23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 019-041153
Offentliggjort
28.01.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
27.02.2020 Kl. 23:59

Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5877327a-2b7b-403e-a9f7-f46e9e655a7e/homepage

Udbyder

Odense Kommune

Vindere

Valgt leverandør

(22.04.2020)
Epoke A/S
Vejenvej 50
6600 Vejen

Udbud af stispredere til befugtet saltspredning


Odense Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:


Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Odense Kommune
CVR-nummer: 35209115
Postadresse: Flakhaven 2
By: Odense C
NUTS-kode: DK031
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Stine Kehlet Andersen
E-mail: stkan@odense.dk
Telefon: +45 65512050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.odense.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5877327a-2b7b-403e-a9f7-f46e9e655a7e/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5877327a-2b7b-403e-a9f7-f46e9e655a7e/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5877327a-2b7b-403e-a9f7-f46e9e655a7e/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Udbud af stispredere til befugtet saltspredning

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
34000000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbuddet vedrører levering af store og små liftophængte stispredere til befugtet saltspredning af cykelstier i Odense Kommune.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 3 200 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34920000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udbuddet vedrører indkøb af liftophængte stispredere til befugtet saltspredning af cykelstier i Odense Kommune. Ordregiver ønsker levering af et nedenfor nærmere angivet antal fabriksnye spredere inden den 1.8.2020, disse benævnes "Initialanskaffelsen". Derudover ønskes der mulighed for at tilkøbe yderligere spredere i kontraktens løbetid, disse benævnes "Option".

Initialanskaffelsen udgør levering af 13 stk. små liftophængte stispredere til befugtet saltspredning af cykelstier samt levering af 3 stk. store stispredere til befugtet saltspredning af cykelstier.

Optionen udgør mulighed for levering af 4 stk. små liftophængte stispredere til befugtet saltspredning af cykelstier samt mulighed for levering af 2 stk. store liftophængte stispredere til befugtet saltspredning, af samme model som initialanskaffelsen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Funktionalitet / Vægtning: 48 %
Kvalitetskriterium - Navn: Service og vedligehold / Vægtning: 12 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 200 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Optionen udgør mulighed for bestilling og levering af yderligere 4 små spredere samt 2 store spredere til befugtet saltspredning af cykelstier i Odense Kommune, af samme model som initialanskaffelsen.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Baseret på det historiske forbrug forventes det, at den årlige omsætning vil være 3 130 000 DKK. Den i felt II.1.5 oplyste værdi er således udtryk for den maksimalt forventede omsætning i hele kontraktperioden. Forbruget kan ikke forventes at være jævnt fordelt over året eller kontraktperioden.

 

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:

- Årlig omsætning på minimum 3 000 000 DKK de seneste 3 regnskabsår. Oplysningerne skal afgives pr. år.

Tilbudsgiver skal afgive oplysninger herom i ESPD’ets afsnit ”Udvælgelse”.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:

- Årlig omsætning på minimum 3 000 000 DKK de seneste 3 regnskabsår. Oplysningerne skal afgives pr. år.

Tilbudsgiver skal afgive oplysninger herom i ESPD’ets afsnit ”Udvælgelse”.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:

- Tilbudsgiver skal angive mindst 1 reference, der ikke er mere end 3 år gamle:

- Alderen på referencen regnes i forhold til referencens slutdato og datoen for tilbudsfristen for dette udbud. Der kan også være tale om referencer, der vedrører igangværende arbejde, under forudsætning af, at disse har været igangværende i minimum 1 år forud for tilbudsfristen,

- Omsætningen for referencen skal være på minimum 500 000 DKK,

- Referencen skal vedrøre levering af liftophængte stispredere til saltspredning på cykelstier.

Tilbudsgiver skal afgive oplysninger herom i ESPD’ets afsnit ”Udvælgelse”.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:

- Tilbudsgiver skal angive mindst 1 reference, der ikke er mere end 3 år gamle:

- Alderen på referencen regnes i forhold til referencens slutdato og datoen for tilbudsfristen for dette udbud. Der kan også være tale om referencer, der vedrører igangværende arbejde, under forudsætning af, at disse har været igangværende i minimum 1 år forud for tilbudsfristen,

- Omsætningen for referencen skal være på minimum 500 000 DKK,

- Referencen skal vedrøre levering af liftophængte stispredere til saltspredning på cykelstier.

Tilbudsgiver skal afgive oplysninger herom i ESPD’ets afsnit ”Udvælgelse”.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Der henvises til det i udbudsmaterialet vedlagt udkast til kontrakt inkl. bilag, som vil udgøre kontraktgrundlaget for den endelige kontrakt mellem ordregiver og den valgte leverandør.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
//txtmark end-->
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 27/02/2020
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 28/02/2020
Tidspunkt: 00:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
24/01/2020

Send til en kollega

0.111