Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f6b85daa-5a26-4a91-9aeb-e6456ac2b243/publicMaterial
Udbyder
Randers Kommune
Vindere
Udbud på levering af tanksprøjter til Beredskab og Sikkerhed Randers Favrskov Djursland I/S
(07.07.2020)
Hauberg Technique A/S
Færøgade 6
4690 Haslev
Opdateringer
II.2.4)
I stedet for:
Udbuddet vedrører indkøb af 3 brand- og redningskøretøj, nærmere betegnet tanksprøjter, til 3 af ordregivers brandstationer beliggende i 8370 Hadsten, 8560 Kolind og 8585 Glesborg.
Indkøbet indebærer både levering og opbygning af tanksprøjter, hvilket er inklusiv chassiser.
Tanksprøjterne skal være leveret fuldt opbygget, færdigmonteret og driftsklar, således disse er leveret synet og indregistreret som udrykningskøretøj – klar til brug.
Leveringsstedet for alle køretøjerne er N. P. Josiassens Vej 1, 8500 Grenaa.
Det forventede antal bestilte køretøjer er i alt 3 stk.
Bestilling af den sidste af de 3 tanksprøjter vil som udgangspunkt blive foretaget i 2024.
Nærmere tidspunkt for levering af det enkelte køretøj aftales med ordregiver ved kontraktunderskrivelse i overensstemmelse med de fastsatte mindstekrav for leveringstid.
Ordregiver forbeholder sig retten til at købe yderligere 2 tanksprøjter (i alt 5 køretøjer), såfremt der ved det forestående udbud af Beredskabet for Randers, Favrskov og Djursland viser sig, at der er behov for at købe yderligere 2 køretøjer.
For nærmere beskrivelse af de udbudte køretøjer, herunder de mindstekrav køretøjerne skal opfylde, henvises til kontrakt, bilag 1 – spørgsmål og svar, bilag 2 – tilbudsliste samt bilag 3 – kravspecifikation.
Kontrakten vil træde i kraft på datoen for kontraktunderskrivelsen.
Kontrakten løber indtil 3 måneder efter, at leverandøren har fortaget fuldstændig og korrekt levering af det sidste køretøj.
Læses:
Randers Kommune planlægger at udbyde på vegne af Beredskab og Sikkerhed Randers Favrskov Djursland I/S levering af tanksprøjter som et udbud med forhandling. Vedlagte materiale sendes derfor i høring, med henblik på at få markedets umiddelbare tilkendegivelse i forhold til at kunne byde ind på det konkurrenceudsatte område.
Vedlagt er:
- Bilag 2 – kravspecifikation - høringsversion,
- Bilag 3 – tilbudsliste – høringsversion,
- Uddrag af det øvrige udbudsmateriale (udbudsbetingelser + kontrakt).
Alle potentielle tilbudsgivere opfordres til at gennemgå høringsmaterialet og fremsende høringssvar med kommentarer, samt evt. forslag til ændringer.
Beredskab og Sikkerhed Randers Favrskov Djursland I/S lægger stor vægt på markedets tilbagemeldinger på høringsmaterialet, særligt i forhold til de udbudte varer og de i kravspecifikationen anførte krav og betingelser.
Høringssvarene bedes indeholde uddybende forklaringer og henvise til de steder i kravspecifikationen/tilbudslisten, som svarene/kommentarerne drejer sig om.
Såfremt der er mindstekrav i bilag 2 – kravspecifikationen som strider mod hinanden, bedes I tilkendegive dette i jeres kommentarer til materialet.
Høringssvar bedes fremsendt via Ethics.
Fristen for indsendelse af svar er den 15.12.2019, klokken 23:59.
Høringssvarene vil ikke blive offentliggjort og vil i øvrigt blive behandlet efter offentlighedsloven og forvaltningslovens regler.
I det omfang, det vurderes at være sagligt og relevant, tilrettes materialet ud fra høringssvarene, men høringssvarene vil ikke blive besvaret.
II.2.4)
I stedet for:
Udbuddet vedrører indkøb af 3 brand- og redningskøretøj, nærmere betegnet tanksprøjter, til 3 af ordregivers brandstationer beliggende i 8370 Hadsten, 8560 Kolind og 8585 Glesborg.
Indkøbet indebærer både levering og opbygning af tanksprøjter, hvilket er inklusiv chassiser.
Tanksprøjterne skal være leveret fuldt opbygget, færdigmonteret og driftsklar, således disse er leveret synet og indregistreret som udrykningskøretøj – klar til brug.
Leveringsstedet for alle køretøjerne er N. P. Josiassens Vej 1, 8500 Grenaa.
Det forventede antal bestilte køretøjer er i alt 3 stk.
Bestilling af den sidste af de 3 tanksprøjter vil som udgangspunkt blive foretaget i 2024.
Nærmere tidspunkt for levering af det enkelte køretøj aftales med ordregiver ved kontraktunderskrivelse i overensstemmelse med de fastsatte mindstekrav for leveringstid.
Ordregiver forbeholder sig retten til at købe yderligere 2 tanksprøjter (i alt 5 køretøjer), såfremt der ved det forestående udbud af Beredskabet for Randers, Favrskov og Djursland viser sig, at der er behov for at købe yderligere 2 køretøjer.
For nærmere beskrivelse af de udbudte køretøjer, herunder de mindstekrav køretøjerne skal opfylde, henvises til kontrakt, bilag 1 – spørgsmål og svar, bilag 2 – tilbudsliste samt bilag 3 – kravspecifikation.
Kontrakten vil træde i kraft på datoen for kontraktunderskrivelsen.
Kontrakten løber indtil 3 måneder efter, at leverandøren har fortaget fuldstændig og korrekt levering af det sidste køretøj.
Læses:
Randers Kommune planlægger at udbyde på vegne af Beredskab og Sikkerhed Randers Favrskov Djursland I/S levering af tanksprøjter som et udbud med forhandling. Vedlagte materiale sendes derfor i høring, med henblik på at få markedets umiddelbare tilkendegivelse i forhold til at kunne byde ind på det konkurrenceudsatte område.
Vedlagt er:
- Bilag 2 – kravspecifikation - høringsversion,
- Bilag 3 – tilbudsliste – høringsversion,
- Uddrag af det øvrige udbudsmateriale (udbudsbetingelser + kontrakt).
Alle potentielle tilbudsgivere opfordres til at gennemgå høringsmaterialet og fremsende høringssvar med kommentarer, samt evt. forslag til ændringer. Beredskab og Sikkerhed Randers Favrskov Djursland I/S lægger stor vægt på markedets tilbagemeldinger på høringsmaterialet, særligt i forhold til de udbudte varer og de i kravspecifikationen anførte krav og betingelser.
Høringssvarene bedes indeholde uddybende forklaringer og henvise til de steder i kravspecifikationen/tilbudslisten, som svarene/kommentarerne drejer sig om.
Såfremt der er mindstekrav i bilag 2 – kravspecifikationen som strider mod hinanden, bedes I tilkendegive dette i jeres kommentarer til materialet.
Høringssvar bedes fremsendt via Ethics.
Fristen for indsendelse af svar er den 15.12.2019, klokken 23:59.
Høringssvarene vil ikke blive offentliggjort og vil i øvrigt blive behandlet efter offentlighedsloven og forvaltningslovens regler.
I det omfang, det vurderes at være sagligt og relevant, tilrettes materialet ud fra høringssvarene, men høringssvarene vil ikke blive besvaret.
Yderligere oplysninger
Kære potentielle tilbudsgivere,
Der var været nogle tekniske problemer i forhold til offentliggørelsen af udbudsbekendtgørelsen for dette udbud på levering af tanksprøjter til Beredskab & Sikkerhed. Der har simpelthen været en uoverensstemmelse mellem vores systemleverandør (Ethics) og TED som har dannet grundlag for denne forvirring.
Det må understreges, at der fortsat er tale om et udbud med forhandling (og ikke blot en høring af materialet).
Jeg beklager denne uhensigtsmæssighederne og håber forsat, at I vil ansøge at prækvalifikation om deltagelse i udbuddet.
Udbud på levering af tanksprøjter til Beredskab og Sikkerhed Randers Favrskov Djursland I/S
Randers Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189668
Postadresse: Laksetorvet
By: Randers
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8900
Land: Danmark
Kontaktperson: Jonas Aamøe Laursen
E-mail: jonas.aamoe.laursen@randers.dk
Telefon: +45 89151134
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f6b85daa-5a26-4a91-9aeb-e6456ac2b243/homepage
Del II: Genstand
Udbud på levering af tanksprøjter til Beredskab og Sikkerhed Randers Favrskov Djursland I/S
Høring af udbudsmateriale i forbindelse med kommende udbud på levering af tanksprøjter til Beredskab og Sikkerhed Randers Favrskov Djursland I
Udbuddet vedrører indkøb af 3 brand- og redningskøretøj, nærmere betegnet tanksprøjter, til 3 af ordregivers brandstationer beliggende i 8370 Hadsten, 8560 Kolind og 8585 Glesborg.
Indkøbet indebærer både levering og opbygning af tanksprøjter, hvilket er inklusiv chassiser.
Tanksprøjterne skal være leveret fuldt opbygget, færdigmonteret og driftsklar, således disse er leveret synet og indregistreret som udrykningskøretøj – klar til brug.
Leveringsstedet for alle køretøjerne er N. P. Josiassens Vej 1, 8500 Grenaa.
Det forventede antal bestilte køretøjer er i alt 3 stk.
Bestilling af den sidste af de 3 tanksprøjter vil som udgangspunkt blive foretaget i 2024.
Nærmere tidspunkt for levering af det enkelte køretøj aftales med ordregiver ved kontraktunderskrivelse i overensstemmelse med de fastsatte mindstekrav for leveringstid.
Ordregiver forbeholder sig retten til at købe yderligere 2 tanksprøjter (i alt 5 køretøjer), såfremt der ved det forestående udbud af Beredskabet for Randers, Favrskov og Djursland viser sig, at der er behov for at købe yderligere 2 køretøjer.
For nærmere beskrivelse af de udbudte køretøjer, herunder de mindstekrav køretøjerne skal opfylde, henvises til kontrakt, bilag 1 – spørgsmål og svar, bilag 2 – tilbudsliste samt bilag 3 – kravspecifikation
Kontrakten vil træde i kraft på datoen for kontraktunderskrivelsen.
Kontrakten løber indtil 3 måneder efter, at leverandøren har fortaget fuldstændig og korrekt levering af det sidste køretøj.
Ordregiver har optioner på køb af optionspakker som er med de angivne priser i bilag 2 – tilbudslisten, på de i bilag 3 – kravspecifikation angivne vilkår. Optioner vælges ved ordreafgivelse på det pågældende køretøj, men kan forekomme senere, såfremt kontrakthaver giver mulighed for dette.
Endvidere har ordregiver en option på køb af yderligere 2 tanksprøjter med dertilhørende options-pakker, såfremt det viser efter færdiggjort udbud af beredskabet i Randers, Favrskov og Djursland Kommune, at der er et behov for dette. Dette er til samme priser og vilkår som følger af denne kontrakt og dertilhørende bilag.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles ingen mindstekrav til, at ansøgeren er optaget i et fagligt register eller handelsregister i forhold til udøvelse af det pågældende erhverv, jf. udbudsloven § 141.
Ansøgeren skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
- Ansøgeren skal have en positiv egenkapital i det senest tilgængelige regnskabsår.
Ansøgeren skal oplyse sin egenkapitalen i seneste regnskabsår, jf. ESPD del IV afsnit B.
Hvis ansøgeren er et konsortium, vil det vurderes om minimumskravene er opfyldt for denne enhed ud fra, om egenkapitalen samlet set for deltagerne i konsortiet overholder minimumskravene for økonomisk og finansiel formåen.
Ansøgeren skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
- Ansøgeren skal have en positiv egenkapital i det senest tilgængelige regnskabsår.
Ansøgeren skal oplyse sin egenkapitalen i seneste regnskabsår, jf. ESPD del IV afsnit B.
Hvis ansøgeren er et konsortium, vil det vurderes om minimumskravene er opfyldt for denne enhed ud fra, om egenkapitalen samlet set for deltagerne i konsortiet overholder minimumskravene for økonomisk og finansiel formåen.
Ansøgeren skal påvise minimum 3 referencer, maksimalt 5, der dokumenterer, at ansøger har udført lignende opgaver om levering og opbygning af tanksprøjter inden for de seneste 3 år. Ordregiver forbeholder sig retten til at kontakte de angivne referencer med henblik på at verificere oplysningernes korrekthed. Hver reference skal indeholde følgende oplysninger:
— En kort beskrivelse af referencen (altså beskrive referencens genstand og omfang),
— Start- og sluttidspunkt for udførsel af kontrakten som angår referencen,
— Kundens navn (herunder kontaktperson hos kunden),
— Opgavens økonomiske værdi.
Ansøgeren skal påvise minimum 3 referencer, maksimalt 5, der dokumenterer, at ansøger har udført lignende opgaver om levering og opbygning af tanksprøjter inden for de seneste 3 år. Ordregiver forbeholder sig retten til at kontakte de angivne referencer med henblik på at verificere oplysningernes korrekthed. Hver reference skal indeholde følgende oplysninger:
— En kort beskrivelse af referencen (altså beskrive referencens genstand og omfang),
— Start- og sluttidspunkt for udførsel af kontrakten som angår referencen,
— Kundens navn (herunder kontaktperson hos kunden),
— Opgavens økonomiske værdi.
Se "Udkast til kontrakt" for nærmere information.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Kontrakten vil blive tildelt dén tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud i form af bedste forhold mellem pris og kvalitet. Der anvendes følgende underkriterier og vægtning heraf:
- Pris: 40%,
- Kvalitet: 40%,
- Afprøvning og levering, samt service og garantibestemmeler: 20%.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk