23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 033-075066
Offentliggjort
15.02.2019
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Søfartsstyrelsen

Aftale om køb og service af PLC system til styrelsens inspektionsfartøj I/F Poul Løwenørn


Søfartsstyrelsen

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Søfartsstyrelsen
29831610
Fjordvænget 30
Korsør
4220
Danmark
Kontaktperson: Anette Stendahl Andersen
Telefon: +45 72196000
E-mail: udbud@dma.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.soefartsstyrelsen.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/355468

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Aftale om køb og service af PLC system til styrelsens inspektionsfartøj I/F Poul Løwenørn

II.1.2) Hoved-CPV-kode
50245000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Styrelsen ønsker af opgraderer sit PLC-system til nyt og tilsvarende system. Der vil være tale om et standardsystem, som skal kunne installeres om bord på skibet uden nogen større ændringer. Leverandøren skal desuden stå for den efterfølgende service/vedligehold af systemet.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50245000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Styrelsen ønsker af opgraderer sit PLC-system til nyt og tilsvarende system. Der vil være tale om et standardsystem, som skal kunne installeres om bord på skibet unde nogen større ændringer. Leverandøren skal desuden stå for den efterfølgende service/vedligehold af systemet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 70
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 178-403378
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Aftale om køb og service af PLC system til styrelsens inspektionsfartøj I/F Poul Løwenørn

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Med henvisning til udbud af PLC system, jf. udbudsbekendtgørelsen nr. 2018/S 178-403378, har Søfartsstyrelsen besluttet ikke at fuldende den igangværende tilbudsevaluering og at annullere udbuddet med henblik på snarligt genudbud.

Det har desværre vist sig, at kun 2 ud af i alt 5 tilbud er konditionsmæssige, bl.a. fordi der er taget forbehold overfor grundlæggende elementer i udbudsmateriale, hvilket ikke er muligt ifølge reglerne for EU-udbud. Samtidig bærer de modtagne tilbud præg af, at formidlingen af hvilke oplysninger tilbuddet med fordel bør indeholde til brug for tilbudsevalueringen kan forbedres, ligesom Søfartsstyrelsen mener, at de krav der stilles til det udbudte PLC system samt vedligeholdelse/support ligeledes kan formuleres tydeligere. Beslutningen om annullation med henblik på genudbud er således taget efter en samlet afvejning med henblik på at skabe mest mulig konkurrence og at sikre et klart og gennemsigtigt udbudsmateriale.

Søfartsstyrelsen forventer snarest at genudbyde ydelsen.

Søfartsstyrelsen skal naturligvis beklage den ulejlighed som annullationen har medført.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14/02/2019

Send til en kollega

0.078