Fakta om udbudet
Udbyder
Banedanmark
LiDAR scanning af Banedanmarks jernbaneinfrastruktur
Banedanmark
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
18632276
Amerika Plads 15
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Abbas Saeed
E-mail: absa@bane.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.bane.dk
Del II: Genstand
LiDAR scanning af Banedanmarks jernbaneinfrastruktur
Udbuddet vedrører årlig togbåren LiDAR-scanning af Banedanmarks infrastruktur på ca. 3 125 km jernbanespor m.v og databehandling af den scannede data. Kontrakten har en varighed på 4 år med option på forlængelse på endnu en periode på 4 år. Der henvises til ydeligere beskrivelse i II.2.4.
Nærværende udbud omhandler LiDAR scanning og databehandling af den scannede data.
Databehandlingen indebærer først og fremmest levering af klassificeret punktsky samt kortlægning og måling af fritrumsprofiler.
Derudover er der i kontrakten option på behandlingen af afledte dataprodukter herunder: Ballastvolumenberegninger, vegetationsprofil til planlægning af tilbageskæring af bevoksning, placering af køreledningsanlæg og forskelligt asset management, samt konsulentydelser til videre udvikling af muligheder for benyttelse af data.
Arbejdets praktiske udførelse indebærer en årlig målekampagne hvert år i kontraktens løbetid.
For en nærmere beskrivelse af arbejdets tekniske omfang henvises til udbudsmaterialets bilag 2 samt underbilagene hertil.
Aftalen er landsdækkende og omfatter hele Banedanmarks jernbanenet.
Option på forlængelse på fire år.
Option på levering af følgende dataprodukter:
- Option 1: Bilag 2.1 – Teknisk Kravsspecifikation punkt 9 Ballast profile and volume difference,
- Option 2: Bilag 2.1 – Teknisk Kravsspecifikation punkt 10 Vegetation control,
- Option 3: Bilag 2.1 – Teknisk Kravsspecifikation punkt 11 Overhead Contact System (OCS),
- Option 4: Bilag 2.1 – Teknisk Kravsspecifikation punkt 12 Break- and edge points in the cross section of the track,
- Option 5: Bilag 2.1 – Teknisk Kravsspecifikation punkt 13 Track objects for Signaling Program.
For så vidt angår værdien oplyst i punkt II.1.7) og V.2.4) er værdien baseret på det i udbuddet oplyste skøn af forventede mængder. Den endelige værdi af kontrakten vil afhænge af det realiserede forbrug af de enkelte ydelser.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
LiDAR scanning af Banedanmarks jernbaneinfrastruktur
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderda-ge, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Ti-dende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgø-relsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgi-vere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk ind-købssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordre-giveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette or-dregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk