23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 059-135920
Offentliggjort
25.03.2019
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Herning Kommune

Opdateringer

Annullering
(22.05.2019)

Levering af brint til brintbusser


Herning Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Herning Kommune
29 18 99 19
Torvet 5
Herning
7400
Danmark
Kontaktperson: Rasmus Raun
E-mail: rasmus.raun@herning.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4de013fc-5805-4fd1-8f26-f4b7cacca236/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4de013fc-5805-4fd1-8f26-f4b7cacca236/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4de013fc-5805-4fd1-8f26-f4b7cacca236/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4de013fc-5805-4fd1-8f26-f4b7cacca236/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Levering af brint til brintbusser

II.1.2) Hoved-CPV-kode
24111600
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Kontrakten omfatter levering af brint til brug for brintbybusser i Herning Kommune, samt etablering og drift af et brinttankningsanlæg på busdepotet. Kontraktindgåelse er betinget af, at den samlede økonomi for dette udbud og for det parallelle udbud af bybusserne (EUT 2018/S 134-306712) kan rummes inden for den samlede bevillingsramme.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
63712600
50510000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Herning

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter en kontrakt på levering af 48 000 kg brint årligt til brug for brint bybusserne i Herning. Foruden leveringen af brinten, skal den kommende leverandør forestå etablering, samt service og drift af et tankningsanlæg til brug for bybusserne. Der er en økonomisk bevillingsramme til dette udbud på maksimalt 2 500 000 DKK årligt i kontraktperioden. Kontraktindgåelsen er betinget af, at den samlede økonomi for dette udbud og for det parallelle udbud af bybusserne (EUT 2018/S 134-306712) kan rummes inden for den samlede bevillingsramme.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Slut: 30/04/2030
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

- Positiv Egenkapital på mindst 6 000 000 DKK for hvert af de seneste 3 regnskabsår,

- Soliditetsgrad på mindst 35% for det seneste regnskabsår,

- Enten: Reference på mindst 1 sammenlignelig leverance, dvs. opstilling og servicering af brinttankningsanlæg, samt levering af brint udført inden for de sidste 3 år. En sammenlignelig leverance vil således være en leverance, hvor tilbudsgiver har opstillet et brinttankningsanlæg, udført den efterfølgende servicering af anlægget, samt leveret, enten i form af off-site eller on-site produceret, brint til anlægget. Referencen skal indeholde information om kontraktværdi, mængde af leveret brint, hvor anlægget er opført, driftsperiode, samt oplysninger på en kontaktperson hos køberen,

- Eller: Referencer på mindst 2 leverancer, hvor tilbudsgiver enten har leveret brint til, eller opstillet brintproduktionsanlæg som en del af, et tankningsanlæg til bus, lastbil eller personbil, eller leveret og opstillet dispenseranlæg som en del af et tankningsanlæg til bus, lastbil eller personbil udført inden for de sidste 3 år. Referencen skal indeholde information om kontraktværdi, mængde af leveret brint, hvor anlægget er opført, driftsperiode, samt oplysninger på en kontaktperson hos køberen.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: ja
Projektets identifikation:

Fuel Cells and Hydrogen 2 Joint Undertaking under grant agreement No 735582 (JIVE-1).

II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

- Positiv Egenkapital på mindst 6 000 000 DKK for hvert af de seneste 3 regnskabsår,

- Soliditetsgrad på mindst 35% for det seneste regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

- Enten: Reference på mindst 1 sammenlignelig leverance, dvs. opstilling og servicering af brinttankningsanlæg, samt levering af brint udført inden for de sidste 3 år. En sammenlignelig leverance vil således være en leverance, hvor tilbudsgiver har opstillet et brinttankningsanlæg, udført den efterfølgende servicering af anlægget, samt leveret, enten i form af off-site eller on-site produceret, brint til anlægget. Referencen skal indeholde information om kontraktværdi, mængde af leveret brint, hvor anlægget er opført, driftsperiode, samt oplysninger på en kontaktperson hos køberen,

- Eller: Referencer på mindst 2 leverancer, hvor tilbudsgiver enten har leveret brint til, eller opstillet brintproduktionsanlæg som en del af, et tankningsanlæg til bus, lastbil eller personbil, eller leveret og opstillet dispenseranlæg som en del af et tankningsanlæg til bus, lastbil eller personbil udført inden for de sidste 3 år. Referencen skal indeholde information om kontraktværdi, mængde af leveret brint, hvor anlægget er opført, driftsperiode, samt oplysninger på en kontaktperson hos køberen.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
Hasteprocedure
Begrundelse:

Af hensyn til frigivelsen af de til projektet tilknyttede EU-midler, er det af afgørende betydning, at projektet kan komme i drift til det planlagte tidspunkt i 2020. Da dette udbud har sammenhæng med udbuddet af brintbusser til Herning (EUT 2018/S 134-306712), er det nødvendigt med en afklaring på begge udbud senest ultimo maj. En forsinkelse på levering af brintbusser som følge af manglende afklaring på projektets samlede økonomi inden, vil medføre en væsentlig risiko for projektets gennemførelse.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 05/04/2019
Tidspunkt: 08:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/03/2019

Send til en kollega

0.062