Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fe00c4e0-4a02-4cf4-957f-5685e00a6ec6/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fe00c4e0-4a02-4cf4-957f-5685e00a6ec6/homepage
Udbyder
Guldborgsund Spildevand A/S
Levering af no-dig arbejder
Guldborgsund Spildevand A/S
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 32559824
Postadresse: Gaabensevej 116
By: Nykøbing F.
NUTS-kode: DK0
Postnummer: 4800
Land: Danmark
Kontaktperson: Rikke Munk Rye Andersen
E-mail: RRA@horten.dk
Telefon: +45 52344166
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fe00c4e0-4a02-4cf4-957f-5685e00a6ec6/homepage
Del II: Genstand
Udbud af no-dig arbejder
Guldborgsund Spildevand A/S har et løbende behov for at foretage renoveringer af deres eksisterende ledningsnet i Guldborgsund Kommune ved hjælp af NO-DIG-metoder.
For at sikre denne renovering ønsker bygherre at indgå en rammeaftale med én entreprenør om varetagelsen af renoveringsopgaverne.
Rammeaftalen indgås for en 1-årig periode med mulighed for forlængelse i yderligere 3 x 1 år.
Guldborgsund Spildevand A/S har et løbende behov for at foretage renoveringer af deres eksisterende ledningsnet i Guldborgsund Kommune ved hjælp af NO-DIG-metoder.
For at sikre denne renovering ønsker bygherre at indgå en rammeaftale med én entreprenør om varetagelsen af renoveringsopgaverne.
Rammeaftalen indgås for en 1-årig periode med mulighed for forlængelse i yderligere 3 x 1 år.
De opgaver, som bygherre forventer, at rammeaftalen vil omfatte, er som følger:
1) Foringer (strømpeforing eller stram foring): Bygherre ønsker gennemført renoveringer ved NO-DIG-metoder på alle ledningsdimensioner;
2) Traditionel brøndrenovering: Erfaringer har vist, at mange af bygherres brønde er utidssvarende eller i ringe forfatning. Rammeaftalen indeholder aktiviteter forbundet med reparation af brøndbund, herunder støbning af bunde til sikring af genopretning af kvaliteten af brønde;
3) Overgangsprofiler: Bygherre ønsker mulighed for at anvende den seneste teknologiske udvikling af overgangsprofiler både ved korte stik og længere ledningsanlæg;
4) TV-inspektioner: Til brug for afklaring af ledningernes aktuelle tilstand og dokumentationsopfølgning på afsluttende arbejder omfatter rammeaftalen udførelse af TV-inspektioner;
5) Akutte arbejder: Der er mindre arbejder, der skal udføres akut, dvs. foringer, der skal udføres inden for 5 arbejdsdage;
6) Gravearbejder: Der kan være mindre gravearbejder, der skal udføres i forbindelse med udskiftning af en delstrækning, der ikke kan fores, eller en brønd, der skal udskiftes.
Rammeaftalen indgås for en 1-årig periode med mulighed for forlængelse i yderligere 3 x 1 år.
Hvis der modtages ansøgninger fra flere end 3-4 egnede virksomheder, vil bygherre udvælge de 3-4 virksomheder, der af bygherre vurderes som værende de bedst egnede virksomheder til at levere den udbudte ydelse.
Med "de bedst egnede virksomheder" forstås de 3-4 virksomheder, som via referencerne:
1) Har den mest relevante erfaring med tilsvarende opgaver.
Bygherre vil foretage en samlet vurdering af ansøgers referencer. Til brug for udvælgelsen skal ansøger udfylde ESPD'et, afsnit V. Ansøger kan for så vidt angår ovenstående pkt. 1. henvise til de oplysninger, som er afgivet til brug for vurderingen af mindstekravenes opfyldelse.
Referencerne:
— Ansøger skal inden for de seneste 3 år (regnet fra fristen for tilbudsafgivelse) have anlagt strømpeforing i dimensionerne Ø 100, Ø 150, Ø 200, Ø 250, Ø 300, Ø 350, Ø 400, Ø 450, Ø 500 og Ø 600.
Der stilles ikke krav om antallet af referencer, idet det afgørende alene er, at ansøger inden for de seneste 3 år har anlagt strømpeforing i alle de nævnte dimensioner. Mindstekravet kan således f.eks. opfyldes ved, at ansøger angiver én reference, der omfatter alle dimensioner, eller f.eks. ved at ansøger angiver 2 eller flere referencer, der tilsammen omfatter alle dimensioner.
Referencen/referencerne skal indeholde: Beskrivelse af arbejdet, kontraktsum, tidspunkt for udførelse (dato for opstart og afslutning) og navn på modtager samt kontaktoplysninger på kontaktperson (som bygherre forbeholder sig at kontakte).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav:
— En årsomsætning inden for anlæggelse af strømpeforinger på minimum 50 000 000 DKK i det seneste afsluttede regnskabsår, eller
— En gennemsnitlig årsomsætning inden for anlæggelse af strømpeforinger i de seneste 3 afsluttede regnskabsår på minimum 50 000 000 DKK, og
— En soliditetsgrad på minimum 15% i det seneste afsluttede regnskabsår.
Ansøger skal således i ESPD'et give oplysninger om følgende:
— Ansøgers årsomsætning i det seneste afsluttede regnskabsår, eller
— Ansøgers gennemsnitlige årsomsætning i de seneste 3 afsluttede regnskabsår, og
— Ansøgers soliditetsgrad i procent.
Dokumentation: Den vindende tilbudsgiver skal på anmodning, dvs. ikke som en del af ansøgningen og/eller tilbuddet, fremsende det/de seneste revisorgodkendte årsregnskab(er) eller en tilsvarende revisorerklæring om det/de efterspurgte økonomiske nøgletal.
Kan ansøger ikke give alle oplysninger vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet, fordi ansøger er etableret inden for det seneste år, skal ansøger anføre dette i ESPD'et. Bemærk: De fastsatte mindstekrav gælder tilsvarende for nystartede virksomheder.
Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav:
— Ansøger skal inden for de seneste 3 år (regnet fra fristen for tilbudsafgivelse) have anlagt strømpeforing i dimensionerne Ø 100, Ø 150, Ø 200, Ø 250, Ø 300, Ø 350, Ø 400, Ø 450, Ø 500 og Ø 600.
Der stilles ikke krav om antallet af referencer, idet det afgørende alene er, at ansøger inden for de seneste 3 år har anlagt strømpeforing i alle de nævnte dimensioner. Mindstekravet kan således f.eks. opfyldes ved, at ansøger angiver én reference, der omfatter alle dimensioner, eller f.eks. ved at ansøger angiver 2 eller flere referencer, der tilsammen omfatter alle dimensioner.
Referencen/referencerne skal indeholde: Beskrivelse af arbejdet, kontraktsum, tidspunkt for udførelse (dato for opstart og afslutning) og navn på modtager samt kontaktoplysninger på kontaktperson (som bygherre forbeholder sig at kontakte).
Dokumentation: Den vindende tilbudsgiver skal på anmodning, dvs. ikke som en del af tilbuddet, kunne dokumentere referencen/referencerne i form af kontaktoplysninger, herunder kontaktperson, adresse og telefonnummer, hos modtageren, som kan bekræfte udførelsen af arbejdet.
Kvalitetssikringssystem og miljøledelsessystem:
Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav:
— Kvalitetssikringssystem ISO 9001 eller tilsvarende (det er ikke et krav, at tilbudsgiver er certificeret),
— Miljøledelsessystem ISO14001 eller tilsvarende (det er ikke et krav, at tilbudsgiver er certificeret),
— Arbejdsmiljøledelsessystem ISO45001 eller tilsvarende (det er ikke et krav, at tilbudsgiver er certificeret).
Ansøger skal i ESPD'et give oplysning om tilbudsgivers kvalitetssikrings-, miljøledelses- og ar-bejdsmiljøledelsessystem.
Dokumentation: Den vindende tilbudsgiver skal på anmodning, dvs. ikke som en del af ansøgningen og/eller tilbuddet, kunne dokumentere tilbudsgivers kvalitetssikrings-, miljøledelses- og arbejdsmiljøledelsessystem i form af kopi af certifikat eller anden form for bevis, dokumentation eller attesteret erklæring, som dokumenterer, at tilbudsgiver har etableret et kvalitetssikrings-, miljøledelses- og arbejdsmiljøledelsessystem. Det er således ikke et krav, at tilbudsgiver har et certificeret kvalitetssikrings-, miljøledelses- og arbejdsmiljøledelsessystem.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøgere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § § 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til rammeaftalen, medmindre ansøger fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Tilsvarende vil ansøgere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. (1)-(7), blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til rammeaftalen, medmindre ansøger fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
De præcise oplysninger om klagefrist(er) følger af lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv. med senere ændringer:
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
Andre klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiver har indgået rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. håndhævelseslovens § 7, stk. 2, nr. 3, jf. § 2, stk. 2.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk