Fakta om udbudet
Udbyder
Vejdirektoratet
Y93 SDU-SUND
Vejdirektoratet
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Guldalderen 12
Hedehusene
2640
Danmark
Kontaktperson: Per Seidelin
Telefon: +45 72447174
E-mail: pese@vd.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.vd.dk/
Internetadresse for køberprofilen: http://www.vejdirektoratet.dk/da/vejsektor/leverandoerportal/sider/aktuelleudbud.aspx
Del II: Genstand
Y93 SDU-SUND
I forlængelse af fordyrelsen af byggeriet af Niels Bohr Bygningen har Vejdirektoratet midlertidigt overtaget det styrings- og udførelsesmæssige ansvar for gennemførelsen af 4 af Bygningsstyrelsens byggeprojekter, herunder SDU-SUND, der vedrører et nyt sundhedsvidenskabeligt fakultet på Syddansk Universitet, som denne bekendtgørelse knytter sig til. SDU-SUND kommer til at bestå af ca. 50 600 m2. Nybyggeriet skal huse SUND᾽s forsknings- og uddannelsesaktiviteter.
Syddansk Universitet (SDU)
J. B. Winsløws Vej 19
5000 Odense
SDU-SUND kommer til at bestå af ca. 50 600 m2. Nybyggeriet skal huse SUND᾽s forsknings- og uddannelsesaktiviteter, herunder laboratorier, kontorer og undervisningslokaler, samt faciliteter til dyrestalde, anatomi og retsmedicinsk institut. Projektet placeres i direkte tilknytning til det nye universitetshospital - Nyt Odense Universitetshospital (Nyt OUH). Formålet er, at en integration af de 2 institutioner skal muliggøre yderligere samarbejde, optimal udnyttelse af arealer og fællesfunktioner som f.eks. undervisningslokaler, laboratorier, auditorier mv.
Nærheden til Nyt OUH vil få stor betydning for samarbejdet og det tværfaglige miljø, der er mellem universitetets 5 fakulteter og OUH. Koblingszonen mellem de 2 byggerier indgår i projektet SDU-SUND. Byggeriet tager afsæt i SDU Campus Odenses bygningsstruktur og arkitektoniske formsprog og er overordnet udlagt i 3 nord-syd gående fløje. Fløjene forbindes af en række øst-vestgående tværgader, hvor der er opholdsområder i tæt forbindelse med fælles faciliteter som mødelokaler, printrum og tekøkkener. Bygningsanlægget er i alt 3 etager med en delvis åben parterreetage, hvilket tillader stier og landskab at passere under bygningen og giver mulighed for at etablere en krydsning af Killerup Rende, der griber mindst muligt ind i naturen. Der foreligger en godkendt lokalplan for området.
Byggeriet af SDU-SUND er delt op i 5 entrepriser – 4 storentrepriser og 1 fagentreprise.
- Y40 – Råhus, byggeplads,
- Y93 – Lukning, facade og tag,
- Y60 - Komplettering, Tømrer, Smed, Maler, fast inventar, slutrengøring,
- TEK - Y170 - VVS og sprinkling, Y180 - Ventilation, Y190 - El, Svagstrøm og Elevator og Y192 - BMS (CTS og IBI) og rumautomatik, BML + Lab,
- Y250 – Laboratorieinventar (fagentreprise).
Nærværende bekendtgørelse omhandler udbud af Lukning, facade og tag i storentreprise (Y93).
Der ydes vederlag for deltagelsen i dialogmøder samt ved afgivelsen af et konditionsmæssigt tilbud jf. udbudsbetingelserne.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Y93 SDU-SUND
Del VI: Supplerende oplysninger
Nærværende udbud annulleres grundet manglende konkurrence, da der kun er modtaget én ansøgning. Vejdirektoratet påregner at genudbyde entreprisen i uge 51.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk
N/A
Danmark
Frister for og procedurer for klager fremgår af "Lov om Klagenævnet for Udbud", lov nr. 492 af 12.5.2010, med efterfølgende ændringer, sidst lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016.
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået. Det er en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk