Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://permalink.mercell.com/113114319.aspx
Udbyder
Nomi4s i/s
Vindere
Mobilkomprimatorer
(06.12.2019)
Rubæk & Co A/S
Knud Bro Allé 8
3660 Stenløse
Hejseladscontainere
(06.12.2019)
Lasto A/S
Vejlevangen 5
5300 Kerteminde
Levering af hejseladscontainere og mobilkomprimatorer til genbrugspladser hos NOMI4S
Nomi4s i/s
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Hjermvej 19
Holstebro
7500
Danmark
Kontaktperson: Steffan Vaaben, COWI på vegne af Nomi4s i/s
E-mail: sev@cowi.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/113114319.aspx
Del II: Genstand
Udbud på levering af hejseladscontainere og mobilkomprimatorer til genbrugspladser hos NOMI4S
Nomi4s i/s er et fælleskommunale affaldsselskab, der varetager driftsrelaterede opgaver som indsamling af dagrenovation og genanvendelige materialer, drift af genbrugspladser m.v. for ejerkommunerne Holstebro, Lemvig, Skive og Struer.
De 4 ejerkommuner i Nomi4s i/s (kaldet Nomi4s) er ved at optimere genbrugspladsstrukturen og herunder at driftsoptimere og etablere nye genbrugspladser og Nomi4s skal i den forbindelse have indkøbt nye hejseladscontainere i forskellige størrelser og nye mobilkomprimatorer.
Nomi4s udbyder derfor levering af hejseladscontainere og mobilkomprimatorer til genbrugspladser hos Nomi4s i henhold til Udbudsloven med en 5-årig kontraktperiode fra 1.12.2019 til den 30.11.2024 og med option for udbyderen på at forlænge kontraktperioden på uændrede vilkår for en periode på 2 x 1 år frem til 30.11.2026.
Nomi4s forventer et samlet indkøb af 90-120 stk. hejseladscontainere i forskellige størrelser og 5 stk. mobilkomprimatorer.
Hejseladscontainere
Rammeaftalen for leverancen af hejseladscontainere omfatter følgende typer og størrelser:
- Åben container på 8 m3
- Åben container på 12 m3
- Åben container på 18 m3
- Åben container på 22 m3
- Åben container på 30 m3
- Lukket container på 15 m3
- Lukket container på 30 m3
Specialcontainer til asbest på ca. 30 m3. Kravspecifikationerne for de angivne typer af hejseladscontainere indeholder en række generelle krav, som er gældende for alle containerne, og en række specifikke krav til de enkelte containertyper.
Hejseladscontainerne må have en maksimal udvendig bredde på 2 550 mm og en maksimal udvendig længde på 7 000 mm.
Option for udbyderen på at forlænge kontraktperioden på uændrede vilkår for en periode på 2 x 1 år frem til 30.11.2026.
Mobilkomprimatorer
Mobilkomprimatorerne skal anvendes til komprimering af pap, plastik, småt brændbart affald og andet volumenaffald.
Mobilkomprimatorerne skal overholde følgende tekniske krav:
- Pressekraften skal være minimum 320 kN,
- Den teoretiske komprimeringscyklustid må højst være 60 sekunder,
- Indfyldningshøjden skal være mellem 1 100-1 300 mm,
- Indfyldningsåbningen foran stemplet skal være minimum 1 000 mm x 2 000 mm,
- Kapaciteten skal være minimum 20 m3 og mobilkomprimatorerne skal være udstyret med en fyldningsindikator ved 80% fyldning,
- Mobilkomprimatorernes elektromotoreffekt skal være minimum 5 kW med en driftsspænding på 3 x 400 V og være tilkoblet til el-nettet med et elstik CEE 32 A,
- Støjniveauet fra driften af mobilkomprimatorerne må maksimalt være på 65 dB (A),
- Mobilkomprimatorerne må maksimalt have en længde på 7 000 mm og maksimalt have en egenvægt på 4 600 kg.
Option for udbyderen på at forlænge kontraktperioden på uændrede vilkår for en periode på 2 x 1 år frem til 30.11.2026.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Egenkapital på minimum 1 000 000 DKK i det seneste afsluttede årsregnskab eller soliditetsgrad på mindst 10% i det seneste afsluttede årsregnskab.
1) Tilbudsgiveren skal i løbet af de seneste 3 år som mindstekrav have gennemført mindst én opgave med levering af 25 containere i forskellige størrelser inden for en periode på 6 måneder og/eller mindst én opgave med levering af 2 mobilkomprimatorer inden for en periode på 6 måneder;
2) Tilbudsgiveren skal have et kvalitetssikringssystem;
3) Tilbudsgiveren skal have en miljøpolitik.
- Ad 2: Dokumentation og kvalitetssikringsprocedurer i forhold til: Reklamationssager over manglende levering af containere indenfor de angivne kvaliteter og kriterier. Forebyggelse af produktionsfejl og fejl ved overfladebehandling og/eller maling af containere,
- Ad 3: Beskrivelse/oplysninger om relevante produktionsforhold og driftsprocedurer i forhold til virksomhedens væsentligste miljøforhold. Fremlægge et gyldigt og gældende certifikat som dokumentation for, at tilbudsgiveren har et certificeret miljøledelsessystem.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk