Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/9d6bea39-6e8e-471b-82d9-26287f9d4496/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/9d6bea39-6e8e-471b-82d9-26287f9d4496/homepage
Udbyder
Københavns Kommune, Kultur og Fritidsforvaltningen
Opdateringer
IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato: 19/11/2018 Tidspunkt: 12:00
I stedet for:
Dato: 19-11-2018
Time: 12:00
Læses:
Dato: 23-11-2018
Time: 07:00
Udbud af permanent udstillingsinventar samt belysning til Københavns Museum
Københavns Kommune, Kultur og Fritidsforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Stormgade 20
København V
1555
Danmark
Kontaktperson: Simone Reinhardt Nielsen
E-mail: srn@horten.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/9d6bea39-6e8e-471b-82d9-26287f9d4496/homepage
Del II: Genstand
Udbud af permanent udstillingsinventar samt belysning til Københavns Museum
Københavns Museum flytter ultimo 2018 til nye lokale beliggende i Københavns Kulturkvarter, nærmere bestemt i det tidligere Overformynderis bygning i Stormgade 18, 1555 Københavns V.
I den forbindelse skal der indkøbes permanent udstillingsinventar samt belysning.
Stormgade 18, 1555 København V
Københavns Museum flytter ultimo 2018 til nye lokale beliggende i Københavns Kulturkvarter, nærmere bestemt i det tidligere Overformynderis bygning i Stormgade 18, 1555 Københavns V.
Baggrunden er, at der foreligger et ønske om at gøre Københavns Museum til et internationalt turistmål, samtidig med at der ønskes skabt en fælles platform, hvor københavnerne skal gives mulighed for at udforske deres kulturarv.
De nye lokaler har igennem 2017 og 2018 gennemgået en omfattende restaurering, hvor der undervejs er blevet stillet store krav til den nye indretning af lokalerne, samtidig med at restaureringen har skullet ske med respekt for, at der er tale om en fredet bygning.
På denne baggrund foreligger der også et ønske om, at det permanente inventar samt den tilhørende belysning, der udbydes med nærværende udbud, både forholder sig til og respekterer den nye indretning af lokalerne. Dette er også baggrunden for, at der i løbet af udbudsprocessen gives mulighed for en besigtigelse af de nye lokaler.
Kontrakten vil blive indgået for en periode på 2 år med mulighed for forlængelse på 2 x 12 måneder.
Der vil umiddelbart efter kontraktens indgåelse blive afgivet en ordre på levering af det inventar samt tilhørende belysning, som er opregnet i tilbudslisten. Kontrakten skal imidlertid tillige være gældende ved efterfølgende supplerende indkøb af inventaret samt belysningen, hvilket er baggrunden for, at tilbudsgiver i forbindelse med tilbudsafgivelsen skal afgive stykpriser.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud i henhold til udbudslovens § § 56-57 (Lov nr. 1564 af 15.12.2015), hvorfor enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud.
2 x 12 måneder
Forlængelse af kontrakten på 2 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav:
— Positiv egenkapital i de 3 seneste afsluttede regnskabsår,
— Årets resultat efter skat skal de 3 seneste afsluttede regnskabsår have været positivt regnet som et gennemsnit for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Såfremt der er sket væsentlige ændringer i tilbudsgivers økonomiske situation siden seneste regnskabsaflæggelse, skal tilbudsgiver oplyse herom.
Endvidere er det et mindstekrav, at tilbudsgiver på tidspunktet for kontraktens indgåelse skal opfylde følgende mindstekrav:
— Professionel erhvervsansvarsforsikring, som pr. forsikringssår har en forsikringsdækning på minimum 20 000 000 DKK for formuetab, og hvor selvrisikoen ikke må overstige 100 000 DKK.
Dokumentation: Vindende tilbudsgiver skal på anmodning, dvs. ikke som en del af tilbuddet, fremsende tilbudsgivers 3 seneste revisorgodkendte årsregnskaber eller en tilsvarende revisorerklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, samt en kopi af tilbudsgivers forsikringspolice, alternativt et forhåndstilsagn om forsikringsmæssig dækning i overensstemmelse med ovenstående mindstekrav til erhvervsansvarsforsikringen.
Såfremt tilbudsgiver ikke kan give alle oplysninger vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet, fordi tilbudsgiver er etableret inden for det seneste år, skal tilbudsgiver anføre dette i ESPD'et.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav:
— Tilbudsgiver skal have udført mindst 2 tilsvarende leveringsopgaver inden for de seneste 3 år (regnet fra fristen for tilbudsafgivelse).
Ved "tilsvarende opgaver" forstås opgaver, der er udført for kunder, der:
— har omfattet større lysinstallationsprojekter, som har været karakteriseret ved, at projektet har været specialdesignet til den pågældende kunde,
— har omfattet lysinstallationer i inventar og/eller interiør,
— har omfattet produktion og installation/montering af montrer.
Det er et krav til de anførte referencer, at de primære medarbejdere, der har været tilknyttet opgaven, som referencen vedrører, stadig er ansat hos tilbudsgiver.
Referencen skal indeholde: Beskrivelse af opgaven, kontraktsum, tidspunkt for udførelsen (dato for opstart og afslutning) og modtager af opgaven (kontaktoplysninger på kontaktperson).
Bemærk: Tilbudsgiver må maksimalt anføre 7 referencer. Angiver tilbudsgiver mere end 7 referencer, vil Ordregiver alene tage de første 7 referencer i ESPD'et i betragtning. Angivelse af mere end 7 referencer vil ikke medføre, at tilbuddet betragtes som ukonditionsmæssigt.
Bemærk: Afgørende er, at Tilbudsgiver har udført 2 tilsvarende leveringsopgaver inden for de seneste 3 år. Mindstekravet kan opfyldes ved, at Tilbudsgiver fremlægger 2 referencer, som indeholder både lysinstallation og produktion af montrer. Alternativt kan Tilbudsgiver fremlægge 2 referencer, som indeholder lysinstallation samt 2 referencer, som indeholder produktion af montrer, eller 1 reference, som indeholder både lysinstallation og produktion af montrer, samt 1 reference, som indeholder lysinstallation og 1 reference, som indeholder produktion af montrer.
Dokumentation: Den referenceliste, som skal indeholdes i ESPD'et, se ovenfor, anses af Ordregiver for at være den endelige dokumentation for ansøgers tekniske kapacitet. Såfremt Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, vil Tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for Tilbudsgiver.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk