Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.a-r-c.dk/erhverv/udbud-og-indkoeb/aktuelle-udbud
Indlevering af tilbud
Udbyder
I/S Amager Ressourcecenter
Vindere
Valgt leverandør
(04.02.2019)
Faxe Kalk A/S
4654 Faxe Ladeplads
Indkøb og levering af kalk til I/S Amager Ressourcecenter
I/S Amager Ressourcecenter
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
Vindmøllevej 6
København S.
2300
Danmark
Kontaktperson: Stine Ørbæk Møgelberg
Telefon: +45 32689300
E-mail: stm@a-r-c.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.a-r-c.dk/
Del II: Genstand
Indkøb og levering af kalk til I/S Amager Ressourcecenter
Den udbudte opgave omfatter køb og levering af kalk til anvendelse i forbindelse med røggasrensning og rensning af spildevand på ARCs forbrændingsanlæg.
ARC forventer et årligt forbrug af kalksten på ca. 4 500 – 7 000 ton. Forbruget kan variere afhængigt af brændsel, kapacitetsudnyttelse, kalkens renhedsgrad mm.
Variationen i forbruget kan normalt forventes at være i intervallet 50 – 130 ton pr. uge, mens den maksimale variation kan forventes at være i intervallet 35 – 200 ton pr. uge.
ARC gør opmærksom på, at de angivne mængder alene udgør estimater og er ARCs bedste skøn ud fra en vurdering af nuværende og fremtidige behov på nuværende tidspunkt. Tilbudsgiver skal kunne tåle, at der indkøbes både større og mindre mængder, end det angivne.
ARC har valgt at anvende leverancekonceptet Vendor Managed Inventory (VMI) til styring af kalkleverancerne.
Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet for en uddybning af kravene til den udbudte opgave.
Den udbudte opgave omfatter køb og levering af kalk til anvendelse i forbindelse med røggasrensning og rensning af spildevand på ARCs forbrændingsanlæg.
ARC forventer et årligt forbrug af kalksten på ca. 4 500 – 7 000 ton. Forbruget kan variere afhængigt af brændsel, kapacitetsudnyttelse, kalkens renhedsgrad mm.
Variationen i forbruget kan normalt forventes at være i intervallet 50 – 130 ton pr. uge, mens den maksimale variation kan forventes at være i intervallet 35 – 200 ton pr. uge.
ARC gør opmærksom på, at de angivne mængder alene udgør estimater og er ARCs bedste skøn ud fra en vurdering af nuværende og fremtidige behov på nuværende tidspunkt. Tilbudsgiver skal kunne tåle, at der indkøbes både større og mindre mængder, end det angivne.
ARC har valgt at anvende leverancekonceptet Vendor Managed Inventory (VMI) til styring af kalkleverancerne.
Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet for en uddybning af kravene til den udbudte opgave.
Kontrakten har en varighed på 2 år med mulighed for forlængelse af 4 x 6 måneders varighed til en samlet kontraktperiode på i alt 4 år.
Ordregiver har valgt ikke at opdele opgaven, jf. Udbudslovens § 49, da det af hensyn til ordregiversadministration af opgaven, og for at minimere grænsefladeproblematikker, er mest hensigtsmæssigt, at opgaven udføres af én og samme entreprenør.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Oplysning om Tilbudsgivers egenkapital de 3 seneste reviderede regnskabsår,
- Oplysning om Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring.
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i minimum 2 af de seneste 3 reviderede regnskabsår.
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har en gældende erhvervsansvarsforsikring med en dækningssum på min. 10 000 000 DKK for tingskade og 10 000 000 DKK for personskade.
ARC ønsker sikkerhed for, at den Tilbudsgiver som kontrakten indgås med, har tilstrækkelig teknisk kapacitet og erfaring til at udføre opgaven fuldt forsvarligt i alle henseender allerede fra kontraktstart. Tilbudsgiver skal derfor oplyse følgende til teknisk og faglig formåen:
- Tilbudsgivers relevante referencer inden for de seneste 3 år. Ved relevant reference forstås en opgave af samme art, dvs. en opgave, der relaterer sig til levering af kalk, men ikke nødvendigvis en opgave af samme omfang. Tilbudsgiver skal oplyse følgende pr. reference:
- - Ordregiver;
- - Periode;
- - Opgavens omfang, herunder omsætning/kontraktsum;
- - Tilbudsgivers Kvalitetsstyringssystem/Kvalitetsstyringsprocedure;
- - Tilbudsgivers Miljøstyringssystem/Miljøstyringsprocedure.
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har mindst 2 relevante referencer.
Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har et nedskrevet, gældende og implementeret kvalitetsstyringssystem/kvalitetsstyringsprocedure.
Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har et nedskrevet, gældende og implementeret miljøstyringssystem/miljøstyringsprocedure.
Der henvises til udbudsmaterialet hvoraf vilkår fremgår.
Der henvises til udbudsmaterialet hvoraf vilkår fremgår.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Det er en forudsætning for indgåelse af kontrakt, at den vindende tilbudsgiver fremlægger faktisk dokumentation for overholdelse af de af ARC opstillede mindstekrav til egnethed. Inden ARC træffer endelig beslutning om den vindende tilbudsgiver, vil ARC indhente endelig dokumentation for, at der ikke er grundlag for udelukkelse.
Som endelig dokumentation skal tilbudsgiver fremsende følgende dokumentation inden for den af ARC nærmere angivne frist:
Dokumentation i forhold til udelukkelsesgrunde:
Som endelig dokumentation for, at der ikke er grundlag for at udelukke Tilbudsgiver, gør ARC opmærksom på, at ARC er forpligtet til at acceptere en af de former for dokumentation, der fremgår af udbudsloven § 153.
Virksomheder, der er etableret i Danmark, kan anvende en Serviceattest fra Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at de ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene.
Serviceattesten må ikke være mere end 3 måneder gammel.
ARC gør opmærksom på, at Serviceattesten også skal indeholde oplysninger fra Kriminalregisteret, idet oplysningerne skal anvendes som dokumentation for, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af én eller flere udelukkelsesgrunde, jf Udbudsloven § 135.
Serviceattesten skal omfatte Tilbudsgivers virksomhed og medlemmer af tilbudsgivers bestyrelse, di-rektion eller tilsynsråd, samt personer, der har beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutninger i tilbudsgivers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd.
Dokumentation i forhold til egnethed:
Som dokumentation for opfyldelse af minimumskravene til økonomisk og finansiel formåen skal tilbudsgiver fremlægge følgende, hvis dokumentationen ikke er offentlig tilgængelig:
- Seneste reviderede årsregnskab eller uddrag heraf,
- Kopi af forsikringscertifikat,
- Kopi af Tilbudsgivers gældende kvalitetsstyringssystem/kvalitetsstyringsprocedure,
- Kopi af Tilbudsgivers gældende miljøstyringssystem/miljøstyringsprocedure.
Tilbudsgiver kan dog også dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som ARC vurderer passende, hvis tilbudsgiver af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge ovenstående dokumenter.
Der kræves ikke yderligere dokumentation i relation til mindstekravet referencer.
Dokumentation for bankgaranti:
Det er en forudsætning for indgåelse af kontrakt, at tilbudsgiver, inden for den af ARC nærmere angivne frist, sender ARC dokumentation for, at tilbudsgiver er i stand til at stille den sikkerhed, der er beskrevet i kontraktudkastets punkt 10. Dokumentation kan ske ved erklæring fra tilbudsgivers pengeinstitut/forsikringsselskab eller på anden måde efter ARCs nærmere godkendelse.
Erklæringer:
Som dokumentation for, at den, hvis formåen Tilbudsgiver baserer sig på, stiller den fornødne kapacitet til rådighed, skal ansøger fremlægge en rådighedserklæring. Tilbudsgiver skal i den forbindelse anvende ARCs standardformular for støtteerklæring om udnyttelse af andre enheders kapacitet.
Som dokumentation for, at medlemmerne af et konsortium hæfter solidarisk mv., skal Tilbudsgiver fremlægge en konsortieerklæring. Tilbudsgiver skal i den forbindelse anvende ARCs standardformular for konsortieerklæring.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov nr. 593 af 2. 6. 2016 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud:
Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf lovens § 7, stk. 2, nr. 1.
Senest samtidig med at en klage indgives for Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf lovens § 3, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk/