23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 078-173640
Offentliggjort
21.04.2018
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

https://ftp.niras.net

Indlevering af tilbud

Til
25.05.2018 Kl. 10:00

Addresse
NIRAS A/S
Aalborg
Kontaktperson: Jannie Weje Stepien
E-mail: jwn@niras.dk

Udbyder

Frederikshavn Forsyning A/S

Vindere

Rammeaftale vedrørende brøndgods

(22.09.2018)
Brødrene Dahl (Saint Cobain Ditribution)
Brøndby

Rammeaftale vedrørende brøndgods


Frederikshavn Forsyning A/S

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Frederikshavn Forsyning A/S
Frederikshavn
Danmark
E-mail: PEBE@forsyningen.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.forsyningen.dk

I.1) Navn og adresser
Hjørring Vandselskab A/S
Hjørring
Danmark
E-mail: alc@hjvand.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.hjvand.dk

I.1) Navn og adresser
Rebild Vand & Spildevand A/S
Skørping
Danmark
E-mail: jaso@rebildforsyning.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rebildforsyning.dk

I.1) Navn og adresser
Vesthimmerlands Vand A/S
Løgstør
Danmark
E-mail: nek@vesthimmerlandsvand.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.vesthimmerlandsvand.dk

I.1) Navn og adresser
Vestforsyning Erhverv A/S
Holstebro
Danmark
E-mail: SK@vestforsyning.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.vestforsyning.dk

I.1) Navn og adresser
Hjørring Kommune, Park og Vej
Hjørring
Danmark
E-mail: leo.jensen@hjoerring.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.forsyningen.dk

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://ftp.niras.net
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
NIRAS A/S
Aalborg
Danmark
E-mail: jwn@niras.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.niras.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til følgende adresse:
NIRAS A/S
Aalborg
Danmark
Kontaktperson: Jannie Weje Stepien
E-mail: jwn@niras.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.niras.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: aktieselskaber
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Rammeaftale vedrørende brøndgods

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
44423750
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Frederikshavn Forsyning A/S, Hjørring Vandselskab A/S, Rebild Vand & Spildevand A/S, Vesthimmerlands Vand A/S, Vestforsyning Erhverv A/S og Hjørring Kommune, Park og Vej udbyder rammeaftale med én leverandør vedrørende levering af brøndgods.

Der indgås rammeaftale med én leverandør. Rammeaftaler mellem leverandøren og de omfattede ordregivere indgås separat, men rammeaftalerne er indbyrdes sammenhængende og benævnes i det følgende som rammeaftalen.

Rammeaftalen træder i kraft den 1.9.2018 og løber indtil 31.8.2020. Herudover har ordregivere option på forlængelse af rammeaftalen på samme vilkår i 2x1 år.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
Hovedudførelsessted:

 

De 6 ordregiveres forsyningsområder/kommune.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Estimeret årlig mængde:

3740 brøndgodssæt.

500 rendestensriste.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2018
Slut: 31/08/2020
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Ordregiver har option på forlængelse af rammeaftalen på samme vilkår i 2x1 år.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har option på forlængelse af rammeaftalen på samme vilkår i 2x1 år.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal udfylde Fælles Europæisk Udbudsdokument (ESPD) ved besvarelsen af om tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene samt opfylder minimumskrav vedrørende egnethed.

ESPD er vedlagt udbudsmaterialet, som Bilag 1.

ESPD er en XML-fil. Tilbudsgiver skal åbne og udfylde filen elektronisk via ESPD-tjenesten på:

https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/filter?lang=da

Det er ikke muligt at åbne XML-filen fra andre tjenester eller programmer.

Når ESPD er udfyldt elektronisk, gemmes filen i pdf-format. Pdf-filen udskrives, underskrives af tilbudsgiver og scannes ind til pdf-fil. Denne pdf-fil med tilbudsgivers underskrift afleveres som en del af tilbuddet.

Bemærk følgende ved udfyldning af ESPD:

Del II og III: Udfyldes.

Del IV, afsnit B. Oplysning om tilbudsgivers årlige omsætning vedrørende brøndgods svarende til det udbudte i de seneste 3 afsluttede regnskabsår eller så længe tilbudsgiver har eksisteret, hvis det er kortere tid end 3 afsluttede regnskabsår.

Del V: Udfyldes ikke.

Del VI: udfyldes.

Støtter tilbudsgiver sig på en anden juridisk enhed, fx underleverandører, i opfyldelse af minimumskrav vedrørende egnethed, skal der i ansøgningen vedlægges et særskilt udfyldt ESPD for denne anden juridiske enhed.

Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (fx konsortium eller joint venture) skal alle deltagere skal aflevere særskilt udfyldt ESPD.

Såfremt tilbudsgiver baserer sig på en anden juridisk enhed, for så vidt angår økonomisk og finansiel kapacitet er det et krav, at denne anden juridiske enhed hæfter solidarisk for opfyldelse af kontrakten sammen med tilbudsgiver.

Sammenslutning af økonomiske aktører:

Alle deltagere i sammenslutningen (fx konsortium) skal hæfte solidarisk for kontaktens opfyldelse og der skal udpeges én deltager med hvem ordregiver kan indgå bindende aftaler på sammenslutningens vegne.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et krav, at tilbudsgivers årlige omsætning vedrørende brøndgods svarende til det udbudte i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår er minimum 500 000 DKK, ex. moms. Såfremt tilbudsgiver ikke har eksisteret i 3 afsluttede regnskabsår, gælder minimumskravet for hvert af de afsluttede regnskabsår, som tilbudsgiver har eksisteret.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Se udbudsmaterialet.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 25/05/2018
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 25/05/2018
Tidspunkt: 10:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Tilbudsgivere kan ikke være tilstede ved åbningen af tilbud.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Udbudsmaterialet er tilgængelig på: https://ftp.niras.net

FTP Account/user: JWN-01.

FTP Password: 85t6yy2x.

Tilbud fremsendes på e-mail til NIRAS, att. Jannie Weje Stepien på jwn@niras.dk

Medmindre der efter ordregivers anmodning kan fremlægges tilstrækkelig dokumentation for pålidelighed, jf. Udbudslovens § 138, udelukkes tilbudsgiver fra udbudsprocessen såfremt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudslovens §§ 135 og 136 og de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, stk. 1, nr. 2.

Ordregiver anmoder efter endt tilbudsbedømmelse den tilbudsgiver, som ordregiver påtænker at tildele rammeaftale til, om at dokumentere at oplysningerne i det fremsendte ESPD er rigtige.

Følgende dokumentation skal fremlægges af den som ordregiver udpeger:

Udelukkelsesgrunde:

Som bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 og/eller 3 og § 137, stk. 1 nr. 2 fremlægges:

Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 2.

Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at ansøgeren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1 nr. 2.

Danske tilbudsgivere kan som bevis fremlægge en serviceattest udstedt af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel, regnet fra tilbudsfristen udløb.

For udenlandske tilbudsgivere gælder, at såfremt der ikke udstedes de nævnte certifikater eller dokumenter i tilbudsgivers hjemland, kan disse erstattes af en erklæring under ed eller erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2.

Tilbudsgivers egnethed, minimumskrav til økonomisk og finansiel kapacitet:

Dokument underskrevet af tilbudsgivers revisor eller tilbudsgivers økonomi/regnskabsansvarlige, der indeholder oplysning om tilbudsgivers årlige omsætning vedrørende brøndgods svarende til det udbudte i de seneste 3 afsluttede regnskabsår eller så længe tilbudsgiver har eksisteret, hvis det er kortere tid end 3 afsluttede regnskabsår.

Andre juridiske enheder, som tilbudsgiver støtter sig på:

Såfremt tilbudsgiver har baseret sig på en anden juridisk enhed i opfyldelsen af minimumskrav for egnethed vedlægges en erklæring fra denne anden juridiske enhed om, at denne stiller sine ressourcer til rådighed for tilbudsgiver i forbindelse med opgaven.

Denne anden juridiske enhed, som tilbudsgiver har støttet sig på, skal ligeledes fremlægge relevant dokumentation for oplysningerne i ESPD-dokument.

Sammenslutning af økonomiske aktører:

Alle deltagere i sammenslutningen skal fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD.

Der skal desuden vedlægges en erklæring der statuerer, at deltagerne hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Erklæringen skal ligeledes indeholde oplysning om hvilken deltager der er udpeget til at indgå aftaler med ordregiver på sammenslutningens vegne.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Viborg
Danmark
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klager i forbindelse med prækvalifikation skal indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor der er fremsendt underretning om prækvalifikationsbeslutning.

Klager over udbud skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden.

I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres om opsættende virkning af klagen.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Valby
Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19/04/2018

Send til en kollega

0.047