23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 019-040699
Offentliggjort
28.01.2020
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Anmodning om deltagelse

Til
05.03.2020 Kl. 12:00

Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fe00c4e0-4a02-4cf4-957f-5685e00a6ec6/homepage

Udbyder

Guldborgsund Spildevand A/S

Levering af no-dig arbejder


Guldborgsund Spildevand A/S

Udbudsbekendtgørelse

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:


Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Guldborgsund Spildevand A/S
CVR-nummer: 32559824
Postadresse: Gaabensevej 116
By: Nykøbing F.
NUTS-kode: DK0
Postnummer: 4800
Land: Danmark
Kontaktperson: Rikke Munk Rye Andersen
E-mail: RRA@horten.dk
Telefon: +45 52344166

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fe00c4e0-4a02-4cf4-957f-5685e00a6ec6/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fe00c4e0-4a02-4cf4-957f-5685e00a6ec6/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fe00c4e0-4a02-4cf4-957f-5685e00a6ec6/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fe00c4e0-4a02-4cf4-957f-5685e00a6ec6/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Udbud af no-dig arbejder

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
44000000
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Guldborgsund Spildevand A/S har et løbende behov for at foretage renoveringer af deres eksisterende ledningsnet i Guldborgsund Kommune ved hjælp af NO-DIG-metoder.

For at sikre denne renovering ønsker bygherre at indgå en rammeaftale med én entreprenør om varetagelsen af renoveringsopgaverne.

Rammeaftalen indgås for en 1-årig periode med mulighed for forlængelse i yderligere 3 x 1 år.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 60 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Guldborgsund Spildevand A/S har et løbende behov for at foretage renoveringer af deres eksisterende ledningsnet i Guldborgsund Kommune ved hjælp af NO-DIG-metoder.

For at sikre denne renovering ønsker bygherre at indgå en rammeaftale med én entreprenør om varetagelsen af renoveringsopgaverne.

Rammeaftalen indgås for en 1-årig periode med mulighed for forlængelse i yderligere 3 x 1 år.

De opgaver, som bygherre forventer, at rammeaftalen vil omfatte, er som følger:

1) Foringer (strømpeforing eller stram foring): Bygherre ønsker gennemført renoveringer ved NO-DIG-metoder på alle ledningsdimensioner;

2) Traditionel brøndrenovering: Erfaringer har vist, at mange af bygherres brønde er utidssvarende eller i ringe forfatning. Rammeaftalen indeholder aktiviteter forbundet med reparation af brøndbund, herunder støbning af bunde til sikring af genopretning af kvaliteten af brønde;

3) Overgangsprofiler: Bygherre ønsker mulighed for at anvende den seneste teknologiske udvikling af overgangsprofiler både ved korte stik og længere ledningsanlæg;

4) TV-inspektioner: Til brug for afklaring af ledningernes aktuelle tilstand og dokumentationsopfølgning på afsluttende arbejder omfatter rammeaftalen udførelse af TV-inspektioner;

5) Akutte arbejder: Der er mindre arbejder, der skal udføres akut, dvs. foringer, der skal udføres inden for 5 arbejdsdage;

6) Gravearbejder: Der kan være mindre gravearbejder, der skal udføres i forbindelse med udskiftning af en delstrækning, der ikke kan fores, eller en brønd, der skal udskiftes.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 60 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 12
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Rammeaftalen indgås for en 1-årig periode med mulighed for forlængelse i yderligere 3 x 1 år.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 4
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Hvis der modtages ansøgninger fra flere end 3-4 egnede virksomheder, vil bygherre udvælge de 3-4 virksomheder, der af bygherre vurderes som værende de bedst egnede virksomheder til at levere den udbudte ydelse.

Med "de bedst egnede virksomheder" forstås de 3-4 virksomheder, som via referencerne:

1) Har den mest relevante erfaring med tilsvarende opgaver.

Bygherre vil foretage en samlet vurdering af ansøgers referencer. Til brug for udvælgelsen skal ansøger udfylde ESPD'et, afsnit V. Ansøger kan for så vidt angår ovenstående pkt. 1. henvise til de oplysninger, som er afgivet til brug for vurderingen af mindstekravenes opfyldelse.

Referencerne:

— Ansøger skal inden for de seneste 3 år (regnet fra fristen for tilbudsafgivelse) have anlagt strømpeforing i dimensionerne Ø 100, Ø 150, Ø 200, Ø 250, Ø 300, Ø 350, Ø 400, Ø 450, Ø 500 og Ø 600.

Der stilles ikke krav om antallet af referencer, idet det afgørende alene er, at ansøger inden for de seneste 3 år har anlagt strømpeforing i alle de nævnte dimensioner. Mindstekravet kan således f.eks. opfyldes ved, at ansøger angiver én reference, der omfatter alle dimensioner, eller f.eks. ved at ansøger angiver 2 eller flere referencer, der tilsammen omfatter alle dimensioner.

Referencen/referencerne skal indeholde: Beskrivelse af arbejdet, kontraktsum, tidspunkt for udførelse (dato for opstart og afslutning) og navn på modtager samt kontaktoplysninger på kontaktperson (som bygherre forbeholder sig at kontakte).

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav:

— En årsomsætning inden for anlæggelse af strømpeforinger på minimum 50 000 000 DKK i det seneste afsluttede regnskabsår, eller

— En gennemsnitlig årsomsætning inden for anlæggelse af strømpeforinger i de seneste 3 afsluttede regnskabsår på minimum 50 000 000 DKK, og

— En soliditetsgrad på minimum 15% i det seneste afsluttede regnskabsår.

Ansøger skal således i ESPD'et give oplysninger om følgende:

— Ansøgers årsomsætning i det seneste afsluttede regnskabsår, eller

— Ansøgers gennemsnitlige årsomsætning i de seneste 3 afsluttede regnskabsår, og

— Ansøgers soliditetsgrad i procent.

Dokumentation: Den vindende tilbudsgiver skal på anmodning, dvs. ikke som en del af ansøgningen og/eller tilbuddet, fremsende det/de seneste revisorgodkendte årsregnskab(er) eller en tilsvarende revisorerklæring om det/de efterspurgte økonomiske nøgletal.

Kan ansøger ikke give alle oplysninger vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet, fordi ansøger er etableret inden for det seneste år, skal ansøger anføre dette i ESPD'et. Bemærk: De fastsatte mindstekrav gælder tilsvarende for nystartede virksomheder.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav:

— Ansøger skal inden for de seneste 3 år (regnet fra fristen for tilbudsafgivelse) have anlagt strømpeforing i dimensionerne Ø 100, Ø 150, Ø 200, Ø 250, Ø 300, Ø 350, Ø 400, Ø 450, Ø 500 og Ø 600.

Der stilles ikke krav om antallet af referencer, idet det afgørende alene er, at ansøger inden for de seneste 3 år har anlagt strømpeforing i alle de nævnte dimensioner. Mindstekravet kan således f.eks. opfyldes ved, at ansøger angiver én reference, der omfatter alle dimensioner, eller f.eks. ved at ansøger angiver 2 eller flere referencer, der tilsammen omfatter alle dimensioner.

Referencen/referencerne skal indeholde: Beskrivelse af arbejdet, kontraktsum, tidspunkt for udførelse (dato for opstart og afslutning) og navn på modtager samt kontaktoplysninger på kontaktperson (som bygherre forbeholder sig at kontakte).

Dokumentation: Den vindende tilbudsgiver skal på anmodning, dvs. ikke som en del af tilbuddet, kunne dokumentere referencen/referencerne i form af kontaktoplysninger, herunder kontaktperson, adresse og telefonnummer, hos modtageren, som kan bekræfte udførelsen af arbejdet.

Kvalitetssikringssystem og miljøledelsessystem:

Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav:

— Kvalitetssikringssystem ISO 9001 eller tilsvarende (det er ikke et krav, at tilbudsgiver er certificeret),

— Miljøledelsessystem ISO14001 eller tilsvarende (det er ikke et krav, at tilbudsgiver er certificeret),

— Arbejdsmiljøledelsessystem ISO45001 eller tilsvarende (det er ikke et krav, at tilbudsgiver er certificeret).

Ansøger skal i ESPD'et give oplysning om tilbudsgivers kvalitetssikrings-, miljøledelses- og ar-bejdsmiljøledelsessystem.

Dokumentation: Den vindende tilbudsgiver skal på anmodning, dvs. ikke som en del af ansøgningen og/eller tilbuddet, kunne dokumentere tilbudsgivers kvalitetssikrings-, miljøledelses- og arbejdsmiljøledelsessystem i form af kopi af certifikat eller anden form for bevis, dokumentation eller attesteret erklæring, som dokumenterer, at tilbudsgiver har etableret et kvalitetssikrings-, miljøledelses- og arbejdsmiljøledelsessystem. Det er således ikke et krav, at tilbudsgiver har et certificeret kvalitetssikrings-, miljøledelses- og arbejdsmiljøledelsessystem.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 05/03/2020
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 16/03/2020
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Ansøgere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § § 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til rammeaftalen, medmindre ansøger fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.

Tilsvarende vil ansøgere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. (1)-(7), blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til rammeaftalen, medmindre ansøger fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

De præcise oplysninger om klagefrist(er) følger af lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv. med senere ændringer:

En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

Andre klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiver har indgået rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. håndhævelseslovens § 7, stk. 2, nr. 3, jf. § 2, stk. 2.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
24/01/2020

Send til en kollega

0.047