23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 111-271659
Offentliggjort
12.06.2019
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Rigspolitiet

Rammeaftale om levering af antiriot hjelme, gasmasker, partikelmasker, filtratorer, MC-hjelme samt tilbehør


Rigspolitiet

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Rigspolitiet
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Trine Kostechy
Telefon: +45 21710821
E-mail: TKO011@POLITI.DK
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.politi.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/324819

I.1) Navn og adresser
Forsvarsministeriet, Materiel- og Indkøbsstyrelsen
16 28 71 80
Lautrupbjerg 1-5
Ballerup
2750
Danmark
E-mail: fmi-id-sma07@mil.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.fmi.dk

I.1) Navn og adresser
Kriminalforsorgen v. Direktoratet for Kriminalforsorgen
53383211
Strandgade 100
København K
1401
Danmark
E-mail: carsten.bod@krfo.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.kriminalforsorgen.dk

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftale om levering af antiriot hjelme, gasmasker, partikelmasker, filtratorer, MC-hjelme samt tilbehør

Sagsnr.: Sagsnr.: 2019-000177
II.1.2) Hoved-CPV-kode
35814000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører en Rammeaftale om levering af antiriot hjelme, gasmasker, partikelmasker, filtratorer, MC-hjelme samt tilbehør.

Delaftale 1 omfatter flg. produkter:

1) Antiriot hjelm (Mobilt Indsats Koncept-hjelm);

2) Antiriot gasmaske;

3) Tilbehør (Reservedele, hjelmkrog mv.).

Delaftale 2 omfatter flg. produkter:

1) Arbejds-/flugtmaske;

2) Halvmaske;

3) Partikel-maske (engangsmaske med indbygget filter til beskyttelse mod pyroteknisk røg);

4) Filtratorer til Antiriot gasmaske og til arbejds-/flugtmaske, der har standard 40 mm gevind;

5) Filtratorer til halvmaske.

Delaftale 3 omfatter flg. produkter:

1) Motorcykel-hjelm;

2) Garniture (audio-udstyr bestående af højtalere, mikrofon, ledning og stik for tilslutning til motorcyklens radiokommunikation);

3) Reservedele til hjelm og garniture.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Det oprindelige udbud består af 3 delaftaler, men ordregiver er nødsaget til at annullere udbuddet fsva. delaftale 2.

Delaftale 2 omfatter flg. produkter:

- Arbejds-/flugtmaske,

- Halvmaske,

- Partikel-maske (engangsmaske med indbygget filter til beskyttelse mod pyroteknisk røg),

- Filtratorer til Antiriot gasmaske og til arbejds-/flugtmaske, der har standard 40 mm gevind,

- Filtratorer til halvmaske.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Rigspolitiet må desværre aflyse udbuddet for så vidt angår delaftale 2: Arbejds-/flugtmasker, halvmasker, partikel-masker samt filtratorer, da ordregiver har fundet fejl i udbudsmaterialet. På denne baggrund er ordregiver nødsaget til at foretage væsentlige ændringer i udbudsmaterialet.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 076-180361
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Rigspolitiet ser sig desværre nødsaget til at aflyse udbuddet for så vidt angår delaftale 2: Arbejds-/flugtmasker, halvmasker, partikel-masker samt filtratorer, da ordregiver har fundet fejl i udbudsmaterialet. På denne baggrund er ordregiver nødsaget til at foretage væsentlige ændringer i udbudsmaterialet, hvorfor udbuddet for delaftale 2: Arbejds-/flugtmasker, halvmasker, partikel-masker samt filtratorer må annulleres. Ordregiver forventer at offentliggøre udbuddet vedrørende delaftale 2: Arbejds-/flugtmasker, halvmasker, partikel-masker samt filtratorer hurtigst muligt med de nødvendige ændringer. Udbuddet vedrørende delaftale 1: Antiriot hjelme, Antiriot gasmasker og tilbehør fortsætter uændret.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/06/2019

Send til en kollega

0.062