises til udbudsmaterialet.
Delkontrakt 4: Skinner, Sydjylland og Fyn
Delkontrakten omfatter udveksling af skinner samt tilknyttede ydelser, herunder svejseydelser, i det geografiske område Sydjylland og Fyn.
Ydelserne fremgår af udbudsmaterialet og er af varierende omfang.
Delkontrakten udgør en rammeaftale med én leverandør.
Delkontrakten kan forlænges med et (1) års varighed 4 gange.
Ad pkt. II.2.7) Delkontraktens varighed er angivet for udførelsesperioden/driftsperioden. Forud herfor vil være en implementeringsperiode (også benævnt forberedelsesperiode i udbudsmaterialet). Der henvises til udbudsmaterialet.
Delkontrakt 5: Skinner, Sjælland (ekskl. S-banen)
Delkontrakten omfatter udveksling af skinner samt tilknyttede ydelser, herunder svejseydelser, i det geografiske område Sjælland, dog ekskl. S-banen.
Ydelserne fremgår af udbudsmaterialet og er af varierende omfang.
Delkontrakten udgør en rammeaftale med én leverandør.
Delkontrakten kan forlænges med et (1) års varighed 4 gange.
Ad pkt. II.2.7) Delkontraktens varighed er angivet for udførelsesperioden/driftsperioden. Forud herfor vil være en implementeringsperiode (også benævnt forberedelsesperiode i udbudsmaterialet). Der henvises til udbudsmaterialet.
Delkontrakt 6: Sveller og skinner, S-Banen
Delkontrakten omfatter udveksling af skinner og sveller samt tilknyttede ydelser, herunder svejseydelser, i område S-banen.
Ydelserne fremgår af udbudsmaterialet og er af varierende omfang.
Delkontrakten udgør en rammeaftale med én leverandør.
Delkontrakten kan forlænges med et (1) års varighed 4 gange.
Ad pkt. II.2.7) Delkontraktens varighed er angivet for udførelsesperioden/driftsperioden. Forud herfor vil være en implementeringsperiode (også benævnt forberedelsesperiode i udbudsmaterialet). Der henvises til udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises til udbudsmaterialet. Der stilles ikke krav om sikkerhedsstillelse.
Betalingsvilkår fremgår af udbudsmaterialet.
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt Delkontrakten tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks.et konsortium) skal deltagerne i sammenslutningen hæfte solidarisk, direkte og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelsen af den tildelte kontrakt samt udpege en fælles befuldmægtiget.
Fremgår af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiver har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
A) Generel information om nærværende udbudsprocedure fremgår af Banedanmarks hjemmeside på Banedanmarks udbudsplan:https://banedktenderplan.tricommerce.dk/#/list/current/details/BDK00111. Udbuddet, udbudsmaterialet, findes på følgende hjemmeside https://eu.eu-supply.com/login.asp?B=Banedanmark under ”igangværende udbud”. For at få adgang til udbudsmaterialet skal interesserede virksomheder registreres som tilbudsgiver – dette sker på førnævnte hjemmeside under punktet ” Online registrering”.
I tilbudsfasen vil alt relevant materiale, herunder spørgsmål og svar, blive publiceret digitalt via EU-Supply.
Interesserede bedes holde sig orienteret via førnævnte link på EU-supply. Eventuelle spørgsmål i forbindelse med nærværende udbudsprocedure skal stilles til Banedanmarks kontaktperson, jf. Udbudsbetingelserne pkt 1.3.
B) Tilbudsgiver skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold, jf. bekendtgørelse nr. 1624 af 15. dec. 2015 om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden forvand- og energiforsyning, transport samt posttjenester (implementeringsbekendtgørelsen) § 11. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks.et konsortium) skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på. For nærmere vejledning til udfyldelsen af ESPD henvises til Udbudsbetingelserne.
C) Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§151 og 152, stk. 3, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11. Banedanmark kan kræve fremlæggelse af dokumentation på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen såfremt det skønnes nødvendigt.
D) En ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. implementeringsbekendtgørelsen § 10, stk. 1, nr. 1, med mindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 10, stk. 1, nr. 2.
E) Såfremt tilbudsgiver på baggrund af den fastlagte evalueringsmodel står til at få tildelt flere delkontrakter end det maksimale antal, som tilbudsgiveren kan få tildelt, vil tildelingen af delkontrakter ske på baggrund af retningslinjerne i udbudsbetingelserne pkt. 6.2.
F) Fremgangsmåde for fremsendelse af tilbud fremgår af Udbudsbetingelserne pkt. 4.
G) Banedanmark kan anmode tilbudsgivere om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre tilbuddet efter forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 76, nr. 4, hvis tilbuddet ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgendefrister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk