Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://tender.konnect.dk/invite/685
Udbyder
N1 A/S
Vindere
Mellemspændingskabler 12/17,5/24 kV
(10.08.2020)
NKT A/S
Toftegaardsvej 25
4550 Asnæs
Højspændingskabler 72 kV
(10.08.2020)
Prysmian Group Denmark A/S
Roskildevej 22
2620 Albertslund
Lavspændingskabler 1 kV
(10.08.2020)
Lemvigh-Müller A/S
Staionsalleen 40
2730 Herlev
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 19-04-2020
Time: 12:00
Læses:
Dato: 20-04-2020
Time: 12:00
Yderligere oplysninger
Grundet tekniske udfordringer i udbudssystemet er punkt IV. 2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelser, oplyst forkert i bekendtgørelsen. Ansøgningsfristen rettes således til 20. april 2020 kl. 12.00.
Levering af lav-, mellem- og højspændingskabler
N1 A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 25154150
Postadresse: Edison Park 1
By: Esbjerg N
NUTS-kode: DK0
Postnummer: 6710
Land: Danmark
Kontaktperson: Stephanie Lysgaard
E-mail: stely@n1.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.n1.dk
CVR-nummer: 29312435
Postadresse: Edison Park 1
By: Esbjerg N
NUTS-kode: DK0
Postnummer: 6710
Land: Danmark
Kontaktperson: Stephanie Lysgaard
E-mail: stely@n1.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.n1.dk
Del II: Genstand
EU-udbud af lav-, mellem- og højspændingskabler
Ordregiver ønsker levering af lav-, mellem- og højspændingskabler samt blank kobber til hele forsyningsområdet.
Der estimeres med en samlet årlig volumen på:
1) Delaftale 1: Lavspændingskabler – 1 kV – ca. 270 000 meter
2) Delaftale 2: Mellemspændingskabler – 12/17,5/24 kV – ca. 466 000 meter
3) Delaftale 3: Højspændingskabler – 72 kV – ca. 500 000 meter
4) Delaftale 4: Blank kobber – ca. 220 000 meter.
Krav til kabeltyperne er nærmere beskrevet i bilag B, kravspecifikation.
For delaftale 2, er det er et krav, at vindende leverandør etablerer et mindre konsignationslager. Krav til størrelsen på konsignationslager fremgår af bilag C, tilbudsliste.
Delaftale 1, 2 og 4 indgås som rammeaftaler med én leverandør pr. delaftale. Delaftale 3 indgås som rammeaftaler med 3 leverandører jf. afsnit 13 i udbudsbetingelserne.
Delaftale 1: Lavspændingskabler – 1 kV
Ordregiver ønsker levering af lavspændingskabler – 1 kV til hele forsyningsområdet.
Krav til kabeltyperne er nærmere beskrevet i bilag B, kravspecifikation.
Aftalen kan forlænges 3 gange med op til 12 måneder for hver forlængelse på uændrede vilkår.
Hvis flere end ovenstående antal leverandører opfylder betingelserne for deltagelse, udvælges de ansøgere, der i lyset af den konkrete udbudte opgave, har de bedste og mest relevante referencer.
I forbindelse med udvælgelsen vil ordregiver herunder lægge vægt på erfaring med følgende referenceområder:
1) Leverancer der indeholder flest af de udbudte typer af kabler til forsyningsvirksomheder
2) Antal meter leverede kabler.
Se yderligere oplysninger i udbudsmaterialet.
Delaftale 2: Mellemspændingskabler – 12/17,5/24 kV
Ordregiver ønsker levering af mellemspændingskabler – 12/17,5/24 kV til hele forsyningsområdet.
Krav til kabeltyperne er nærmere beskrevet i bilag B, kravspecifikation.
Aftalen kan forlænges 3 gange med op til 12 måneder for hver forlængelse på uændrede vilkår.
Hvis flere end ovenstående antal leverandører opfylder betingelserne for deltagelse, udvælges de ansøgere, der i lyset af den konkrete udbudte opgave, har de bedste og mest relevante referencer.
I forbindelse med udvælgelsen vil ordregiver herunder lægge vægt på erfaring med følgende referenceområder:
1) Leverancer der indeholder flest af de udbudte typer af kabler til forsyningsvirksomheder
2) Antal meter leverede kabler.
Se yderligere oplysninger i udbudsmaterialet.
Delaftale 3: Højspændningskabler – 72 kV
Ordregiver ønsker levering af højspændningskabler – 72 kV til hele forsyningsområdet.
Krav til kabeltyperne er nærmere beskrevet i bilag B, kravspecifikation.
Aftalen kan forlænges 3 gange med op til 12 måneder for hver forlængelse på uændrede vilkår.
Hvis flere end ovenstående antal leverandører opfylder betingelserne for deltagelse, udvælges de ansøgere, der i lyset af den konkrete udbudte opgave, har de bedste og mest relevante referencer.
I forbindelse med udvælgelsen vil ordregiver herunder lægge vægt på erfaring med følgende referenceområder:
1) Leverancer der indeholder flest af de udbudte typer af kabler til forsyningsvirksomheder
2) Antal meter leverede kabler.
Se yderligere oplysninger i udbudsmaterialet.
Delaftale 4: Blank kobber
Ordregiver ønsker levering af blank kobber til hele forsyningsområdet.
Krav er nærmere beskrevet i bilag B, kravspecifikation.
Aftalen kan forlænges 3 gange med op til 12 måneder for hver forlængelse på uændrede vilkår.
Hvis flere end ovenstående antal leverandører opfylder betingelserne for deltagelse, udvælges de ansøgere, der i lyset af den konkrete udbudte opgave, har de bedste og mest relevante referencer.
I forbindelse med udvælgelsen vil ordregiver herunder lægge vægt på erfaring med følgende referenceområder:
1) Leverancer der indeholder flest af de udbudte typer af blank kobber til forsyningsvirksomheder
2) Antal meter leverede blank kobber.
Se yderligere oplysninger i udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal oplyse egenkapital og soliditetsgrad for hvert af de seneste 2 afsluttede og reviderede regnskabsår.
Det er et mindstekrav at:
1) Ansøger har en positiv egenkapital i hvert af de seneste 2 afsluttede og reviderede regnskabsår.
2) Ansøger har en soliditetsgrad på minimum 20 % for de seneste 2 afsluttede og reviderede regnskabsår.
Ansøger skal oplyse følgende pr. reference:
1) Modtager af leverancen herunder gerne oplysning om virksomhedstype
2) Beskrivelse af leverancen, omfang og typer samt antal meter leveret. Eksempelvis oplysninger om leverancen er udført i henhold til en rammeaftale eller en enkeltstående levering samt ca. økonomisk omfang af leverancen
3) Angivelse af årstal eller periode for udførelse af leverancen.
Referencerne skal dokumentere ansøgers betydeligste leverancer inden for:
- Delaftale 1: Lavspændingskabler – 0,6 - 1 kV
- Delaftale 2: Mellemspændingskabler – 12/17,5/24 kV
- Delaftale 3: Højspændingskabler – 72 - 150 kV
- Delaftale 4: Blank kobber.
Det er et mindstekrav, at ansøger kan påvise mindst tre (3) sammenlignelige referencer inden for de seneste tre (3) år pr. delaftale, der ansøges om.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøger skal i ESPD'et oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt ansøger er en mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed, samt hvorvidt ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre. Endvidere skal ansøger oplyse om navn og adresse(r) på den eller de personer, der måtte være beføjet til at repræsentere ansøger i forbindelse med denne udbudsprocedure. Der skal oplyses navn, stilling, postadresse, telefon, e-mail samt om nødvendigt detaljerede oplysninger om repræsentation. Ansøger skal oplyse de efterspurgte oplysninger i udbudsbekendtgørelsens del III. Ansøger skal bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135, stk. 1-3 og 136,jf. implementeringsbek. § 10. Ansøger skal derudover bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de frivilligeudelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 5, jf. implementeringsbek. § 10. De efterspurgte oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt ansøger er egnet til at løfte den udbudteopgave og hvilke ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud. Hvis ansøger deltager i udbudsprocedurensammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD. Alle de krævede oplysninger under del III og IV skal afgives for hver deltager. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være den samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle deltagere, er anmodningen ikke nødvendigvis ukonditionsmæssig, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A). Hvis ansøger baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske kapacitet, skal disse tillige vedlægge en særskilt ESPD med udfyldt del II, afsnit A og B, del III, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESDP del II, afsnit C) og del IV. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes. Ansøger kan alene indgive én ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv ind giver egen ansøgning men samtidig indgår som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Baserer en ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet og/eller tekniske og faglige kapacitet, skal ansøgeren medsende en støtteerklæring eller anden dokumentation, der godtgør, at ansøgeren faktisk råder over den nødvendige kapacitet. Ansøgning skal afleveres elektronisk på TrueTender. I henhold til punkt IV.2.4) skal ansøgning og tilbud inklusive bilag afleveres på dansk. Eventuelle bilag omfattende tekniske specifikationer, herunder produktdatablade eller lignende må dog gerne være på engelsk, såfremt original dokumentationen ikke foreligger på dansk. For at modtage yderligere information om dette udbud og for at kunne afgive ansøgning om prækvalifikation skal ansøgere registrere sig på TrueTender. Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på baggrund af det foreløbige tilbud uden gennemførelse af forhandlinger.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk