Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://tender.konnect.dk/invite/544
Udbyder
N1 A/S
Vindere
Valgt leverandør
(31.01.2020)
Hans Følsgaard A/S
Ellemosen 4
8680 Ry
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 26-09-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 27-09-2019
Time: 12:00
Indkøb af 4 stk. 24 kV primær fordelingsanlæg
N1 A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
29331878
Juelstrupparken 16
Støvring
9530
Danmark
Kontaktperson: Christina Vestergaard Larsen
Telefon: +45 30189694
E-mail: chrlar@norlys.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.n1.dk
Del II: Genstand
EU-udbud af 4 stk. 24 kV primær fordelingsanlæg
N1 har behov for anskaffelse af 4 stk. 24 kV primær fordelingsanlæg til henholdsvis Sdr. Tranders, Klarup og Nyt Aalborg Universitetshospital. Anlæggene og krav hertil er nærmere beskrevet i Bilag 1 Kravspecifikation.
DK05 - Nordjylland
N1 har behov for anskaffelse af 4 stk. 24 kV primær fordelingsanlæg til henholdsvis Sdr. Tranders, Klarup og Nyt Aalborg Universitetshospital.
Hvis flere end 4 virksomheder opfylder betingelserne for deltagelse, udvælges de ansøgere, der i lyset af den konkrete udbudte opgave, har de bedste og mest relevante referencer.
I forbindelse med udvælgelsen vil Ordregiver lægge størst vægt på erfaring med følgende referenceområde:
— Ansøgers betydeligste leverancer af 12-24 kV primær fordelingsanlæg, som er tilsvarende de udbudte til det skandinaviske marked og/eller markeder svarende til skandinavisk klima.
Ansøger kan maksimalt angive fem (5) referencer. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Dette er også gældende for et konsortium, et joint venture eller andre sammenslutninger af virksomheder, eller såfremt ansøger baserer sin tekniske og faglige kapacitet på en underleverandør.
Såfremt ansøger har vedlagt flere end det maksimale antal referencer, lægges der i vurderingen alene vægt på de fem (5) nyeste referencer i anmodningen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal oplyse følgende vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet: Egenkapital og Soliditetsgrad i hvert af de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår.
Det er et mindstekrav at: Ansøger har en positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår. Ansøger har en soliditetsgrad på 15% i hvert af de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår.
Ansøger skal oplyse følgende vedrørende teknisk og faglig kapacitet: Ansøger skal påvise referencer der dokumenterer Ansøgers betydeligste leverancer af 12-24 kV primære fordelingsanlæg, som er tilsvarende de udbudte, til det skandinaviske marked og/eller markeder svarende til skandinavisk klima. Ansøger skal oplyse følgende vedrørende teknisk og faglig kapacitet: Modtager af leverancen herunder gerne oplysninger om virksomhedstype. Beskrivelse af leverancen, omfang og antal stk. leveret, herunder gerne oplysninger om leverancen er udført i henhold til en rammeaftale eller en enkeltstående levering. Ligeledes ønskes oplysninger om økonomisk omfang. Angivelse af årstal eller periode for udførsel af leverancen. Ansøger kan maksimalt angive 5 referencer. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Dette er også gældende for et konsortium, et joint venture eller andre sammenslutninger af virksomheder, eller såfremt ansøger baserer sin tekniske og faglige kapacitet på en underleverandør. Såfremt ansøger har vedlagt flere end det maksimale antal referencer, lægges der i vurderingen alene vægt på de 5 nyeste referencer i anmodningen.
Det er et mindstekrav at: Ansøger kan påvise mindst 3 relevante referencer inden for de seneste 3 år, der dokumenterer Ansøgers betydeligste leverancer af 12-24 kV primære fordelingsanlæg, som er tilsvarende de udbudte, til det skandinaviske marked og/eller markeder svarende til skandinavisk klima.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøger skal i ESPD'et oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt ansøger er en mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed, samt hvorvidt ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre (ESPD del II.A). Endvidere skal ansøger oplyse om navn og adresse(r) på den eller de personer, der måtte være beføjet til at repræsentere ansøger i forbindelse med denne udbudsprocedure. Der skal oplyses navn, stilling, postadresse, telefon, e-mail samt om nødvendigt detaljerede oplysninger om repræsentation (ESPD del II.B). Ansøger skal oplyse de efterspurgte oplysninger i udbudsbekendtgørelsens del III. Ansøger skal bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135, stk. 1-3 og 136, jf. implementeringsbek. § 10 (ESPD del III, afsnit A, B og C). Ansøger skal derudover bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 5, jf. implementeringsbek. § 10 (ESPD del III, afsnit C). De efterspurgte oplysninger danner grundlag for Ordregivers vurdering af, hvorvidt ansøger er egnet til at løfte den udbudte opgave og hvilke ansøgere, der opfordres til at afgive Tilbud. Hvis ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD. Alle de krævede oplysninger under del III og IV skal afgives for hver deltager. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være den samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle deltagere, er anmodningen ikke nødvendigvis ukonditionsmæssig, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A). Hvis ansøger baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske kapacitet, skal disse tillige vedlægge en særskilt ESPD med udfyldt del II, afsnit A og B, del III, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESDP del II, afsnit C) og del IV. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes. Såfremt den økonomiske aktør har til hensigt at give en del af kontrakten i underleverance til tredjeparter, skal disse tillige vedlægge en særskilt ESPD med udfyldt del II, afsnit A og B, del III, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESDP del II, afsnit C) og del IV. Ansøger kan alene indgive én ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning men samtidig indgår som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige Tilbudsgiveres Tilbud. Baserer en Ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet og/eller tekniske og faglige kapacitet, skal Ansøgeren medsende en støtteerklæring eller anden dokumentation, der godtgør, at Ansøgeren faktisk råder over den nødvendige kapacitet. Ansøgning skal afleveres elektronisk på TrueTender. I henhold til punkt IV.2.4) skal ansøgning og Tilbud inklusive bilag afleveres på dansk. Eventuelle bilag omfattende tekniske specifikationer, herunder produktdatablade eller lignende må dog gerne være på engelsk eller tysk, såfremt original-dokumentationen ikke foreligger på dansk. For at modtage yderligere information om dette udbud og for at kunne afgive ansøgning om prækvalifikation skal ansøgere registrere sig på TrueTender.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk