Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
NIRAS A/S
Aalborg
Kontaktperson: Jannie Weje Stepien
E-mail: jwn@niras.dk
Udbyder
Frederikshavn Forsyning A/S
Vindere
Rammeaftale vedrørende brøndgods
(22.09.2018)
Brødrene Dahl (Saint Cobain Ditribution)
Brøndby
Rammeaftale vedrørende brøndgods
Frederikshavn Forsyning A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Frederikshavn
Danmark
E-mail: PEBE@forsyningen.dk
NUTS-kode: DK050
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.forsyningen.dk
Hjørring
Danmark
E-mail: alc@hjvand.dk
NUTS-kode: DK050
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.hjvand.dk
Skørping
Danmark
E-mail: jaso@rebildforsyning.dk
NUTS-kode: DK050
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rebildforsyning.dk
Løgstør
Danmark
E-mail: nek@vesthimmerlandsvand.dk
NUTS-kode: DK050
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.vesthimmerlandsvand.dk
Holstebro
Danmark
E-mail: SK@vestforsyning.dk
NUTS-kode: DK050
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.vestforsyning.dk
Hjørring
Danmark
E-mail: leo.jensen@hjoerring.dk
NUTS-kode: DK050
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.forsyningen.dk
Aalborg
Danmark
E-mail: jwn@niras.dk
NUTS-kode: DK050
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.niras.dk
Aalborg
Danmark
Kontaktperson: Jannie Weje Stepien
E-mail: jwn@niras.dk
NUTS-kode: DK050
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.niras.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale vedrørende brøndgods
Frederikshavn Forsyning A/S, Hjørring Vandselskab A/S, Rebild Vand & Spildevand A/S, Vesthimmerlands Vand A/S, Vestforsyning Erhverv A/S og Hjørring Kommune, Park og Vej udbyder rammeaftale med én leverandør vedrørende levering af brøndgods.
Der indgås rammeaftale med én leverandør. Rammeaftaler mellem leverandøren og de omfattede ordregivere indgås separat, men rammeaftalerne er indbyrdes sammenhængende og benævnes i det følgende som rammeaftalen.
Rammeaftalen træder i kraft den 1.9.2018 og løber indtil 31.8.2020. Herudover har ordregivere option på forlængelse af rammeaftalen på samme vilkår i 2x1 år.
De 6 ordregiveres forsyningsområder/kommune.
Estimeret årlig mængde:
3740 brøndgodssæt.
500 rendestensriste.
Ordregiver har option på forlængelse af rammeaftalen på samme vilkår i 2x1 år.
Ordregiver har option på forlængelse af rammeaftalen på samme vilkår i 2x1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde Fælles Europæisk Udbudsdokument (ESPD) ved besvarelsen af om tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene samt opfylder minimumskrav vedrørende egnethed.
ESPD er vedlagt udbudsmaterialet, som Bilag 1.
ESPD er en XML-fil. Tilbudsgiver skal åbne og udfylde filen elektronisk via ESPD-tjenesten på:
https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/filter?lang=da
Det er ikke muligt at åbne XML-filen fra andre tjenester eller programmer.
Når ESPD er udfyldt elektronisk, gemmes filen i pdf-format. Pdf-filen udskrives, underskrives af tilbudsgiver og scannes ind til pdf-fil. Denne pdf-fil med tilbudsgivers underskrift afleveres som en del af tilbuddet.
Bemærk følgende ved udfyldning af ESPD:
Del II og III: Udfyldes.
Del IV, afsnit B. Oplysning om tilbudsgivers årlige omsætning vedrørende brøndgods svarende til det udbudte i de seneste 3 afsluttede regnskabsår eller så længe tilbudsgiver har eksisteret, hvis det er kortere tid end 3 afsluttede regnskabsår.
Del V: Udfyldes ikke.
Del VI: udfyldes.
Støtter tilbudsgiver sig på en anden juridisk enhed, fx underleverandører, i opfyldelse af minimumskrav vedrørende egnethed, skal der i ansøgningen vedlægges et særskilt udfyldt ESPD for denne anden juridiske enhed.
Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (fx konsortium eller joint venture) skal alle deltagere skal aflevere særskilt udfyldt ESPD.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på en anden juridisk enhed, for så vidt angår økonomisk og finansiel kapacitet er det et krav, at denne anden juridiske enhed hæfter solidarisk for opfyldelse af kontrakten sammen med tilbudsgiver.
Sammenslutning af økonomiske aktører:
Alle deltagere i sammenslutningen (fx konsortium) skal hæfte solidarisk for kontaktens opfyldelse og der skal udpeges én deltager med hvem ordregiver kan indgå bindende aftaler på sammenslutningens vegne.
Det er et krav, at tilbudsgivers årlige omsætning vedrørende brøndgods svarende til det udbudte i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår er minimum 500 000 DKK, ex. moms. Såfremt tilbudsgiver ikke har eksisteret i 3 afsluttede regnskabsår, gælder minimumskravet for hvert af de afsluttede regnskabsår, som tilbudsgiver har eksisteret.
Se udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Tilbudsgivere kan ikke være tilstede ved åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet er tilgængelig på: https://ftp.niras.net
FTP Account/user: JWN-01.
FTP Password: 85t6yy2x.
Tilbud fremsendes på e-mail til NIRAS, att. Jannie Weje Stepien på jwn@niras.dk
Medmindre der efter ordregivers anmodning kan fremlægges tilstrækkelig dokumentation for pålidelighed, jf. Udbudslovens § 138, udelukkes tilbudsgiver fra udbudsprocessen såfremt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudslovens §§ 135 og 136 og de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, stk. 1, nr. 2.
Ordregiver anmoder efter endt tilbudsbedømmelse den tilbudsgiver, som ordregiver påtænker at tildele rammeaftale til, om at dokumentere at oplysningerne i det fremsendte ESPD er rigtige.
Følgende dokumentation skal fremlægges af den som ordregiver udpeger:
Udelukkelsesgrunde:
Som bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 og/eller 3 og § 137, stk. 1 nr. 2 fremlægges:
Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 2.
Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at ansøgeren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1 nr. 2.
Danske tilbudsgivere kan som bevis fremlægge en serviceattest udstedt af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel, regnet fra tilbudsfristen udløb.
For udenlandske tilbudsgivere gælder, at såfremt der ikke udstedes de nævnte certifikater eller dokumenter i tilbudsgivers hjemland, kan disse erstattes af en erklæring under ed eller erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2.
Tilbudsgivers egnethed, minimumskrav til økonomisk og finansiel kapacitet:
Dokument underskrevet af tilbudsgivers revisor eller tilbudsgivers økonomi/regnskabsansvarlige, der indeholder oplysning om tilbudsgivers årlige omsætning vedrørende brøndgods svarende til det udbudte i de seneste 3 afsluttede regnskabsår eller så længe tilbudsgiver har eksisteret, hvis det er kortere tid end 3 afsluttede regnskabsår.
Andre juridiske enheder, som tilbudsgiver støtter sig på:
Såfremt tilbudsgiver har baseret sig på en anden juridisk enhed i opfyldelsen af minimumskrav for egnethed vedlægges en erklæring fra denne anden juridiske enhed om, at denne stiller sine ressourcer til rådighed for tilbudsgiver i forbindelse med opgaven.
Denne anden juridiske enhed, som tilbudsgiver har støttet sig på, skal ligeledes fremlægge relevant dokumentation for oplysningerne i ESPD-dokument.
Sammenslutning af økonomiske aktører:
Alle deltagere i sammenslutningen skal fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD.
Der skal desuden vedlægges en erklæring der statuerer, at deltagerne hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Erklæringen skal ligeledes indeholde oplysning om hvilken deltager der er udpeget til at indgå aftaler med ordregiver på sammenslutningens vegne.
Viborg
Danmark
Klager i forbindelse med prækvalifikation skal indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor der er fremsendt underretning om prækvalifikationsbeslutning.
Klager over udbud skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden.
I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres om opsættende virkning af klagen.
Valby
Danmark