Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://permalink.mercell.com/115520147.aspx
Udbyder
Fællesindkøb Fyn
Vindere
Valgt leverandør
(04.02.2020)
Arkil A/S - Vejservice
Lysbjergvej 12
6500 Vojens
Levering af vejafmærkningsudstyr til Fællesindkøb Fyn
Fællesindkøb Fyn
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29188645
Faaborgvej 19
Gislev
5854
Danmark
Kontaktperson: Asbjørn Kjærgaard
E-mail: asbkj@fmk.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/115520147.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.indkobfyn.dk/
29188645
Faaborgvej 19
Gislev
5854
Danmark
Kontaktperson: Asbjørn Kjærgaard
Telefon: +45 23230909
E-mail: asbkj@fmk.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/115520147.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.indkobfyn.dk/
29188645
Faaborgvej 19
Gislev
5854
Danmark
E-mail: asbkj@fmk.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/115520147.aspx
29189706
Kerteminde
5300
Danmark
E-mail: asbkj@fmk.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/115520147.aspx
29188955
Rudkøbing
5900
Danmark
E-mail: asbkj@fmk.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/115520147.aspx
29189722
Nyborg
5800
Danmark
E-mail: asbkj@fmk.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/115520147.aspx
29188947
Bogense
5400
Danmark
E-mail: asbkj@fmk.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/115520147.aspx
Del II: Genstand
Udbud på Levering af vejafmærkningsudstyr til Fællesindkøb Fyn
Udbuddet omfatter levering af vejafmærkningsudstyr i form af standardtavler med forskellige overflader samt tilbehør og øvrigt materiel som f.eks. standere, galger, kantpæle mv.
Fyn
Udbuddet omfatter levering af vejafmærkningsudstyr i form af standardtavler med forskellige overflader samt tilbehør og øvrigt materiel som f.eks. standere, galger, kantpæle mv.
Udbuddet omfatter ikke:
— Vejafmærkning i form af f.eks. hvide striber og lignende,
— Udliciterede arbejder hvor tavler mv. er en del af licitationen.
For nærmere beskrivelse af de udbudte produkter, herunder de mindstekrav, produkterne skal opfylde, henvises til Bilag 2 "Kravspecifikation" og Bilag 3 "Tilbudsliste" samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
— Tilbudsgiver skal oplyse sin samlede omsætning i det seneste afsluttede årsregnskab,
— Tilbudsgiver skal oplyse sin egenkapital for det seneste afsluttede årsregnskab.
— Det er et minimumskrav, at tilbudsgivers årlige omsætning har været minimum 2 500 000 DKK. Har Tilbudsgiver ikke afsluttet noget regnskabsår, er det et minimumskrav, at Tilbudsgiver via Tilbudsgivers bogholderi kan dokumentere, at Tilbudsgiver ved afslutningen af sidste kvartal havde den fornødne omsætning. Dokumentationen skal være attesteret af en uafhængig revisor:
— Tilbudsgiver skal - i det seneste afsluttede årsregnskab - have positiv egenkapital på minimum 1 000 000 DKK. Har Tilbudsgiver ikke afsluttet nogen regnskabsår, er det et minimumskrav, at Tilbudsgiver kan dokumentere ved balance fra Tilbudsgivers bogholderi, at Tilbudsgiver ved afslutningen af sidste kvartal har en positiv egenkapital på minimum 1 000 000 DKK. Balancen skal være attesteret af en uafhængig revisor.
— Referencer.
— Det er et minimumskrav at Tilbudsgiver kan anføre referencer med angivelse af minimum 2 offentlige eller halvoffentlige selskaber, hvor tilbudsgiver i løbet af de sidste 3 år har leveret vejafmærkningsudstyr for minimum 300 000 DKK pr. stk.
Fremgår af udbudsmaterialets udkast til kontrakt (bilag 4).
Der er bodsbestemmelser.
Leverandøren er i hele rammeaftalens løbetid forpligtet til at opretholde en erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 10 000 000 DKK pr. år.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang ved åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Følgende kommuner indgår rammeaftale fra aftalernes ikrafttræden:
— Faaborg Midtfyn Kommune,
— Kerteminde Kommune,
— Langeland Kommune,
— Nordfyns Kommune,
— Nyborg Kommune.
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136.
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, i udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: "Udelukkelse"):
— Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
— Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4.
For danske virksomheders vedkommende vil der blive anmodet om en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at den vindende tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, jf. Udbudslovens § 153, og denne serviceattest må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.
Serviceattest kan rekvireres her:
https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Anmod_om_serviceattest
Tilbudsgivere der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde, vil blive udelukket fra at deltage i udbuddet.
Bemærk følgende: Erhvervsstyrelsen skal i forbindelse med udstedelse af serviceattest indhente en straffeattest fra Kriminalregisteret for samtlige medlemmer af virksomhedens bestyrelse og direktion mm. Erhvervsstyrelsen kan kun indhente sådanne straffeattester med de pågældende personers samtykke og har derfor behov for en samtykkeerklæring. Disse personer skal endvidere afgive en tro- og love-erklæring vedr. de strafbare forhold, som straffeattesten indhentet af Erhvervsstyrelsen ikke omfatter. Tilbudsgiver opfordres derfor til allerede nu at indhente dem fra bestyrelses- og direktionsmedlemmer. Link til skabelon for samtykke- og tro- og love-erklæring findes på ovennævnte hjemmeside.
Bemærk yderligere: Den, der anmoder om serviceattesten, skal have fuldmagt fra virksomheden til - på vegne af virksomheden - at give samtykke til, at Erhvervsstyrelsen indhenter strafoplysninger om virksomheden, og afgive erklæring om, hvorvidt virksomheden inden for de seneste 4 år er dømt eller har modtaget bødeforlæg for ét eller flere forhold indeholdt i Udbudslovens § 135.
Særligt danske tilbudsgivere med bestyrelses- eller direktionsmedlemmer i udlandet:
Erhvervsstyrelsen vil indhente danske straffeattester for udenlandske ledelsesmedlemmer, hvilket betyder, at der i forbindelse med rekvirering af serviceattest skal uploades kopi af ID samt samtykke- og tro- og love-erklæringer for udenlandske personer i virksomhedens bestyrelse og direktion mm.
Ordregiver kan desuden kræve, at Tilbudsgiver fremlægger dokumentation fra andre lande, hvis dette vurderes relevant, herunder fra ledelsesmedlemmets hjemland.
Særligt udenlandske tilbudsgivere:
Er Tilbudsgiver ikke fra Danmark, og udsteder Tilbudsgivers hjemland ikke de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love afgivet over for en offentlig myndighed i det pågældende land.
Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet jf. udbudsbetingelsernes afsnit 1.4. På baggrund af indkomne spørgsmål kan der ske efterfølgende ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale, herunder kravspecifikationen, og Tilbudsgiver skal således holde sig orienteret om eventuelle ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk