Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8baa82af-5af5-46d7-97f6-a69cbcf8a631/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8baa82af-5af5-46d7-97f6-a69cbcf8a631/homepage
Udbyder
Randers Kommune
Opdateringer
Ordregiver har valgt at annullere (aflyse) udbuddet under hensyntagen til budgetoverskridelse af modtaget tilbud samt at uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet medfører, at det ikke kan danne grundlag for tilfredsstillende tilbud.
Anlæg til forbehandling af kildesorteret organisk dagrenovation
Randers Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189668
Laksetorvet
Randers
8900
Danmark
Kontaktperson: Rebekka Mary Møller
Telefon: +45 89151134
E-mail: rebekka.mary.moller@randers.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8baa82af-5af5-46d7-97f6-a69cbcf8a631/homepage
Del II: Genstand
Anlæg til forbehandling af kildesorteret organisk dagrenovation
Ordregiver har besluttet at etablere et anlæg til forbehandling af kildesorteret organisk dagrenovation fra husholdninger og institutioner placeret på den eksisterende affaldsterminal med adressen Randers Affaldsterminal, Romalt Boulevard 64, 8960 Randers SØ.
Leverancen leveres som en "komplet funktionel enhed", hvor leverandøren har det fulde funktionsansvar for den samlede leverance under hensyn til de specificerede grænseflader.
Nærværende udbud omfatter således følgende leverancer:
Projektering, levering, montering, idriftsættelse, afprøvning og dokumentation af den samlede leverance til et anlæg til forbehandling af kildesorteret dagrenovation med de egenskaber, som følger af det samlede udbudsmateriale.
Ordregiver har foruden ovenstående, valgt at udbyde følgende optioner:
— 6-års servicekontrakt på eftersyn, vedligehold og reparation,
— Reserve- og sliddele,
— Forøget % tørstofindhold i pulp,
— SMS-alarm ved driftsfejl.
Ordregiver har besluttet at etablere et anlæg til forbehandling af kildesorteret organisk dagrenovation fra husholdninger og institutioner placeret på den eksisterende affaldsterminal med adressen Randers Affaldsterminal, Romalt Boulevard 64, 8960 Randers SØ.
Leverancen leveres som en "komplet funktionel enhed", hvor leverandøren har det fulde funktionsansvar for den samlede leverance under hensyn til de specificerede grænseflader.
Nærværende udbud omfatter således følgende leverancer:
Projektering, levering, montering, idriftsættelse, afprøvning og dokumentation af den samlede leverance til et anlæg til forbehandling af kildesorteret dagrenovation med de egenskaber, som følger af det samlede udbudsmateriale.
Ordregiver har foruden ovenstående, valgt at udbyde følgende optioner:
— 6-års servicekontrakt på eftersyn, vedligehold og reparation,
— Reserve- og sliddele,
— Forøget % tørstofindhold i pulp,
— SMS-alarm ved driftsfejl.
Blandt de ansøgere, der opfylder kravene i afsnit 2 (udbudsbetingelserne), udvælges om muligt 3 ansøgere, som opfordres til at afgive tilbud.
Er der flere kvalificerede ansøgere, vil der ved udvælgelsen af, hvem der opfordres til at afgive bud, blive lagt vægt på ansøgernes tekniske og faglige formåen som beskrevet i henhold til afsnit 3.2.3.3 (udbudsbetingelserne). Ansøgerne med den mest relevante erfaring i forhold til den udbudte opgave, vil blive prækvalificeret.
Ordregiver vil i den forbindelse vurdere følgende positivt:
— at ansøger har velbeskrevet kendskab til sammensætningen af kildesorteret organisk dagrenovation, herunder kendskab til den generelle kvalitet og variation i kvaliteten af kildesorteret organisk dagrenovation, eksempelvis fra testanlæg, projekter, undersøgelser eller lignende,
— at ansøger har velbeskrevet og relevant erfaring med projektering og etablering af mindst 1 anlæg til håndtering og forbehandling af kildesorteret organisk dagrenovation fra beboelse, herunder etageejendomme og kommunale institutioner samt, at denne erfaring vedrører omdannelse af kildesorteret organisk dagrenovation til en pulp, indeholdende det organiske materiale fra dagrenovationen, i en kvalitet som er egnet for omsætning på et spildevandsrenseanlæg med rådnetanke, sekundært på et gyllebaseret biogasanlæg,
— at ansøger har design- og projekteringsværktøjer - herunder kvalitetsstyringssystem - til styring af leverancen samt systematisk opsamling af erfaring efter idriftsættelse af de leverede anlæg.
Ordregiver har valgt at udbyde følgende optioner:
— 6-årig servicekontrakt på eftersyn, vedligehold og reparation,
— Reserve- og sliddele,
— Tørstofindhold %,
— SMS-alarm ved driftsfejl.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal som minimum have en soliditetsgrad på 20% for det seneste afsluttede regnskabsår.
Soliditetsgrad defineres som: Egenkapital / aktiver i alt x 100 (ansvarlig lånekapital må ikke medregnes i beregningen af soliditetsgraden).
Soliditetsgraden skal angives i ESPD'et.
Såfremt dokumentation for ansøgers økonomiske og finansielle formåen ikke er offentligt tilgængelige, vil ansøger blive anmodet om at fremsende dokumentation herfor.
Ansøger skal på anmodning kunne dokumentere soliditetsgraden i form af underskrevet revisorgodkendt årsregnskab eller tilsvarende erklæring samt en ledelseserklæring om, at der ikke siden sidste regnskabsaflæggelse er sket væsentlige ændringer i ansøgers økonomiske situation.
Soliditetsgrad på 20% for det seneste afsluttede regnskabsår.
Ansøger skal kunne fremvise mindst en (1) reference på udførelse af lignende eller tilsvarende opgave.
En lignende eller tilsvarende opgave defineres som projektering samt etablering af et anlæg til håndtering og forbehandling af kildesorteret organisk dagrenovation fra husholdninger og kommunale institutioner.
Ansøger skal i forhold til referencen beskrive:
— Ansøgers kendskab til sammensætningen af kildesorteret organisk dagrenovation, herunder kvalitet og variationen i kvaliteten,
— Ansøger skal beskrive erfaring med projektering og etablering af anlæg til håndtering og forbehandling af kildesorteret organisk dagrenovation fra husholdninger og kommunale institutioner,
— Ansøger skal beskrive den aktuelle driftsstatus på den angivne reference mht. bl.a. kapacitet, ressourceforbrug og uforudsete nedbrud,
— Ansøger skal beskrive hvordan leverancen blev kvalitetssikret.
Referencen, som skal indeholdes i ESPD'et anses af ordregiver for at være den endelige dokumentation for ansøgers tekniske kapacitet. Ordregiver er dog berettiget til at kontrollere de afgivne oplysningers rigtighed.
Ansøger skal kunne fremvise mindst en (1) reference på udførelse af lignende eller tilsvarende opgave.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk