Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4c0a7857-113e-4d5d-ba77-02bb3b9c01da/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4c0a7857-113e-4d5d-ba77-02bb3b9c01da/homepage
Udbyder
Aalborg Energi Holding A/S o.a.
Vindere
Leverandør nr. 2 i prioriteret rækkefølge
(29.01.2020)
Maskinfabrikken Fuglsangs Eftf. A/S
Nørremarksvej 32
9270 Klarup
Leverandør nr. 2 i prioriteret rækkefølge
(29.01.2020)
Skandinavisk Industrimontage A/S
Ølgodvej 11
9200 Aalborg øst
Leverandør nr. 2 i prioriteret rækkefølge
(29.01.2020)
VMS Group A/S
Havnepladsen 12
9900 Frederikshavn
Leverandør nr. 1 i prioriteret rækkefølge
(29.01.2020)
VMS Group A/S
Havnepladsen 12
9900 Frederikshavn
Leverandør nr. 2 i prioriteret rækkefølge
(29.01.2020)
Kemp & Lauritzen A/S
Roskildevej 12
2620 Albertslund
Leverandør nr. 1 i prioriteret rækkefølge
(29.01.2020)
Skandinavisk Industrimontage A/S
Ølgodvej 11
9220 Aalborg øst
Smede- og industriteknikerydelser
Aalborg Energi Holding A/S o.a.
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
37189170
Stigsborg Brygge 5
Nørresundby
9400
Danmark
Kontaktperson: Maria Møllebjerg Matzen
Telefon: +45 30777972
E-mail: maria.matzen@twobirds.com
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
37189294
Nefovej 50
Vodskov
9310
Danmark
Kontaktperson: Maria Matzen
Telefon: +45 30777972
E-mail: Maria.matzen@twobirds.com
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
24453638
Nefovej 50
Vodskov
9310
Danmark
Kontaktperson: Maria Matzen
Telefon: +45 30777972
E-mail: Maria.matzen@twobirds.com
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
37271616
Nefovej 50
Vodskov
9310
Danmark
Kontaktperson: Maria Matzen
Telefon: +45 30777972
E-mail: Maria.matzen@twobirds.com
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
38255479
Nefovej 50
Vodskov
9310
Danmark
Kontaktperson: Maria Matzen
Telefon: +45 30777972
E-mail: Maria.matzen@twobirds.com
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
37271632
Nefovej 50
Vodskov
9310
Danmark
Kontaktperson: Maria Matzen
Telefon: +45 30777972
E-mail: Maria.matzen@twobirds.com
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
37862940
Nefovej 50
Vodskov
9310
Danmark
Kontaktperson: Maria Matzen
Telefon: +45 30777972
E-mail: Maria.matzen@twobirds.com
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
33164610
Stigsborg Brygge 5
Nørresundby
9400
Danmark
Kontaktperson: Maria Matzen
Telefon: +45 30777972
E-mail: Maria.matzen@twobirds.com
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
Del II: Genstand
Udbud af smede- og industriteknikerydelser
Udbuddet omfatter et Rammeaftalekompleks, der består af 6 Delaftaler på smede- og industriteknikerydelser, hvor der løbende kan rekvireres opgaver.
Rammeaftalekomplekset består af en række Delaftaler, der er defineret ud fra Ordregivers behov for og krav til ydelser inden for smede- og industriteknikerydelser. Hver enkelt Delaftale har således en tilknyttet Kravspecifikation, som indeholder de krav, som Leverandøren skal overholde.
— Delaftale 1: Certifikat svejsning (kedlen),
— Delaftale 2: Ydelser på kulmøller, kulfødere, kulrør og renovering af sliddele,
— Delaftale 3: Fremstilling af reservedele,
— Delaftale 4: Diverse smedeydelser, herunder montagearbejde, ordinære smedearbejder samt Rigger-arbejde,
— Delaftale 5: Diverse industriteknikerydelser for industriteknikere eller tilsvarende uddannelse,
— Delaftale 6: Diverse rør- og smedearbejder, fortrinsvis i bygninger.
Ordregiver holder informationsmøde og undervisning i udfyldelse af ESPD. Se afsnit VI.3) for dato og tilmelding.
Certifikatsvejsning
Aalborg Kommune, Danmark
Ordregiver har behov for certifikat svejsearbejde på kedlen i henhold til DKF2002 eller den til enhver tid gældende opdaterede version. Arbejdsområdet defineres blandt andet som: Tilgang economiser, kedlens panelvægge, alle rør inden for disse, kedelsamlere, interne kedel forbindelsesrør, frem til afgang på afgangssamlere. Der vil være behov for certikatsvejsere med certifikat til svejsning af højtlegerede stål med baggas.
Ordregiver har til hensigt at indgå rammeaftaler med én leverendør.
Ordregiver har option på forlængelse af Delaftalens løbetid i op til 6 gange 12 måneder. Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at udnytte optionen. Optionen er knyttet til den enkelte Delaftale, således at Delaftalerne uafhængigt af hinanden kan forlænges i op til 6 gange 12 måneder.
Såfremt flere end 3 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed, udvælger ordregiver de 3 ansøgere, som er bedst egnede til at løse opgaver af den pågældende art afhængigt af den konkrete Delaftale. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af de mest relevante referencer set i forhold til den udbudte Delaftale, jf.pkt.II.1.4) og II.2.4).
For Delaftale 1:
Vurderingen af en virksomheds egnethed til at udføre ydelserne sker på baggrund af ansøgers besvarelse af ESPD del IV.C. Ordregiver vil lægge vægt på nedenstående i prioriteret rækkefølge.
Der lægges stor vægt på, at:
— Ansøgers referencer viser en særlig høj grad af erfaring inden for kraftværksrelateret arbejde, som er sammenlignelig med ydelserne for Delaftale 1 og relaterer sig til flest muligt af arbejderne, jf. punkt II.1.4 og II. 2.4.:
- - Tilgang economiser, kedlens panelvægge, alle rør inden for disse, kedelsamlere, interne kedel forbindelsesrør, frem til afgang på afgangssamlere.
— Erfaring inden for off shore eller anden tung industri vil også vægte positivt i den udstrækning, at den er sammenlignelig med de udbudte ydelser, jf. punkt II.1.4 og II.2.4,
— Det vægter særligt positivt, at ansøger viser erfaring med arbejde på kraftværk i drift, særligt i relation til at kunne beskrive en forståelse for person- og anlægssikkerhed samt planlægning for at mindske udetid.
Når Ordregiver skal finde de 3 bedst egnede ansøgere, vil Ordregiver tage udgangspunkt i en vurdering af ansøgernes 2 mest relevante referencer og se på disses samlede sammenlignelighed med den udbudte opgave, men vil i tilfælde af sammenlignelig egnethed mellem 2 eller flere ansøgere også se på antallet og kvaliteten af de øvrige medsendte referencer.
Der kan, jf. pkt. III.1.3, dog maksimalt afgives 7 referencer.
Der er mulighed for forlængelse, jf. punkt II.2.7.
Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele den enkelte Delaftale på baggrund af det foreløbige indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger. På samme måde forbeholder Ordregiver for den enkelte Delaftale sig retten til at afholde en yderligere forhandlingsrunde end den ene forventede runde, hvis dette viser sig nødvendigt eller formålstjenligt.
Ydelser på kulmøller, kulfødere, kulrør og renovering af sliddele
Aalborg Kommune, Danmark
Ordregiver har behov for smedeydelser i forbindelse med renovering, eftersyn og vedligehold af blandt andet:
— Kulføder og kulrør skal tilføres kulmølle området,
— Bistå intern/ekstern supervisor på renoveringer og havarier,
— Svejsning af Hardfaceplader,
— Læsning af tekniske tegninger,
— Lejemontage,
— Kulfugebrænding,
— Justering af store anlægskomponenter ud fra tekniske tegninger,
— Opretning af koblinger på pladebånd/tømmebånd/fordeler hjul,
— Justering af pladebånd/tømmebånd i kulføder,
— Opsvejsning af slidflader i Harddox/Hardface/Rustfristål,
— Skal kunne arbejde ud fra tekniske tjeklister,
— Skal have kendskab til hydrauliske anlæg,
— Skal have anlægsteknisk forståelse af kulmøller og kulføder,
— Centrering af møllegear.
Ordregiver har til hensigt at indgå rammeaftale med én leverandør.
Ordregiver har option på forlængelse af Delaftalens løbetid i op til 6 gange 12 måneder. Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at udnytte optionen.Optionen er knyttet til den enkelte Delaftale, således at Delaftalerne uafhængigt af hinanden kan forlænges i op til 6 gange 12 måneder.
Såfremt flere end 3 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed, udvælger ordregiver de 3 ansøgere, som er bedst egnede til at løse opgaver af den pågældende art afhængigt af den konkrete Delaftale. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af de mest relevante referencer set i forhold til den udbudte Delaftale, jf.pkt. II.1.4) og II.2.4).
For Delaftale 2:
Vurderingen af en virksomheds egnethed til at udføre ydelserne sker på baggrund af ansøgers besvarelse af ESPD del IV.C. Ordregiver vil lægge vægt på nedenstående i prioriteret rækkefølge.
Der lægges stor vægt på, at
— Ansøgers referencer viser en særlig høj grad af erfaring inden for kraftværksrelateret arbejde, som er sammenlignelig med ydelserne for Delaftale 2 og relaterer sig til flest muligt af smedeydelserne i forbindelse med renovering, eftersyn og vedligehold af blandt andet, jf. punkt II.1.4 og II. 2.4:
* Kulføder og kulrør skal tilføres kulmølle området,
* Bistå intern/ekstern supervisor på renoveringer og havarier,
* Svejsning af Hardfaceplader,
* Læsning af tekniske tegninger,
* Lejemontage,
* Kulfugebrænding,
* Justering af store anlægskomponenter ud fra tekniske tegninger,
* Opretning af koblinger på pladebånd/tømmebånd/fordeler hjul,
* Justering af pladebånd/tømmebånd i kulføder,
* Opsvejsning af slidflader i Harddox/Hardface/Rustfristål,
* Skal kunne arbejde ud fra tekniske tjeklister,
* Skal have kendskab til hydrauliske anlæg,
* Skal have anlægsteknisk forståelse af kulmøller og kulføder,
* Centrering af møllegear.
— Erfaring inden for off shore eller anden tung industri vil også vægte positivt i den udstrækning, at den er sammenlignelig med de udbudte ydelser, jf. punkt II.1.4 og II.2.4
— Det vægter særligt positivt, at ansøger viser erfaring med arbejde på kraftværk i drift, særligt i relation til at kunne beskrive en forståelse for person- og anlægssikkerhed samt planlægning for at mindske udetid.
Når Ordregiver skal finde de 3 bedst egnede ansøgere, vil Ordregiver tage udgangspunkt i en vurdering af ansøgernes 2 mest relevante referencer og se på disses samlede sammenlignelighed med den udbudte opgave, men vil i tilfælde af sammenlignelig egnethed mellem 2 eller flere ansøgere også se på antallet og kvaliteten af de øvrige medsendte referencer.
Der kan, jf. pkt. III.1.3, dog maksimalt afgives 7 referencer.
Der er mulighed for forlængelse, jf. punkt II.2.7.
Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele den enkelte Delaftale på baggrund af det foreløbige indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger. På samme måde forbeholder Ordregiver for den enkelte Delaftale sig retten til at afholde en yderligere forhandlingsrunde end den ene forventede runde, hvis dette viser sig nødvendigt eller formålstjenligt.
Fremstilling af reservedele
Aalborg Kommune, Danmark
Ordregiver har behov for værkstedsleverancer i forbindelse med blandt andet:
— Opmåling og udarbejdelse af tekniske tegninger,
— CNC drejning,
— Manual drejning,
— CNC bearbejdningscenter,
— Manual fræsning,
— Notstikning,
— Manuel boring,
— Valse og bukning af plader og profiler,
— Plasma og flammeskæring,
— Vandskæring,
— Laserskæring,
— Svejsning.
Ordregiver har til hensigt at indgå rammeaftale med 2 leverandører.
Ordregiver har option på forlængelse af Delaftalens løbetid i op til 6 gange 12 måneder. Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at udnytte optionen. Optionen er knyttet til den enkelte Delaftale, således at Delaftalerne uafhængigt af hinanden kan forlænges i op til 6 gange 12 måneder.
Såfremt flere end 4 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed, udvælger ordregiver de 4 ansøgere, som er bedst egnede til at løse opgaver af den pågældende art afhængigt af den konkrete Delaftale. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af de mest relevante referencer, set i forhold til den udbudte Delaftale, jf.pkt. II.1.4) og II.2.4).
For Delaftale 3:
Vurderingen af en virksomheds egnethed til at udføre ydelserne sker på baggrund af ansøgers besvarelse af ESPD del IV.C. Ordregiver vil lægge vægt på, at ansøger demonsterer en særlig høj grad af erfaring med samtlige specielle materialer i forbindelse med de efterspurgte værkstedsleverancer, jf. pkt. II.1.4) og II.2.4).:
— X10CrMo (P91),
— X20CrMoV,
— 13CrMo10,
— 34DrNiMo6,
— Hardox,
— Rustfri Stål SMO,
— Støbejern.
Såfremt ansøger ikke har referencer inden for samtligt materialetyper, vil ordregiver lægge vægt på, at ansøger demonsterer den bredst mulige erfaring ved at dokumentere referencer med flest mulige.
Når Ordregiver skal finde de 4 bedst egnede ansøgere, vil Ordregiver tage udgangspunkt i en vurdering af ansøgernes 2 mest relevante referencer og se på disses samlede sammenlignelighed med den udbudte opgave, men vil i tilfælde af sammenlignelig egnethed mellem 2 eller flere ansøgere også se på antallet og kvaliteten af de øvrige medsendte referencer.
Der kan, jf. pkt. III.1.3, dog maksimalt afgives 7 referencer.
Der er mulighed for forlængelse, jf. punkt II.2.7.
Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele den enkelte Delaftale på baggrund af det foreløbige indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger. På samme måde forbeholder Ordregiver for den enkelte Delaftale sig retten til at afholde en yderligere forhandlingsrunde end den ene forventede runde, hvis dette viser sig nødvendigt eller formålstjenligt.
Diverse smedeydelser, herunder montagearbejde, ordinære smedearbejder samt Rigger-arbejder
Aalborg Kommune, Danmark
Ordregiver har behov for ydelser i forbindelse med blandt andet:
— Afstivning af kanaler,
— Pladearbejde montage/ demontage,
— Ikke-certifikat krævende svejsning,
— Svejsning af hårdmetaller (Hardox, osv.),
— Gallerier, gelænder og bukke med tilhørende teknisk beregning,
— Plade arbejde ved tragte,
— Kulbrænder renoveringer,
— Bistå intern/ekstern supervisor på renoveringer og havarier,
— Div. arbejde på eget værksted, hvor Leverandøren skal kunne klippe, Valse og bukke metaller,
— Udføre renoveringsopgaver på eget værksted.
Svejsetyper: ilt og gas, CO2, Tig Mig og MAG, Alu, fugebrænding osv.
Ordregiver har til hensigt at indgå rammeaftale med 2 leverandører.
Ordregiver har option på forlængelse af Delaftalens løbetid i op til 6 gange 12 måneder. Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at udnytte optionen. Optionen er knyttet til den enkelte Delaftale, således at Delaftalerne uafhængigt af hinanden kan forlænges i op til 6 gange 12 måneder.
Såfremt flere end 4 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed, udvælger ordregiver de 4 ansøgere, som er bedst egnede til at løse opgaver af den pågældende art afhængigt af den konkrete Delaftale. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af de mest relevante referencer set i forhold til den udbudte Delaftale, jf.pkt. II.1.4) og II.2.4).
For Delaftale 4:
Vurderingen af en virksomheds egnethed til at udføre ydelserne sker på baggrund af ansøgers besvarelse af ESPD del IV.C. Ordregiver vil lægge vægt på nedenstående i prioriteret rækkefølge.
Der lægges stor vægt på, at
— Ansøgers referencer viser en særlig høj grad af erfaring inden for kraftværksrelateret arbejde, som er sammenlignelig med ydelserne for Delaftale 4 og relaterer sig til flest muligt af arbejderne, jf. punkt II.1.4 og II. 2.4:
* Afstivning af kanaler,
* Pladearbejde montage/ demontage,
* Ikke-certifikat krævende svejsning,
* Svejsning af hårdmetaller (Hardox, osv.),
* Gallerier, gelænder og bukke med tilhørende teknisk beregning,
* Plade arbejde ved tragte,
* Kulbrænder renoveringer,
* Bistå intern/ekstern supervisor på renoveringer og havarier,
* Div. arbejde på eget værksted, hvor Leverandøren skal kunne klippe, Valse og bukke metaller,
* Udføre renoveringsopgaver på eget værksted.
— Erfaring inden for off shore eller anden tung industri vil også vægte positivt i den udstrækning, at den er sammenlignelig med de udbudte ydelser, jf. punkt II.1.4 og II.2.4,
— Det vægter særligt positivt, at ansøger viser erfaring med arbejde på kraftværk i drift, særligt i relation til at kunne beskrive en forståelse for person- og anlægssikkerhed samt planlægning for at mindske udetid.
Når Ordregiver skal finde de 4 bedst egnede ansøgere, vil Ordregiver tage udgangspunkt i en vurdering af ansøgernes 2 mest relevante referencer og se på disses samlede sammenlignelighed med den udbudte opgave, men vil i tilfælde af sammenlignelig egnethed mellem 2 eller flere ansøgere også se på antallet og kvaliteten af de øvrige medsendte referencer.
Der kan, jf. pkt. III.1.3, dog maksimalt afgives 7 referencer.
Der er mulighed for forlængelse, jf. punkt II.2.7.
Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele den enkelte Delaftale på baggrund af det foreløbige indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger. På samme måde forbeholder Ordregiver for den enkelte Delaftale sig retten til at afholde en yderligere forhandlingsrunde end den ene forventede runde, hvis dette viser sig nødvendigt eller formålstjenligt.
Diverse industriteknikerydelser for industriteknikere eller tilsvarende uddannelse
Aalborg Kommune, Danmark
Ordregiver har behov for industriteknikerydelser eller lignende i forbindelse med blandt andet:
— Sodblæserrenovering,
— Bistå intern/ekstern supervisor på renoveringer og havarier,
— Renovering af ventiler dog ikke højtryksventiler og sikkerhedsventiler,
— Renovering af spjæld, Renovering af pumper dog ikke højtrykspumpe,
— Ad hoc spåntagende opgaver (manuel drejebænk og fræser) på eget eller ordregivers værksted (på Nordjyllandsværket) efter ordregivers valg, i forbindelse med pågående renoveringer,
— Udføre renoveringsopgaver på eget værksted.
Ordregiver har til hensigt at indgå rammeaftale med 2 leverandører
Ordregiver har option på forlængelse af Delaftalens løbetid i op til 6 gange 12 måneder. Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at udnytte optionen. Optionen er knyttet til den enkelte Delaftale, således at Delaftalerne uafhængigt af hinanden kan forlænges i op til 6 gange 12 måneder.
Såfremt flere end 4 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed, udvælger ordregiver de 4 ansøgere, som er bedst egnede til at løse opgaver af den pågældende art afhængigt af den konkrete Delaftale. Udvælgelsen
Vil ske på baggrund af en vurdering af de mest relevante referencer set i forhold til den udbudte Delaftale, jf.pkt. II.1.4) og II.2.4).
For Delaftale 5:
Vurderingen af en virksomheds egnethed til at udføre ydelserne sker på baggrund af ansøgers besvarelse af ESPD del IV.C. Ordregiver vil lægge vægt på nedenstående i prioriteret rækkefølge.
Der lægges stor vægt på, at
— Ansøgers referencer viser en særlig høj grad af erfaring inden for kraftværksrelateret arbejde, som er sammenlignelig med ydelserne for Delaftale 5 og relaterer sig til flest muligt af arbejderne, jf. punkt II.1.4 og II. 2.4:
* Sodblæserrenovering,
* Bistå intern/ekstern supervisor på renoveringer og havarier,
* Renovering af ventiler dog ikke højtryksventiler og sikkerhedsventiler,
* Renovering af spjæld, Renovering af pumper dog ikke højtrykspumpe,
* Ad hoc spåntagende opgaver (manuel drejebænk og fræser) på eget eller ordregivers værksted (på Nordjyllandsværket) efter ordregivers valg, i forbindelse med pågående renoveringer,
* Udføre renoveringsopgaver på eget værksted.
— Erfaring inden for off shore eller anden tung industri vil også vægte positivt i den udstrækning, at den er sammenlignelig med de udbudte ydelser, jf. punkt II.1.4 og II.2.4,
— Det vægter særligt positivt, at ansøger viser erfaring med arbejde på kraftværk i drift, særligt i relation til at kunne beskrive en forståelse for person- og anlægssikkerhed.
Når Ordregiver skal finde de 4 bedst egnede ansøgere, vil Ordregiver tage udgangspunkt i en vurdering af ansøgernes 2 mest relevante referencer og se på disses samlede sammenlignelighed med den udbudte opgave, men vil i tilfælde af sammenlignelig egnethed mellem 2 eller flere ansøgere også se på antallet og kvaliteten af de øvrige medsendte referencer.
Der kan, jf. pkt. III.1.3, dog maksimalt afgives 7 referencer.
Der er mulighed for forlængelse, jf. punkt II.2.7.
Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele den enkelte Delaftale på baggrund af det foreløbige indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger. På samme måde forbeholder Ordregiver for den enkelte Delaftale sig retten til at afholde en yderligere forhandlingsrunde end den ene forventede runde, hvis dette viser sig nødvendigt eller formålstjenligt.
Diverse rør- og smedearbejder, fortrinsvis i bygninger
Aalborg Kommune, Danmark
Ordregiver har behov for ydelser i forbindelse med
— Rør- og pladearbejde montage/ demontage,
— Rørkomponenter montage/ demontage,
— Certifikatkrævende svejsning
— Ikke-certifikat krævende svejsning,
— Gallerier, gelænder og bukke med tilhørende teknisk beregning,
— Pladearbejde ved diverse komponenter,
— Div. arbejde på eget værksted, hvor Leverandøren skal kunne svejse, klippe, valse og bukke metaller
— Udføre renoveringsopgaver på eget værksted,
— Udføre opgaver på anlæg i drift.
Svejsetyper: Ilt og gas, CO2, TIG, MIG og MAG, aluminium og rustfri, fugebrænding osv.
Ordregiver har til hensigt at indgå rammeaftale med to leverandører.
Ordregiver har option på forlængelse af Delaftalens løbetid i op til 6 gange 12 måneder. Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at udnytte optionen. Optionen er knyttet til den enkelte Delaftale, således at Delaftalerne uafhængigt af hinanden kan forlænges i op til 6 gange 12 måneder.
Såfremt flere end 4 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed, udvælger ordregiver de 4 ansøgere, som er bedst egnede til at løse opgaver af den pågældende art afhængigt af den konkrete Delaftale. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af de mest relevante referencer set i forhold til den udbudte Delaftale, jf.pkt.II.1.4) og II.2.4).
For Delaftale 6:
Vurderingen af en virksomheds egnethed til at udføre ydelserne sker på baggrund af ansøgers besvarelse af ESPD del IV.C. Ordregiver vil lægge vægt på nedenstående i prioriteret rækkefølge.
Der lægges stor vægt på, at
— Ansøgers referencer viser en høj grad af erfaring inden for større rør- og smedearbejde, som er sammenlignelig med ydelserne for Delaftale 6, jf. punkt II.1.4 og II. 2.4:
* Rør- og pladearbejde montage/ demontage,
* Rørkomponenter montage/ demontage,
* Certifikatkrævende svejsning
* Ikke-certifikat krævende svejsning,
* Gallerier, gelænder og bukke med tilhørende teknisk beregning,
* Pladearbejde ved diverse komponenter,
* Div. arbejde på eget værksted, hvor Leverandøren skal kunne svejse, klippe, valse og bukke metaller
* Udføre renoveringsopgaver på eget værksted.
* Udføre opgaver på anlæg i drift.
— Erfaring inden for større fjernvarme og gasinstallationer, fortrinsvis i bygninger, vil også vægte positivt i den udstrækning, at den er sammenlignelig med de udbudte ydelser, jf. punkt II.1.4 og II.2.4,
— Det vægter særligt positivt, at ansøger viser erfaring med arbejde på anlæg i drift, særligt i relation til at kunne beskrive en forståelse for planlægning for at mindske udetid.
Når Ordregiver skal finde de 4 bedst egnede ansøgere, vil Ordregiver tage udgangspunkt i en vurdering af ansøgernes 2 mest relevante referencer og se på disses samlede sammenlignelighed med den udbudte opgave, men vil i tilfælde af sammenlignelig egnethed mellem 2 eller flere ansøgere også se på antallet og kvaliteten af de øvrige medsendte referencer.
Der kan, jf. pkt. III.1.3, dog maksimalt afgives 7 referencer.
Der er mulighed for forlængelse, jf. punkt II.2.7.
Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele den enkelte Delaftale på baggrund af det foreløbige indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger. På samme måde forbeholder Ordregiver for den enkelte Delaftale sig retten til at afholde en yderligere forhandlingsrunde end den ene forventede runde, hvis dette viser sig nødvendigt eller formålstjenligt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal vedlægge et udfyldt ESPD afsnit IV.B, der er udfyldt som beskrevet nedenfor.
Ansøgerne skal i ESPD'et afsnit IV.B oplyse følgende økonomiske nøgletal for de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår, jf. udbudslovens § 142, jf. FvD artikel 80:
— Egenkapital i hvert af de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår,
— Solidaritetsgrad i hvert af de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår.
Det er et mindstekrav for alle rammeaftaler (1 - 6) at ansøger har:
— en positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår,
— en positiv solidaritetsgrad på 20% i hvert af de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår.
— Ansøger skal vedlægge et udfyldt ESPD afsnit IV.C, der er udfyldt som beskrevet nedenfor,
— Ansøgerne skal i ESPD'et afsnit IV.C oplyse følgende vedrørende teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143, jf. FvD artikel 80,
— Ansøgers betydeligste leverancer af lignende ydelser, jf. beskrivelsen i punkt II.1.4 og II.2.4,
— Ansøger skal udfylde ESPD'et med angivelse af årstal eller periode for udførelse af leverancen, beskrivelse af leverancen, modtager og kontraktværdien. Desuden skal ansøger redegøre for, hvorfor den enkelte reference er sammenlignelig,
— Ansøger kan maksimalt angive 7 referencer for hver delaftale.
Referencer ud over de første 7 oplistede referencer vil ikke blive taget i betragtning.
I tilfælde af at ansøger anmoder om prækvalifikation på flere delaftaler, så vil hver ansøgning blive læst isoleret, hvorfor ansøger gerne må gerne bruge de samme referencer på flere delaftaler.
Det er et mindstekrav, at ansøger kan påvise mindst 1 relevant sammenlignelig reference inden for de seneste 3
År på en af ydelserne oplistet i punkt II.2.4) med henvisning til den konkrete Delaftale.
Fremgår af udbudsbetingelserne.
I forbindelse med indgåelse af Rammeaftalerne vil den vindende tilbudsgiver skulle fremvise/dokumentere
Følgende:
En gældende og gyldig ansvars og produktansvarsforsikring med en samlet dækningssum på minimum:
— Personskade: DKK 10 000 000,
— Tingskade og/eller tab: DKK 10 000 000,
— Produktansvarsforsikring: DKK 10 000 000.
Se endvidere øvrige vilkår i det offentliggjorte udbudsmateriale.
Det er et aftalemæssigt krav, at tilbudsgiver accepterer overholdelse af ordregivers HSE-betingelser, der er vedlagt udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet er tilgængeligt på den i pkt. I.3) anførte hjemmeside. Afgivelse af ansøgning og efterfølgende tilbud kan kun ske elektronisk via hjemmesiden, der er anført i pkt. I.3).
Interesserede virksomheder kan via udbudshjemmesiden få tildelt brugernavn og adgangskode. Det er nødvendigt at have installeret Adobe Reader (version 11.0.7 eller nyere version) eller Adobe Acrobat (version 6.0 eller nyere version) samt et program, der kan læse docx-filer, for at kunne tilgå systemet og læse udbudsmaterialet.
Alle ansøgere opfordres til at læse hele materialet før ansøgning i form af ESPD laves. Se Ordregivers vejledning samt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning om udfyldelse af ESPD. Såfremt ansøgningen indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende.
Al kommunikation, herunder spørgsmål skal ske via Ethics. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret.
Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt ansøger måtte få tekniske problemer ved anvendelsen af udbudshjemmesiden, kan ansøger fra kl. 08:30 til kl. 16:30 på arbejdsdage rette telefonisk henvendelse til Ethics Support: på telefonnummeret +45 7022 7007. Såfremt et teknisk problem antages at ville berøre flere ansøgere, vil der blive offentliggjort information herom på udbudshjemmesiden.
Ansøger skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de nævnte forhold. Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 10 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 og 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 10, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. De efterspurgte oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt ansøger er egnet til at løfte den udbudte opgave, og hvilke ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud. Hvis ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD. Alle de krævede oplysninger under Del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ikke konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen.
Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD Del II.A). Hvis ansøger baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og faglige kapacitet, skal disse tillige vedlægge en særskilt ESPD med udfyldt Del II, afsnit A og B samt del III, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESDP Del II, afsnit C). Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes.
Ansøger kan alene indgive én ansøgning om prækvalifikation pr. delaftale. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, skal ansøgerne sikre, at samme juridisk enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgivers tilbud. I henhold til punkt IV.2.4) skal ansøgning og tilbud, inklusive bilag, afleveres på dansk. Dokumentation, som ikke forefindes på dansk kan afleveres på engelsk.
Ordregiver holder informationsmøde og undervisning i udfyldelse af ESPD d. 6. juni 2019 kl. 10-12. Tilmelding sker til Aase.bach@aalborgforsyning.dk med angivelse de deltagendes navne, telefonnumre og virksomhed.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 593 af 2.6.2016) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud. En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Klager over rammeaftaler skal være modtaget i klagenævnet inden 6 måneder efter, at ordregiver har udsendt underretningsskrivelse om, at ordregiver har indgået rammeaftalen. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor underretningen er blevet offentliggjort.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk