Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://permalink.mercell.com/126981935.aspx
Udbyder
Herning Kommune
Vindere
Valgt leverandør
(10.08.2020)
PWS Danmark A/S
Skejby Nordlandsvej 305
8200 Århus N
Levering og klargøring af affaldsbeholdere til Herning Kommune
Herning Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189919
Postadresse: Torvet 5
By: Herning
NUTS-kode: DK04
Postnummer: 7400
Land: Danmark
Kontaktperson: Niels Hermansen
E-mail: niels.hermansen@herning.dk
Telefon: +45 96282346
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/126981935.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.herning.dk/
Del II: Genstand
EU udbud, affaldsbeholdere til Herning Kommune
Udbuddet omfatter levering og klargøring af beholdere, samt udbringning/hjemtagning og registrering ved alle husstande i Herning Kommune.
Herning Kommune
Udbuddet omfatter beholdere i størrelser fra 240 liter til 660 liter. Cirka 65 000 beholdere leveres i forbindelse med introduktionen af ny affaldsordning i Herning Kommune. Udkørsel af disse skal påbegyndes den 1. januar 2021 og være afsluttet den 1. maj 2021.
Herudover skal der leveres cirka 100 beholdere inden den 1. juli 2020, som skal leveres på Herning Genbrugsplads. Fordelingen er 30 styk udelte 240 liters beholdere og 50 styk udelte 370/400 liters beholdere og 25 styk udelte 660 liters beholdere. Alle skal leveres med lås med trekantnøgle.
Øvrige 6 120 beholdere forventes indkøbt henover aftalens løbetid, når suppleringskøb er påkrævet. Herudover rummer udbuddet indkøb af reservedele.
Udbuddet indeholder option på tilkøb af køkkenbeholdere samt option på udkørsel i perioden 1. januar 2021 til 1. april 2021.
Tilkøb af køkkenbeholdere.
Udkørsel i perioden 1. januar 2021 til 1. april 2021.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i det seneste regnskabsår har haft en årlig omsætning på mindst 10 mio. DKK samt at tilbudsgiver i det seneste regnskabsår har haft en positiv egenkapital.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver indenfor de seneste 3 år har udført mindst én leverance af minimum 15 000 beholdere, der inkluderer udbringning/hjemtagning af beholdere til samme antal husstande. Dokumentation med referenceliste og beskrivelse heraf skal vedlægges tilbuddet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Følgende udelukkelsesgrunde gælder for udbuddet: Deltagelse i en kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet, hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme, børnearbejde og andre former for menneskehandel, betaling af skatter og afgifter, betaling af bidrag til sociale sikringsordninger, tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet, tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område, konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver, der administreres af en kurator, erhvervsvirksomheden er indstillet, skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet, aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren, direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure, ophævelse eller en lignende sanktion, skyldig i afgivelse af urigtige oplysninger, tilbageholdelse af oplysninger, ude af stand til at fremlægge de dokumenter, der anmodes om, og indhentede fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure.
Vedrørende dokumentation:
For beritigtigelse af ESPD indsendes serviceattest. Økonomiske krav dokumenteres ved indsendelse af kopi af årsregnskab. Referencer anses som værende bekræftede ved tilbudsafgivelsen.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk