Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/09ee70ac-9b11-479c-8d03-73e4d3652dba/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/09ee70ac-9b11-479c-8d03-73e4d3652dba/homepage
Udbyder
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Vindere
(29.03.2021)
Dankalk K/S
Løgstør
Levering af kalkprodukter til Affaldscentret Forbrændingen Aarhus og Biomassefyret kraftvarmeværk
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
55133018
Bautavej 1
Aarhus V
8210
Danmark
Kontaktperson: Martin Winther Bolet
Telefon: +45 41858984
E-mail: bmaw@aarhus.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/09ee70ac-9b11-479c-8d03-73e4d3652dba/homepage
Del II: Genstand
Levering af kalkprodukter til Affaldscentret Forbrændingen Aarhus og Biomassefyret kraftvarmeværk
Udbuddet omfatter levering af kridtfiller CaCO3, hydratkalk Ca(OH)2 og brændt kalk CaO til røggasrensning til affaldscentret Forbrændingen og Bio-massefyret Kraftvarmeværk A/S (Benævnt BKVV).
Affaldscentret Forbrændingen og Biomassefyret Kraftvarmeværk i Lisbjerg.
Produkterne leveres til ordregivers adresser. Leverandøren skal bekoste en telemetriløsning så leverandøren selv kan styre sine leverandører. Ved bestilling fra ordregiver vil typisk leveringsfrist være til levering dagen efter afgivet bestilling. Der afholdes først fælles besigtigelse i tilbudsfasen.
Rammeaftalen er gældende for perioden 1.3.2019 – 28.2.2021. Rammeaftalen kan forlænges med 3 * 2 år, dvs. i alt 8 år.
Der vil (hvis muligt) blive prækvalificeret 3 ansøgere til at afgive tilbud.
Udvælgelsen sker med udgangspunkt i en helhedsvurdering på baggrund af de adspurgte informationer i afsnit 5.3 ”Teknisk og/eller faglig kapacitet” (referencer) vurderes bedst egnet i forhold til den udbudte rammeaftale, idet der ved udvælgelsen dog vil blive lagt særlig vægt på de bedste og mest relevante referencer, vurderet på grundlag af de vedlagte referencer for udførelse af sammenlignelige opgaver. Det vil i vurderingen vægtes positivt, såfremt ansøger har angivet referencer, der omfatter alle 3 produkter, der skal leveres til Affaldscentret Forbrændingen og BKVV. Såfremt flere leverandører er lige egnede, vil der herefter blive lagt vægt på leverandørernes økonomi.
Se under 2.7 om forlængelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger bedes i ESPD angive nedenstående nøgletal for de seneste 2 afsluttede regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed.
Affaldscentret forbrændingen og BKVV accepterer kun tilbud fra ansøgere, som:
- Har en egenkapital på over 2 000 000 DKK,
- Omsætningskrav på 4 000 000 DKK pr. år,
- Soliditetskrav på 20% pr. år.
Det er et mindstekrav, at ansøger har en større egenkapital end 2 000 000 DKK i hvert af de senest 2 afsluttede regnskabsår.
Det er et mindstekrav, at ansøger i hvert af de senest 2 afsluttede regnskabsår har haft en "specifik" årlig omsætning indenfor de leverancer, som udbuddet vedrører, som svarer til minimum 4 000 000 DKK.
Det er et mindstekrav, at ansøger har haft en soliditetsgrad på min 20% i hvert af de senest 2 afsluttede regnskabsår.
Affaldscentret forbrændingen og BKVV accepterer kun tilbud fra ansøgere, som:
- Angiver minimum 3 og maksimalt 5 lignende referencer.
Det er et mindstekrav, at ansøger har angivet minimum 3 sammenlignelige referencer.
Vil fremgå af det samlede udbudsmateriale.
Vil fremgå af det samlede udbudsmateriale.
Der kræves ingen særlig retlig form. Hvis ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører, f.eks.et konsortium skal aktørerne hver i sær angives klart og tydeligt.
Rammeaftalen omfatter klausul om etik og socialt ansvar.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde gælder også følgende: Øvrige udelukkelsesgrunde:
- Har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område,
- Er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling,
- Affaldscentret forbrændingen og BKVV kan påvise, der i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgers integritet,
- Affaldscentret forbrændingen og BKVV har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrence fordrejning,
- Affaldscentret forbrændingen og BKVV kan påvise, der væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt,
- Affaldscentret forbrændingen og BKVV kan påvise, der uretmæssigt har forsøgt at påvirke Affaldscentret forbrændingen og BKVV beslutningsproces, hvis ansøger har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt ansøger groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretningtil de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klage nikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk